Milan van Helmut Meyer

Ik ben sinds vanavond eigenaar van een zwever.

Nu heb ik wel foto's ervan, maar weet niet welk merk type e.d. dit is.

Hij heeft een spanwijdte van 2,40m en er zit nog een borstelmotor op met een 40A regelaar.

Hier wat foto's:

IMAG0022.jpg

IMAG0023.jpg

IMAG0024.jpg

IMAG0025.jpg

IMAG0026.jpg

IMAG0027.jpg

IMAG0028.jpg

Verder heb ik dan nog een vraag over een setup.

Ik heb nog een 33A regelaar liggen en een 3S 2200mah accu. zijn deze geschikt voor dit vliegtuig ? en zo ja naar wat voor motor moet ik dan opzoek ? Zo nee, naar wat voor een setup moet ik dan zoeken ?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Heb ik al gedaan, vind dan alleen maar de milan van MPX en 1x een milan 2 zonder verdere info. Verder heb ik nog wel een milan van Carrera kunnen vinden maar deze is het ook niet.

Heb ook op google al veel afgezocht maar ook hier weinig te vinden.

Hij lijkt op een eigenbouw zwever de milvus (Red Lady)
Als ik weer thuis ben zal ik een foto maken van mijn Milvus.

Ko

Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd daarnaar, ik kan namelijk HELEMAAL niks over de milvus vinden :o ik krijg alleen maar foto's filmpjes websites van een roofvogel haha.

Verder heb ik dan nog een vraag over een setup. Ik heb nog een 33A regelaar liggen en een 3S 2200mah accu. zijn deze geschikt voor dit vliegtuig ? en zo ja naar wat voor motor moet ik dan opzoek ? Zo nee, naar wat voor een setup moet ik dan zoeken

Deze kist is gemaakt voor een borstelmotor, speed 600 als ik mij niet vergis. Verder werd er een NiCad Accu gebruikt. Je kan er wel een brushless motor instoppen maar de vraag is of je het zwaartepunt nog wel goed krijgt. Aangezien de kist niet ervoor gemaakt is om loodrecht te stijgen kan je er ook voor kiezen om de borstelmotor te laten zitten (of een nieuwe speed 600 8,4 BB erin te zetten als de oude niet goed meer is - kosten van deze motor zijn beperkt - ) in combinatie met 3 cellen Lipo heb je dan een prima stijgvermogen wat passend is bij dit type model. Uiteraard moet je dan wel een borstel regelaar hebben. Als je geen nieuwe regelaar wilt kopen kan je er ook een buitenloper inzetten, bijvoorbeeld een Typhoon 15-13. Zoals eerder aangegeven sluit ik niet uit dat er dan lood in de neus moet.... Succes

Dankjewel!

Het liefst wil ik alles laten zitten, maar de regelaar kan geen lipo's aan, en de motor gaat maar tot 7,4v.

Zit al lood in de neus dus erbij is geen probleem.

Ben op zoek naar een vergelijkbare motor op hobbyking...

Laatst bewerkt:
Die motor kan veel meer dan 7,4 volt hebben hoor, zeker bij een beperkte duur qua motorloop. Een borstel regelaar geschikt voor LiPo (afslag) komt regelmatig voorbij op het Te Koop gedeelte - elektronica van dit Forum. Succes.

Ok, dan moeten we even kijken wat we gaan doen haha, of die motor halen. of nieuwe regelaar. Regelaar van 30A is dat ook genoeg voor die borstelmotor ? heb dan namelijk deze op het oog:

Regelaar

Hier ligt nog een blad (MTB) over electromodellen.
Daar staat ook een stukje in over de MILAN.
Een uitgebreid verslag staat in de FMT 5/84.
Mocht je nog geinteresseerd zijn in een (mooie) borstelmotor ev. met een vertraging laat het me dan even weten.
Er is ook nog een nieuwe bijpassende Schulze regelaar. Zonde om weg te gooien.
Morgen ga ik even op zoek naar FMT 5/84. Die moet hier nog ergens zijn.
Ik hoor wel als ik je ergens mee kan helpen.
Dit is in ieder geval een electrozwever met buitengewoon goede vliegeigenschappen. Het opgegeven gewicht met 10 cellen bedraagt ongeveer 1850 gram.

Succes, Jan-Hein

Hey Jan-Hein, dankjewel voor je aanbod. Wil eerst eens kijken hoe de Milan vliegt met mijn huidige setup.

Naar de info in de MTB en de FMT 5/84 ben ik wel erg benieuwd! Zou je die mischien voor mij kunnen inscannen o.i.d. ?

Alvast bedankt!

Groetjes Michael

............Naar de info in de MTB en de FMT 5/84 ben ik wel erg benieuwd! Zou je die mischien voor mij kunnen inscannen o.i.d. ?

Gevonden !!

Er staat een bouwverslag in met wat foto's, stukslijst en tekening.
Zal mijn best doen om het in te scannen en door te sturen.

Veel plezier, JH

Back