Mini excel strak maken en een update geven

De ontvanger zit er ondertussen op.
De antenne's kon ik nu netjes kwijt doordat heel het plankje nu uit de romp is.
De accu's kunnen nu met klitteband vast.
Het nadeel van de ene accu is alleen dat de snoeren er aan de zijkant uitkomen.
Die ligt straks wat lastig in de romp.
Makkelijker is als de snoeren recht voor uit de accu komen.
Waarom dat bij de ene accu wel is en de andere niet is voor mij een raadsel.
Ze zijn beide gelijk gekocht.

Hier kan je het verschil van de snoeren in de beide accu's goed zien.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Bertus. Handige tip ook met de kwiklink met de soldeerbout, bedankt. Ik had precies hetzelfde probleem. Zit er geen speling bij jou tussen het schroefdraad van de servostang en de kwikklink? Ik gebruik precies dezelfde (voor een Cessna 195), maar bij mij lijkt er echter wat verticale speling in te zitten. Minimaal, maar minimaal is niet geen ;) Paar drupjes lock-tide kan het misschien wel oplossen.

hoi bertus

opper het een keer bij arjan zou ik zeggen. Ik denk dat als je dat zou vragen het er best bij gezet kan worden.
Deze database geeft natuurlijk ook alleen maar een beeld of het vliegt.
daarbij zijn er denk ik bij het zweefvliegen veel mensen die wildvliegen en dat gewoon voor hun lol doen en als het dan goed vliegt is dat goed genoeg.
Dus het is ook de vraag hoeveel vliegers de mogelijkheid hebben tot het meten.

Jan-Willem

Bertus,
strak werk :-) En weer allerlei handigheidjes gezien om zwevers op te knappen. Ga door met dit soort draadjes jongen!

Wel even een opmerking:
Ik heb het gisteren nog opgezocht en gezien.
Daar staat nu net niets in wat ik zou willen weten.
Dus ga ik het er ook niet inzetten, zonde van de moeite.
Ik zie geen toerentallen ampere's trekkracht je hebt er nu werkelijk niets aan.

Kijk even in je eigen draadje "motorkeuze mini excel": ik heb een zwever van zo groot en zo zwaar, wat voor motor kan daar in?
De database is precies bedoeld voor die vraag die jij daar stelt omdat hij honderden keren wordt gesteld. :D
Er staan bewust geen toerentallen en amperes is, het is een overzicht van werkende setups. Niet meer dan dat. Programma's die stroomverbruik etc berekenen zijn er in overvloed maar die kun je pas gebruiken als je een motor, accu en prop hebt gekozen. En dat is nou juist het probleem voor veel mensen.

Het is jammer dat jij je setup niet bekend wilt maken omdat jij niets aan de database hebt. Veel anderen zouden er wel wat aan kunnen hebben

Bertus

in plaats van getallen heeft arjan er voor gekozen om er globale prestaties bij te zetten. Dus niet zoveel ampère etc, maar hoelang vlieg ik gemiddeld en hoe snel gaat mijn vliegtuig omhoog. Dat is waar het de meeste mensen om gaat (denk ik). Arjan wilt ook idd verder zoveel mogelijk gegevens over je set up om het te kunnen vergelijken als je zelf een nieuwe kist aan wil schaffen. Wat voor voor mij hier ook belangrijk is dat je ziet welke merken je gebruikt. Zo kom je ineens bij hele andere merken uit die je niet kende.
Maar wat snapte je verder niet?

Jan-Willem

Back