Mini H blackout

Met welke propellers en wat is het gewicht als ik vragen mag? Met 5" Gemfan propellers is 600 gram het ideale gewicht denk ik.

Zelf vlieg ik het met een totaal gewicht van 700 gram maar dan merk je tijdens het vliegen wel een beetje dat het toestel zwaar is. Begrijp me niet verkeerd, power zat, hij spuit weg als je gas geeft, maar je moet wel duidelijk gas bijgeven na een flip of roll. Ik denk eerlijk gezegd dat het meer een beperking van de 5" propellers is en niet van het beschikbare vermogen.

Motoren en 12A Blueseries ESC worden overigens niet eens warm bij mij.

Je zult het ook aan yaw merken bij meer gewicht dat het minder soepel raakt. Denk dat 550gram een goede gewicht is voor een mini H met 4S
Bij mij worden ze ook niet warm eerlijk gezegd, maar dat is ook op de hexa.

Probleem in mijn geval is dat mijn Gimbal incl een 2200 mha ook bij elkaar 850 gram weegt... Dus ik moet iets rond die koers kunnen tillen voor rustig film vliegen.. Met gimbal vlieg ik namelijk altijd heel rustig een beetje rond.

Ik moet eens op zoek gaan naar lichtere gimbal motors.. Die zijn nu de bottleneck.

even offtopic, waarom wil je een gimbal op een mini? grote quads zijn daar toch veel geschikter voor?

Tuurlijk :)

Nee, ik moet ermee de bergen in. Dus hij moet op mijn rugzak passen. Uiteraard wil ik dan gestabiliseerde beelden dus daar hebben we een gimbal voor nodig.

Het zal lang niet zo'n mooie beelden opleveren als mijn grote quad, maar het is in ieder geval iets. Het werkt in de slaapkamer wel goed moet ik zeggen. Dit weekend ga ik het eens buiten proberen.

Zal ik heel eerlijk zijn en zeggen dat een grote quad gewoon log, lastig en onhandzaam is in verhouding tot een Mini...

Ik moet echt 2 accu's gevlogen hebben met mijn grote wil het weer "fijn" aanvoelen... Het ding voelt gewoon als een zak zand aan als je eenmaal Mini's hebt gevlogen.

Wellicht dat ik helemaal kap met mijn grote als het gimbal gebeuren op mijn mini een succes blijkt te zijn. Momenteel zie ik er erg erg goede beelden uit komen. Maar dat is dan nog niet buiten in praktijk getest... dus we wachten nog even af.

Zal ik heel eerlijk zijn en zeggen dat een grote quad gewoon log, lastig en onhandzaam is in verhouding tot een Mini...

Ik moet echt 2 accu's gevlogen hebben met mijn grote wil het weer "fijn" aanvoelen... Het ding voelt gewoon als een zak zand aan als je eenmaal Mini's hebt gevlogen.

Wellicht dat ik helemaal kap met mijn grote als het gimbal gebeuren op mijn mini een succes blijkt te zijn. Momenteel zie ik er erg erg goede beelden uit komen. Maar dat is dan nog niet buiten in praktijk getest... dus we wachten nog even af.
+1

Is exact mijn ervaring. Als je een paar keer mini hebt gevlogen en daarna wat groots gaat vliegen dan is het gewoon te log en onpraktisch.

Wil toch graag even reageren omdat ik met beide formaten vlieg.
Zelf ervaar ik de Mini als fijnst om heel eerlijk te zijn.
Maar..........ik ben ook verzot op lekker ver en hoog van me af te vliegen met een toestel.
Ik doel dan niet op het FPV gebeuren maar gewoon zoals men doorgaans met een RC model vliegt.
Dus op oog-handcoordinatie.
Als ik een grotere Multicopter vlieg dan is die veel makkelijker verder van me af te vliegen dan de Mini omdat het zicht op de grotere veel beter is.
Ik vind dat zelf wel erg prettig.
Maar de Mini is erg lekker voor de kleinere veldjes of binnen om mee indoor te vliegen.
Eigenlijk zijn ze allemaal wel lekker.Ha ha ha ha

Naze32 is ingesteld en quadcopter is klaar voor zijn maiden flight. Hoop dat de wind morgen een beetje meevalt. Motoren zijn testexemplaren van de Cobra 2204/28 2300kv. Gewicht is momenteel 540 gram met 3S 1400mah LiPo.

Nu hopen dat de wind een beetje meevalt morgen :D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
heerlijk die mini frames. Je vliegt daar toch heel anders mee als met de grote quadcopters. Nu nog veel oefenen met proximity FPV vliegen. Wil nog veel beter worden zodat ik de volgende keer kans maak tegen Boris met racen :rolling:.

heerlijk die mini frames. Je vliegt daar toch heel anders mee als met de grote quadcopters. Nu nog veel oefenen met proximity FPV vliegen. Wil nog veel beter worden zodat ik de volgende keer kans maak tegen Boris met racen :rolling:.

Het wordt steeds beter menno.....pffff. Zal zwaar worden volgende keer, maar wel spannend.

Ton sur ton :D

full

Morgen line of sight vliegen om te kijken of de gele props net zo zichtbaar zijn als de groene.

Back