Mini cam voor monitoring

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door holco, 10 nov 2011.

  1. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    mwah, voor zwevers bijvoorbeeld is zo'n cmos cam best prima:
    - motor staat toch grootste deel van de vlucht uit, dus veel jello zie je niet
    - lichter
    - kleiner (en dus aerodynamischer)
    - goedkoper
    - minder stroomverbruik (hoewel stroomverbruik van een ccd al bijna verwaarloosbaar is)

    over die dealextreme lensjes, soms is de behuizing van de cheapo cmos cams niet helemaal geschikt hiervoor, soms heb je niet genoeg ruimte om de lens in focus te draaien. ik heb dat ooit opgelost door een plastic moer tegen de voorkant van de cmos cam te lijmen en de lens daarin te draaien.
     
  2. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    iemand een linkje naar die lenzen setjes"? kan ze niet vinden op dealextreme, en wil graag wat verschillende lensjes op mijn hk cam proberen!
     
  3. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
  4. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Kwestie van de prop goed balanceren :p. Nee, da's flauw, je hebt m.b.t. jello natuurlijk volkomen gelijk, er is altijd wel enig effect te zien. Ik sta nog helemaal aan het begin van fpv en wil eerst wat klein en goedkoop spul uitproberen. Het moet ook licht zijn want misschien wil ik m'n MP Fox en/of HK mini-swift eens met een camera+videozender optuigen. Als het niet goed bevalt dan kan ik de spullen ook nog gewoon thuis gebruiken. Eigenlijk zou ik voor een 1g cam moeten gaan, maar om daar nou gelijk 50 a 60 dollar voor uit te geven...

    Oh ja ik had me nog vergist in de prijs. Ben zo gewend aan prijzen in dollars. 't is dus inderdaad 13,50 dollar.


    Da's inderdaad ook allemaal waar. Hoewel ik m'n twijfels heb als ik m'n EasyStar straks optuig voor fpv. Vanwege het extra gewicht moet waarschijnlijk de motor vaak aan. Of noem je een EZ* geen zwever? Hoe dan ook, de live camera-beelden hoeven voorlopig niet van super-kwaliteit te zijn. Dus vooralsnog probeer ik gewoon het bovengenoemde cmos cammetje.

    Martin
     
  5. Baggus

    Baggus

    Lid geworden:
    3 apr 2010
    Berichten:
    1.177
    mwah, een easystar zweeft beter dan een funjet, maar daarom zou ik het nog geen echte zwever noemen :p
     

Deel Deze Pagina