Milan van Helmut Meyer

Hallo

Ik had belooft nog een paar foto s te plaatsen van de Milvus.

Met vriendelijke groet

Ko

m_DSC09139.jpg

m_DSC09140.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is wel krap aan. Afhankelijk van de propkeuze zal je zo rond de 20 Ampere uitkomen met een speed 600.

Ok, hij zal het wel goed moeten doen, ik kan zo niet op de propellor zien welke prop erop zit. Maar de regelaar is van mijn Walkera waar ik een brushless setup op heb gezet. Is continue 20A met pieken van 30A. Heb het even allemaal getest, maar als ik 1min volgas geef is er niks aan de hand. Regelaar word niet eens warm, dus dat zit goed volgens mij!

Nu eens wachten op een droge dag, en dan gaan we hem eens testen :D

Iedereen bedankt voor alle hulp alvast!

Mijn ervaring is dat een Klapprop van 9 x 5 inch op een speed 600 in directdrive goed werkt. Die prop die er nu op zit lijkt mij qua vorm niet optimaal. Ik zou er dus een nieuw Graupner cam folding prop op zetten. Succes met je zwever!

Ok, er zit volgens mij wel een vertraging, o.i.d. in :o de as waar de prop op zit zit namelijk bijna 1cm hoger als de as van de motor. en voor zover ik er in kan kijken lijkt het wel alsof er iets van een kastje voor de motor zit.

Verder nog 1 vraag over de prop, ik dacht namelijk altijd dat een klapprop zichzelf opvouwt en door de centrifugale krachten uitklapt. Nu hangen bij mij allebei de bladen helemaal los en kunnen alle kanten op. Is dit normaal ? of ouderwets ?

OK dan zit er een offset gearbox in. Waarschijnlijk een vertraging van 2,5:1. Dat verklaart ook dat je een relatief lage stroom trekt en dat is gunstig. Het betekent dat je een grotere en langzaam draaiende prop kan gebruiken en dat geeft weer een beter stijgvermogen. Wat je vertelt over die prop klinkt niet goed. Hij moet alleen tegen de romp inklappen maar niet zijdelings speling hebben. De prop ziet er ook verouderd uit. Ik zou daar een nieuwe opzetten, dat zal de prestaties zeker verbeteren. Uitgaande van de vertraging zou ik er een 11 x 6 of een 12 x 7 opzetten bijvoorbeeld van Aeronaut. Bij het kiezen van de spinner moet er rekening mee houden dat je as 3,2 mm is en dat het juk voor de prophouder ruimte moet hebben voor bladen met een 8 mm bevestiging. Succes!

Ik heb nog eens gekeken naar de foto's. De neus van de MILAN is niet gebouwd volgens de tekening. Deze is veel breder. Origineel is de neus veel smaller (net als de Mosquito) De motor is met de vertragingskast een stuk naar achter verplaatst en verbonden aan een verlengde as.
De prop lijkt me een "Classic" prop van Aeronaut. Die zijn nl. wit en zeer goed bruikbaar. Dat de prop alle kanten uitvliegt zou kunnen maar de speling moet tot een minimum worden beperkt. Ze moeten wel goed kunnen bewegen. Wel erop letten dat de regelaar een brakefunctie heeft zodat de prop niet blijft draaien als de motor "uit" staat. Dat remt nl enorm.
Zelf zou ik er inderdaad een proefvluchtje mee maken en kijken wat ie doet.

Succes en hoor graag hoe het gegaan is.

Groeten, JH

Laatst bewerkt:
Hier nog maar even een plaatje van de tekening uit de FMT.

full

Groeten, Jh

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel erop letten dat de regelaar een brakefunctie heeft zodat de prop niet blijft draaien als de motor "uit" staat. Dat remt nl enorm.

Heliregelaars hebben geen rem.
Voor topicstarter: het lijkt tegenstrijdig misschien dat je zonder rem last krijgt van remwerking :-)
De bedoeling is dat de rem de motor laat stoppen, de bladen klappen dan door de wind dicht. Als je geen rem op de regelaar hebt blijft de propeller draaien en dus open staan, wat heel veel luchtweerstand geeft.

Mijn regelaar heeft inderdaad geen rem, en de bladen hebben geen zijdelingse speling, maar ik dacht dat ze dmv een elastiek o.i.d. standaard dicht zoude moeten klappen.

Zal toch maar eens kijken naar een nieuwe brushless setup dan, dan kan ik er een turnigy regelaar op zetten zodat ik een rem heb ;)

Bedankt!

Voor alle zekerheid maar een nieuwe regelaar besteld bij HK. Een turnigy 30A.
Heb ik zeker genoeg vermogen, is een brushed regelaar die nimh en lipo accu's aankan en lipo tot 3cellen. en dmv een jumper kan ik er een rem op instellen.

Zijn we dus in 1 x klaar! :D

Back