Mini H blackout

Vliegen jullie allemaal met oneshot en dempt light? Mijn ESC's beschikken nog over oude firmware... raden jullie aan om over te stappen naar oneshot helib?

Zeker! Daar ga je echt plezier van krijgen, groot verschil vind ik zelf. Veel betere stick response en je kunt warempel in eens 'remmen'! ;)

Ik wilde de buzzer installeren maar ik zie dat op de aangegeven plaats op de PDB voor de buzzer de camera/vtx bedrading is gesoldeerd... ik denk uit veiligheid dat deze daar op gesoldeerd is? Waar kan ik nu het beste de buzzer op bevestigen?
b7b2ad2d475cdd3aad99dabef56670fb.jpg

De gehele PDB van Blackout is rechtstreeks aangesloten op de Lipo. Geen 5V of 12V aansluitingen.
Je kunt dus alle soldeerpads gebruiken. Alleen de mini-pads voor Video en LED met rust laten.

Ik zie dat je sowieso geen headers op de Vbat/Buzz/Telem hebt zitten. Die functies gebruik je allemaal niet?

Vbat sluit je rechtstreeks op de PDB aan, die meet de Lipo Voltage. De Telemetrie sluit je aan op de groene en zwarte draad van de ontvanger. Het gemeten voltage kun je dan doorsturen naar je zender. Met Vbat geactiveert krijg je ook een waarschuwing via de buzzer wanneer de Lipo leeg raakt.

Let wel, we hebben het dan over een Frsky ontvanger voor telemetrie.....ik weet niet wel zender en ontvanger je gebruikt ?

Soldeer dus ook gelijk een kabel om het voltage te meten, van je pdb direct op je naze32 vbat >> LET OP >> sluit + en - niet verkeerd om aan daar...dan krijg je witte rook !

Als je een buzzer gebruikt gaat je quad ook piepen als je low voltage aan zet in base/clean flight.

De ontvanger is een dr4ii. Er zit een simple OSD op de quad met voltage informatie en vliegtijd.... is dat telementery?

Laatst bewerkt door een moderator:
De OSD is een aparte unit t.o.v. de Vbat. Vbat loopt via Cleanflight en stuurt de gegevens door naar de D4R-II.
De D4R-II stuurt de Voltage gegevens weer door naar de Taranis. Die had je toch??

Dat is het verschil.. via de simpele OSD zie je voltage gegevens in je bril. Via Vbat zie je Voltage gegevens op je Taranis. (Als je die hebt).
En Vbat zorgt er dus ook voor dat je een low-voltage-alarm krijgt via de buzzer.

Back