MiMi Trainings Draadje - Wie gaat er mee vliegen?

Iedereen er zin in? Hier staat alles klaar (op zolder dan wel anders gaat mijn vrouw helemaal uit haar dak, al die "rotzooi" de hele week in de kamer

Geen last van. Heb mijn eigen kamer beneden voor de hobby:yes:
Deur dicht en klaar is kees.;)

Gerhard, ik hoop dat je een grote auto hebt.. Er moet een flinke lading lood mee :D

De auto is er klaar voor. Zal de banden op spanning brengen voor zwaar beladen.:p

Vanavond nog even staan gooien met de wind. Heb vluchten van 60 sec. erbij gehad. Gisteravond 1.40 min.:cool:
Wat me opvalt bij de mimi is dat wanneer er een rol wind (wat over de bomen komt) de Mimi raakt hij deze naar beneden drukt.
Dat kost zeer veel hoogte.
Bij de wedstrijd zal dat minder zijn omdat het een grote vlakte is.

Ik ben er klaar voor.

Gerhard

Ik had hetzelfde inderdaad, wat turbulentie van een rijtje bomen/struiken; zodra je in de downwind daarvan komt "valt" de MiMi echt verticaal naar beneden. Helaas heb ik hier geen terrein waar geen bebouwing in de buurt staat. Ik ben na een kwartier ook opgehouden met vliegen omdat de turbulentie zo sterk was dat ik bang werd voor een crash..

Wat me opvalt bij de mimi is dat wanneer er een rol wind (wat over de bomen komt) de Mimi raakt hij deze naar beneden drukt.
Dat kost zeer veel hoogte.
Bij de wedstrijd zal dat minder zijn omdat het een grote vlakte is.
Gerhard

zou ieder toestel dit niet doormaken denk je? ;)

van de week vloog ik na een mooi belletje met de cumulus xxl op +300m en ik vloog een "donker gat" in... en ik zat op nog geen minuut in mijn final om te landen... wat was me dat balen.... in 200meter omtrek alleen maar een joekel van een gat en nergens wat stabiele lucht.

dus het gebeurt niet alleen achter boompjes dat we er door vallen.

Vanavond nog even staan gooien met de wind. Heb vluchten van 60 sec. erbij gehad. Gisteravond 1.40 min.:cool:
.

Ik ben er klaar voor.

Gerhard

slik, ik heb woensdag voor het laatst staan gooien en was bij met tijden van 30 sec, als ik die al haalde:rolleyes:

we gaan het zien tot vanavond/morgen:-D

Vanavond toch nog even oefenen? Ik ben nu de voordeur opnieuw aan het schilderen, al die klaar is ga ik ook naar het veld. Strakblauw, windkracht 2 en 15 graden. Wat wil je nog meer? Als het morgen ook zo is doe ik het ervoor :D

Tot morgen allemaal :)

Vanavond toch nog even oefenen? Ik ben nu de voordeur opnieuw aan het schilderen, al die klaar is ga ik ook naar het veld. Strakblauw, windkracht 2 en 15 graden. Wat wil je nog meer? Als het morgen ook zo is doe ik het ervoor :D

Tot morgen allemaal :)

nee ga zo naar de club, MiMi niet mee, lijkt me niet erg verstandig dag van te voren te gaan smijten, je zou hem maar stuk gooien....

Ik op MSN tegen jou "oh dat zal wel meevallen toch" en dan zelf mijn MiMi in stukken gooien XD

Ach het is gerepareerd en we zien morgen wel :D

Prachtige dag, helaas de laatste twee taken flink wat meer wind en erg weinig thermiek. Heel mooie locatie (vast over een jaar vol met bedrijfspanden) met meer dan genoeg ruimte om een flink eind weg te vliegen. Heel de dag strakblauw, flink verbrand ondanks insmeren.. Lekker gevlogen, lekker gekletst en ik denk dat de nieuwe vliegers heel wat geleerd hebben ;) ik heb geleerd dat rudderless (nog) niks voor mij is op fullsize.

Hopelijk is het de volgende wedstrijddagen ook zulk mooi weer :)

@ gerhard...

je hebt nu 2 mimi's... merk je veel verschil tussen die met gaten, en de ribbenbouw vleugel?
zeker als het gaat om stijfheid in de vleugel en vlieggedrag.
ik wil wel eens weten wat jij er van vind... ;)

@ gerhard...

je hebt nu 2 mimi's... merk je veel verschil tussen die met gaten, en de ribbenbouw vleugel?
zeker als het gaat om stijfheid in de vleugel en vlieggedrag.
ik wil wel eens weten wat jij er van vind... ;)

De ribbenvleugel doet het iets beter dan de vleugel met gaten.
Wat stijfheid betreft, dan is de massieve vleugel iets beter.
Het grote voordeel vindt je terug in het gewicht.:p
De ribben uitvoering is gewoon een stuk lichter.
Hierdoor blijf je met licht weer langer boven.;)

Wat sterkte betreft, geen probleem.
Ik gooi met behoorlijk wat kracht en het blijft gewoon heel.

All up last down, is mij ook gelukt. Dus de glijhoek in combinatie met gooien kan ik met de concurrenten mee komen.:D
5e plaats, voor de eerste keer met een DLG wedstrijd.:banana:
En volgens de Knvvl lijst zelfs 2e plaats.

Ga nu met een geheim project beginnen.:cool:
Misschien is het voor de volgende wedstrijd klaar.:yes:

Gerhard

hmmm,

je maakt me wel nieuwsgierig gerhard.
laat me raden: je space pro is klaar en kan je aan de librato beginnen??

grt jasper

MiMi in thermiek...

Afgelopen zaterdag gevlogen met de MiMi.

Het waaide hard, dus flink wat ballast meegenomen: AUW 200 gram.

Een deel van de ballast was een Keychain Spy Camera:

MiMi_keychain_spycam.jpg

Op het veld bleek dat ik maar net tegen de wind in kon vliegen. Toch nog wat belletjes gepakt...

Jaap

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een vliegterrein zeg! Wat een ruimte!

Ja, wij hebben (samen met een andere vereniging waar het veld mee delen) misschien wel het mooiste veld van Nederland.

Leden krijgen ook een ontheffings sticker zodat je met de auto de hei op mag. Je kunt dan op ongeveer 30 meter van het veld (het stukje gras dat je ziet) parkeren.

jaap,

volgens mij zie ik een metalen bout in je vleugel zitten.
kan je niet beter een nylon boutje erin zetten dat kan al een paar gram schelen.

grt jasper

Back