55A bij 11V is meer dan 600W. Op 1300 gram vlieggewicht geeft dat dik 460W/kg. Dat wordt niet "sneller klimmen dan nu", dat wordt "sneller klimmen dan je met je ogen kan knipperen".
Als je toch in de database zou willen kijken; als je kijkt bij de zwevers van ongeveer 2 meter en 1400 gram zie je dat de meeste mensen een motor kiezen die ongeveer 9% weegt van het totale vlieggewicht. Daarmee zijn de prestaties B, dus prima. Als je een zwaardere motor neemt - zeg 13% - scoort men een A, ofwel méér dan genoeg vermogen.
In jouw geval zou dat dus een motor zijn van ongeveer 180 gram.
Als je op 3 cellen gaat is een kV van 1000 ongeveer goed, op 4 cellen moet je wat lager kiezen (650-700).
Op regel 51 in mijn database staat een Franken Modellbau Mamba 3000 met zo'n setup: Axi 2826/08, 181 gram, kV1130, op 3 cellen met een 13x11 en een 60A regelaar.
En dan kun je ook nog zien dat je met 3200mAh zonder thermiek ongeveer een half uur kunt vliegen - jij dus veel langer als je voor 4000mAh gaat.
Zoiets dus....
Snap je het nu?
Als je toch in de database zou willen kijken; als je kijkt bij de zwevers van ongeveer 2 meter en 1400 gram zie je dat de meeste mensen een motor kiezen die ongeveer 9% weegt van het totale vlieggewicht. Daarmee zijn de prestaties B, dus prima. Als je een zwaardere motor neemt - zeg 13% - scoort men een A, ofwel méér dan genoeg vermogen.
In jouw geval zou dat dus een motor zijn van ongeveer 180 gram.
Als je op 3 cellen gaat is een kV van 1000 ongeveer goed, op 4 cellen moet je wat lager kiezen (650-700).
Op regel 51 in mijn database staat een Franken Modellbau Mamba 3000 met zo'n setup: Axi 2826/08, 181 gram, kV1130, op 3 cellen met een 13x11 en een 60A regelaar.
En dan kun je ook nog zien dat je met 3200mAh zonder thermiek ongeveer een half uur kunt vliegen - jij dus veel langer als je voor 4000mAh gaat.
Zoiets dus....
Snap je het nu?