mini cooper 1:6 4WD projekt, update 12-11-07 :de kap

Status
Niet open voor verdere reacties.

motorsports

Forum veteraan
Mini Cooper 1:6 4WD projekt

ik ben een aantal weken geleden begonnen om een mini cooper 1:6 4WD te bouwen.

de basis is een FG marder ,deze omgebouwd naar on-road mini cooper en nu de volgende stap het 4WD :!:

de 4wd set kamitiro:

conversion_kit_fg_buggy_a.jpg

en de mini cooper:

200707HOU-111x.jpg

8)

Laatst bewerkt:
dit is mijns inziens in het goede forum geplaatst, en je hebt bij deze 1 volgerd :P ;).
[s:1f295009ea]Foto's! :P[/s:1f295009ea] ik zie ze nu net pas. zien dr netjes uit ;). succes met de ombouw ;)
groeten,

Ruben

de start:

Hehe, eindelijk is de Kamitiro set voor de Mini binnen :peace:

Eindelijk bouwen van 2WD naar 4WD, en gezien wat er in de kit zit qwa bouten,moeren en parts wordt het nog een aardige klus,

ff het pakketje met de tekeningen:

DSC05303.jpg

DSC05304.jpg

alles netjes in baugruppe georganiseerd door Kamitiro :

DSC05306.jpg

DSC05309.jpg

DSC05308.jpg

DSC05307.jpg

de Mini nog 2 WD:

DSC05310.jpg

DSC05311.jpg

en de oude bodemplaat van de FG Quad/MT die als basis gaat fungeren:
DSC05313.jpg

nog even een weegschaal test voor aanvang bouw, , na drie weegingen , gemiddeld 8,6 KG :eek: heb het idee dat het toch wat extra gewicht gaat meebrengen de kamitiroset, dus nog een keer op de weegschaal na de bouw ;)

DSC05318.jpg

en nog wat spulletjes erbij , lichtlopende lagersetjes Pitstop, nieuwe trekstarter, koppelingsklok, aluminium diff met 2-voud zelfsperrend,kogelaandrijfving, aluminium draagarmen boven aan de voorzijde en wat carson kogelkoppen:

DSC05324.jpg

straks maar eens beginnen met de voorkant :cool:

HansGSI zei:
8O 80 euro ??? 8O

maar wel heel gaaf!

duur?

koop eens een normale kap voor op de 1:5 of 1:6 , dan ben je bijna of zo niet twee keer zo veel kwijt, dus valt wel mee , ik heb de Opel commedore 1:5 ook, en die was bijna 200 euries ecl spuiten :wink: :|

on het niet laten en begonnen met de voorkant, gelijk maar mn eigen upgrade toegepast: de standaard lagers vervangen voor lichtlopende lagers van Pitstop, zowel de lagers voor het diff als de lagers van de snaarpolie :cool: en uiteraard aluminium diff huis en 2-voud zelfsperrend

DSC05327.jpg

DSC05328.jpg

de lagers zitten met een druppeltje locktite vast en de rest van de inbusbouten nog niet ,pas als alles inelkaar zit en goed loopt , gaan die met Locktite geborgd worden.

Tot nu toe , nog geen problemen :sunny: ;)

ziet er top uit allemaal
maar een vraagje
op de bovenste foto helemaal bovenaan, als vorbeeld van de 4wd set, is dat een ketting, maar jij hebt een snaar, of zie ik het verkeert?
en het is eigelijk heel simper, die 4wd set, als je nadenkt, zit het heel simpel in elkaar, maar het is echt heel duur, maar wel gaaf, ga zo door

marderfreak123 zei:
maar een vraagje
op de bovenste foto helemaal bovenaan, als vorbeeld van de 4wd set, is dat een ketting, maar jij hebt een snaar, of zie ik het verkeert?

goed gezien , klopt op de eerste foto staat de ketting set, deze is als eerste ontwikkeld, daar is later de modificatie "over heen gegaan" voor de snaar aandrijfving 8)

het nieuwe zelfsperrend diff aan de achterzijde gemonteerd, de motor uitgelijnd tov het diff en de snaar er tussen gezet, deze uitgelijnd op de poelies en 1 kant aan de voorzijde erop gezet met de aandrijfas:

DSC05350.jpg

DSC05351.jpg

DSC05353.jpg

DSC05355.jpg

iets waar ik erg blij van wordt :
:rock: :cheers: is de dogbone's , deze zijn met vervangbare stiften die dmv een inbus en, een platte kant op de stift, op zijn plek wordt gehouden :twisted:

deze stiften zijn gewoon los verkrijgbaar dus iedeaal bij slijtage lijkt me , geen afgebroken stiften met de oude FG dogbone's, of dit ook zo in praktijk is moet nog worden bewezen , maar wordt er wel blij van , van deze oplossing :

DSC05356.jpg

DSC05357.jpg

DSC05359.jpg

DSC05360.jpg

:sunny: :sunny: :rock: :cheers: :thumright: \:D/

l4rsie zei:
Ziet er zeer netjes uit. :D
Mag je hier wedstrijden mee rijden?

het is zoiezo niet toegestaan om wedstrijden te rijden met 4 wiel aangedreven auto's zowel in de 1:6 off road als in de 1:5 on-road

bovendien betwijfel ik het of je in het "voordeel" bent of iets extra's toevoegd tov van de 2wd auto's :|

8)

Mooi spul! Eindelijk een grote 4wd! :D
heb ik wel 1 vraag: die snaar is niet vertand, gaat dat niet gruwelijk veel slip geven bij het optrekken?! Lijkt me ook niet zo fijn bij off-road rijden...

Mark-013 zei:
Mooi spul! Eindelijk een grote 4wd! :D
heb ik wel 1 vraag: die snaar is niet vertand, gaat dat niet gruwelijk veel slip geven bij het optrekken?! Lijkt me ook niet zo fijn bij off-road rijden...
euhm we hebben het hier toch over een onroad 4wd

Tja, dat had ik ook wel gezien hoor, maar de eerste afbeeldingen zijn nu eenmaal van een Marder! :roll:

Maarreh... de vraag was: slipt het niet (wat ook bij een on-road kan gebeuren! :P )?

Mark-013 zei:
Tja, dat had ik ook wel gezien hoor, maar de eerste afbeeldingen zijn nu eenmaal van een Marder! :roll:

Maarreh... de vraag was: slipt het niet (wat ook bij een on-road kan gebeuren! :P )?

idd de afbeelding van de 4wd set is van een marder, maar wordt voor een mini gebruikt en dan voor on-road(eigelijk een marder cassis met on-road banden :wink: )

over het slippen : denk dat dat wel mee valt, omdat de poelies een beetje bol lopen en de snaar er redelijk strak tussen zit, natuurlijk kan altijd gaan slippen door bv vuil.

Maar als de snaar op de juiste spanning staat , kan dit niet zo 1, 2 ,3 gebeuren, praktijk zal het gaan uitwijzen. :| :wink:

Ah, okee. We horen het hier vanzelf, toch? ;)

Best een prijzig setje trouwens, maar ja... big scale rijden is ook big scale qua kosten he! :P Maar wel gaaaf!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back