Tijdje terug alweer de laatste update, wat is inmiddels de status?
projekt heeft even stil gelegen ivm andere zaken, deze week weer wat tijd gevonden en een aanpassing/modificatie gemaakt mbt tot de stuurstangen/fusee's en de velgen.
Ik was niet helemaal blij met de zelf gemaakte stukjes alu voor de fusee's dus maar een paar nieuwe gemaakt :
eerste probleem was het gebruik van de 1:5 on-road banden, de set is ontworpen voor 1:6 , deze hebben een grotere diameter, probleem met de 1:5 bandjes:
tweede probleem,ik wilde een schuimbumper monteren aan de voorzijde voor de evt. frontale botsingen ,
oplossing :had nog een oud ecoline bodemplaat liggen die ik een keer voor een off-road chassis/projekt had gebruikt, dus daar de voorkant vanaf gehaald en gemonteerd, gelijk een volgend probleem getackeld, namelijk het instellen van de bodem spelling van het chassis aan de voorzijde, dat was eerst ook niet mogelijk, alleen heb ik een nieuw gat moeten boren voor de inbus in de onderste draagarm:
mogelijkheid voor montage bumper
en nu wel in te stellen:
het laatste puntje is de on-road wielen monteren zonder dat de kogelkop van de servo-saver tegen de binnenzijde van de band aanloopt.
men neme een stukje karton, geleend van mn kleine meid, en ga knippen en plakken , creatief met karton
resultaat:
invering bij max. stuuruitslag:
en na 4 stukjes knippen :
ben niet zo bedreven in het knutselen, zal wel op de lagere school hebben liggen slapen #-o
maar uiteindelijk :
en ff op papier gezet :
de "ruwe " vorm is er , en zal nog wel worden veranderd omdat ook het materiaal 4 mm dik is dus zal ie dichter bij de velg komen, dan nu het gebruikte karton(2mm).
wordt vervolgd