mini cooper 1:6 4WD projekt, update 12-11-07 :de kap

Status
Niet open voor verdere reacties.
kleine update:

nieuwe bandjes voor onder de mini straks incombie met de "geairbrusde" kap , matchrome velgen met profiel banden :twisted:

DSC05473_Formaatwijzigen.jpg


DSC05471_Formaatwijzigen.jpg


DSC05469_Formaatwijzigen.jpg
 
even de uitlaat gemonteerd en de body steunen: van de uitlaat wist ik dat het een probleem zou gaan geven bij het aandrijftandwiel voor de voorzijde :

DSC05565_Formaatwijzigen.jpg


oplossing simpel , het orginele teflon stukje, vervangen door een stukje gewapend teflon slang en de steun voor de uitlaat iets verbogen:

DSC05568_Formaatwijzigen.jpg


DSC05567_Formaatwijzigen.jpg


en zie hier toch weer ong. 3 mm ruimte er tussen, en een rvs plaatje voor de uitlaat te "fixeren" op het chassis

DSC05569_Formaatwijzigen.jpg


nog even aan de voorzijde:

DSC05570_Formaatwijzigen.jpg


;)
 
Gelukkig is het stuurprobleem voor nu opgelost , gewoon iets andere positie op de servo saver gekozen, en voila geen kogelkoppen die langs het diff tandwiel lopen of de stuurstang tegen de schokbreker, helaas moest de stuuruitslag begrenzer van kamitiro weer verdwijnen, het probleem met het aanlopen van de kogelkop bij de fusee blijft , maar das gewoon een kwestie van de kogelkop iets kleiner maken.
De stuuruitslag wordt gewoon op de zender straks ingesteld.

DSC05575_Formaatwijzigen.jpg


Nu betere stuuruitslag, goed te zien dat de kogelkop over het bevestigingsgat gaat van de stuuruitslag van kamitiro, bij deze stand kan ook niet de aandrijfas uit de fusee komen.

Op naar het volgende, te verwachte, probleem: de radioplaat en de stuurservo:

DSC05577_Formaatwijzigen.jpg


;)
 
Mark-013 zei:
Nice! lekker dik!

Hoe gaat het verder met de chassis aanpassingen?
bijna helemaal klaar, vandaag het 24T hoofd tandwiel ontvangen alsmede de tuningsrem(stalen remschijf) voor de achterzijde, moet toch beetje remvertraging hebben, aan de voorzijde zitten de magura hydro's , alleen nog even de kogelaandrijfving aan de achterzijde monteren en klaar voor de eerste "maidenrun".
 
Tijdje terug alweer de laatste update, wat is inmiddels de status?

projekt heeft even stil gelegen ivm andere zaken, deze week weer wat tijd gevonden en een aanpassing/modificatie gemaakt mbt tot de stuurstangen/fusee's en de velgen.

Ik was niet helemaal blij met de zelf gemaakte stukjes alu voor de fusee's dus maar een paar nieuwe gemaakt :

eerste probleem was het gebruik van de 1:5 on-road banden, de set is ontworpen voor 1:6 , deze hebben een grotere diameter, probleem met de 1:5 bandjes:
DSC05837.jpg


tweede probleem,ik wilde een schuimbumper monteren aan de voorzijde voor de evt. frontale botsingen ,
oplossing :had nog een oud ecoline bodemplaat liggen die ik een keer voor een off-road chassis/projekt had gebruikt, dus daar de voorkant vanaf gehaald en gemonteerd, gelijk een volgend probleem getackeld, namelijk het instellen van de bodem spelling van het chassis aan de voorzijde, dat was eerst ook niet mogelijk, alleen heb ik een nieuw gat moeten boren voor de inbus in de onderste draagarm:
mogelijkheid voor montage bumper
DSC05838.jpg


en nu wel in te stellen:

DSC05839.jpg

DSC05840.jpg

DSC05841.jpg


het laatste puntje is de on-road wielen monteren zonder dat de kogelkop van de servo-saver tegen de binnenzijde van de band aanloopt.
men neme een stukje karton, geleend van mn kleine meid, en ga knippen en plakken , creatief met karton :mrgreen:

resultaat:

DSC05842.jpg

invering bij max. stuuruitslag:
DSC05843.jpg

DSC05848.jpg

DSC05851.jpg

en na 4 stukjes knippen :

DSC05852.jpg


ben niet zo bedreven in het knutselen, zal wel op de lagere school hebben liggen slapen #-o :oops:

maar uiteindelijk :

DSC05855.jpg


en ff op papier gezet :
DSC05856.jpg


de "ruwe " vorm is er , en zal nog wel worden veranderd omdat ook het materiaal 4 mm dik is dus zal ie dichter bij de velg komen, dan nu het gebruikte karton(2mm).

wordt vervolgd :mrgreen:
 
Ik denk zelfs theoretisch gezien dat de stuureigenschappen beter worden door de fusee een hefboompje te geven. Hoe langer hoe beter dacht ik. Alhangt dit waarschijnljk welvast met het feit of het voor- of achterwielaandrijving is. Daar stopt mijn kennis.
Mooi!
 
maar eens begonnen met het "pas" maken van de kap, vondt de spadborden wat te breedt en kwam zonder grote aanpassingen niet tot een gewenste breedte , dus de schaar er maar ingezet :

kap zonder dat ie op maat gemaakt is :

DSC05641_Formaatwijzigen.jpg


en nu "getrimd " en afgewerkt met "trim edge" en de achterveren wat meer spanning geven dan de voorzijde, zodat hij iets schuin afloopt naar voren :

DSC05897-1.jpg


DSC05895-1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top