Millennium met YS 91

Beste Heli vliegers

Vandaag mijn nieuwste Heli voor het eerst gevolgen. :P De Millennium II met 91 YS en MPII vliegt perfect. Ik heb het originele frame en staartbuis vervangen door een carbon. Daarmee heb ik veel gewicht bespaart, compleet met alle componenten zoals een 601 Gyro, GV-1, servo’s, ontvanger accu en alle andere pullentjes die nodig zijn komt het vlieggewicht op 4,5 kg. Tevens de rotorkop aangepast, zoals alu mix-hevels en een extra lager en een betere aansturing van de paddelstang.
De YS 91 in combinatie met de MPII loopt erg goed, start makkelijk en geeft een zeer betrouwbare indruk. Zijn er heli vlieger die misschien dezelfde combinatie vliegen dan ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen.

Gr Ronald

Oké Herman ik zal je de volgende keer even mailen of bellen echter wie had er nu z'n mooie vliegdag verwacht na al die regen.

Binnenkort maken we een afspraak in Hoofddorp zodat Frank je Heli kan afstellen ed.

Ronald

daar ben ik heel blij mee Ronald.
Daar kijk ik naar uit, om in Hoofddorp te gaan vliegen en af te stellen.

Frank en ik wachten alleen op een mooie zaterdag zonder regen en veel wind.

Goeie vraag :-)
Op andere plekken op het forum heb ik wat gelezen dat je eerst ergens een gratis webspace moet zien te vinden en dan daar je foto's uploaden en dan linken???

ALs je er achter bent wil ik dat ook graag weten hoe dat werkt !

Groeten,
Marcel

Hierbij een foto als test van mijn eerste Mill en 3D NT

afb785.jpg

Deze Millenium is gelijk aan die ik vandaag heb ingevlogen echter met een OS 91 C-spec en zimmermann.

De 3D NT is eveneens uitgerust met een OS 91 C-spec

Rest van de foto's volgen

Groet Ronald

Ronald het ziet er weer gelikt uit.
de heli,s mogen er zijn.
ik wil hem alleen nog een keer zien vliegen.
maar dat gebeurd nog wel.

het zal wel weer een hersenspinsel van mij zijn maar, je hebt MAH bladen en niet het mah logo boven maar het nummer ? of zie ik dat verkeerd?
als het een rechtsdraaier is komen de logos toch boven ofziet ?

ik zal wel iets over het hoofd zien :oops:

Gerard

MAH bladen dat klop, alleen als het linksdraaiende bladen zijn komt het logo onder.
De bladen op de NT zijn Koedam bladen, deze zijn goed zichtbaar wat het vliegbeeld van de NT goed kan gebruiken.

Mracel

Wat betreft de paddel. Dit zijn bij zowel de NT als de Mill SAB paddel. Voor de NT 20 gr en de Mill 30 gr paddels

Groet Ronald

hierbij een aantal foto's van mijn nieuwe Millennium II met YS 91 en MPII

afb790.jpg

2 x de Millennium links met YS rechts met OS C-spec

afb791.jpg

Rotorkop

afb792.jpg

Heckrotor aandrijving van mijn eerste Millennium

afb793.jpg

De electronica

afb795.jpg

YS 91 met MP II

afb796.jpg

OS 91 C-spec met Zimmermann

Nu maar wchten op goed weer

Groet Ronald

Vraagje:

Waarom heb jij een verbinding gemaakt tussen de twee servos voor de cyclic (rol en nick)? Of is dat standaard bij de mill II?

Maar erg mooi setje, Ronald! :worship:

Elwin

Ziet er gelikt uit Ronald 8)

Ik ben benieuwd hoe die YS 91 het doet,vind die YS motoren ook wel interessant...

Groeten,
Marcel

Dit geeft meer stijfheid en veiligheid. Indien er een van de stuurstangen onverhoopt los gaat kan ik altijd blijven sturen.

Is een part van RC Market

Back