MiMi Trainings Draadje - Wie gaat er mee vliegen?

volgens mij zie ik een metalen bout in je vleugel zitten.
kan je niet beter een nylon boutje erin zetten dat kan al een paar gram schelen.

Het is een boutje van roestvrijstaal, en hij weegt 0,9 gram. Dat is inderdaad 4x zo zwaar als een nylon boutje ;)

Maar het gewicht zit vrijwel op het zwaartepunt dus dat maakt (vrijwel) niks uit. De boutjes hebben maar een paar slagen grip in de onderliggende moer, dus ik heb er voor de zekerheid maar zo'n zware ingezet...

Jaap

Mooi filmpje Jaap. En ook nog een leuke vlucht.
Wat wil je nog meer.;)

Na het zien van al die Keychain Spy Camera's wil ik er ook een.:mrgreen:
Die beelden zijn toch zeer acceptabel.
En dat voor 10 euro.:)

Groet, Gerhard

om even on-topic te gaan (voor de verandering;))

ik ga vanavond weer vliegen:D kijken hoe de mimi het doet met meer v-stelling...

maar ik ga vanavond naar de boer, vragen of ik in zijn weiland mag vliegen. en dus vanavond lekker vliegen. mocht iemand zin hebben samen te vliegen...

Same here. Vanavond nog even naar het veld als de wind wat gaat liggen, even trainen op approach en draai. Ik verstap me toch nog regelmatig, kwestie van niet geconcentreerd genoeg zijn.

:ontopic: ;)
2.34 min.
langste vlucht vanavond.

Toch nog een paar belletjes kunnen pakken met die prachtige avond zon.:cool:
Gewoon genieten, oefenen en gereed komen voor 8 mei.;)

Nu weer snel verder bouwen.

Gerhard

mijn langste tijd was 34 seconden, meer v-stelling vliegt wel veel beter zeg. moet alleen nog redelijk wat afstellen, worpen kwamen minder hoog dan normaal.... glijvlucht ging eigenlijk prima, al merk je wel dat ie nogal zwaar is, maar dat is niet meer dan logisch. ik ga het binnenkort nog een keer met het zwaartepunt iets verder naar achter proberen, al met al was het wel prachtig vliegweer.

tekeningen van de nieuwe MiMi ligt klaar dus ik ga donderdag beginnen met bouwen. (morgen werk en huiswerk...).

@Gerhard, oef wat een tijden zeg, errruuug netjes.

Justus

Laatst bewerkt:
Vanavond ook weer lekker gevlogen... Ik hoorde van anderen op het veld dat ik drie kwartier te laat was: het was gigantisch thermisch geweest, maar toen ik arriveerde (om kwart voor acht, ik kon niet eerder...) was de lucht zo dood als een pier.

Prima om de MiMi te trimmen dus.

MiMi-20100427.jpg

Wel lekker: 60 seconden in dead air. Toch maar eens een manier vinden om hoger te gooien dan 28 meter, elke meter meer levert me 2 seconden extra op...

Jaap

wat meer korsten van je boterhammen eten. of spinazie, popeye gooide zijn tegenstanders ook altijd heel ver

Toch maar eens een manier vinden om hoger te gooien dan 28 meter, elke meter meer levert me 2 seconden extra op...

Dag Jaap,

ik wou dat ik 28 meter hoog kwam.
Dat zie ik met mijn MiMi nog niet gebeuren.

Die vleugel van jou is dat schuim met glasvezel?
Ik heb wel het idee, hoe stijver de vleugel hoe hoger je gooien kunt.

Wel goed bezig met 60 sec. glijvlucht.;)

Gerhard

Ik heb laatst mijn SB 43meter hoog gegooid. Ok, er zat ballast in en ik had flinke tegenwind. Het is ook een persoonlijk record. Normaal zit ik zo rond de 33meter. Bij het gooien richt ik op de horizon. Ik heb trouwens geen startsetting, hij is gewoon normaal getrimt.

PS: Ik ben dan ook weer niet zo goed in thermiek draaien, dus verlies ik op dat punt weer veel.

Pff, 33 meter is al heel wat hoor :) flinke starthoogtes! (hoognodig eens een howhigh in die van mij om te kijken hoe ik het eraf breng) en dead air tijden van een minuut, ik wilde dat ik dat haalde. Ik kom meestal niet verder dan 35-45 seconden als er echt geen beweging in zit!

Vandaag een paar worpen gedaan.
Het waait gewoon te hard. Van die rukwinden.
Wil hem toch graag heel houden.

Dus maar weer verder met bouwen.

Gerhard

Nog iemand een MiMi in de lucht gehad vandaag? Ik heb de halve middag zitten balen omdat het er totaal niet van kwam hoewel het 16-17 graden was en vrijwel strakblauw met een mild zuchtje wind. Helaas kun je niet alles hebben met pasen ;)

Ik snap het werkelijk niet, ik woon in een stad met 135.000 inwoners maar kennelijk is er niemand te interesseren in modelbouw in het algemeen en DLG in het bijzonder..
Het is ff geleden, maar in Havelte (oude veld Pelikaan) wordt regelmatig met dlg's gevlogen. Ook een tijd je terug met mimi's.

Back