Millimeterpapier

jan brilman

Forum veteraan
Ik ben nog niet zo ver dat ik overweeg om me de omgang met CAD-software eigen te maken. :nooo:

Waar kan ik het beste een rol millimeterpapier bestellen? :confused:

Zo goed als onvindbaar! :?

jan.

Ik bedoelde dat ze daar wellicht nog millimeter papier op rollen hebben Paul, ik zoek geen plotter.
Eigenlijk lijkt me de kans klein, want wie gebruikt tegenwoordig nog plotters/schrijvers? Anderzijds, niet geschoten, altijd mis.

Dan kom je op dezelfde links uit die ik al gegeven had.
Als ik wat aan het zoeken ben word ik trouwens soms gek van die (ongevraagde) zoeksites als Twenga, Ask.com etc. etc.

Groet,

Ad
Ik vind ze wel handig, je krijgt er in ieder geval snel een overzicht mee. En als je de goede pakt, kunnen ze soms handig zijn, zo blijkt maar weer.

Als je de goede pakt, kunnen ze soms handig zijn.

Uitzonderingen bevestigen de regel!!!!

Dikwijls bij zoekopdrachten bij dingen die helemaal niet te koop zijn krijg je toch een heleboel van dit soort sites als zoekresultaat voor je kiezen. Ik heb wel eens gekeken of je ze kunt weren, maar dat lukte me niet.

Het zelfde geldt trouwens voor Google, die je zoektermen ongevraagd wijzigt/toevoegt in andere (veel voorkomende, dikwijls commerciële) zoekwoorden, waardoor je zoekresultaten behoorlijk vervuild kunnen raken.

Jan!
Zo, was even in de binnenstad van Groningen... (wat een armoeiige bende daar)
Even 3M spuitlijm en een bende stiften halen voor de toko (en de hobby).
Bij Bossina... kunstenaarsbenodigdheden... Millimeter papier. Even voor je na gevraagd. Gewoon op voorraad... maarrrr toekomstig zal het wel schaarser worden...
A3 en A4 in de kleuren licht blauw en steenrood... losbladig en als blocknote.

Je kan ook millimeterpapier laten drukken. Via online drukken. Heb je feitelijk 500 vel voor een scheet en drie knikkers :mrgreen:

Kan je naar hartelust plannen krassen.
Plotterpennen? Rotheringpennen bestaan ook nog. Zo ook trekpennen.

Groetjes Bas

En buiten millimeterpapier heb je nog altijd "gewoon" ruitjespapier, met een "iets" grover raster ... 5 mm is zowat overal standaard te koop in A4 en A5 blokken (en groter, maar dat is wat meer zoeken) 10 en 20 mm raster wordt als patroonpapier gebruikt in de zelfmaakmode en aanverwante (80cm x 15m voor rond de 5 Eurie ) ... en in flip-overpapier is een raster van 25mm goed verkrijgbaar (ook voor "weinugh" ;-), 100 vel 65x98cm =5 blokken met 20 vel, voor rond de 25 Eurie en los zal zo'n blok à 20 vel "iets" van 6 Euri kosten) ) ... ik vind zelf een "grover" raster bij een wat grotere tekening overzichtelijker ....

Allemaal bedankt, maar in post nr. 8 (eigenlijk 2) had ik 'm al gevonden. :)

Milimeterpapier op de rol (hoef je het niet aan elkaar te plakken, weer vertekening etc. :mad: )

jan.

Vertekening krijg je toch... papier is levend materiaal... en dat komt op 30 cm al boven water... in afwijkingen van mm-ters... Moet je op polyesterfilms gaan werken.. maatvaster... (het is ook nooit goed... :) )

Back