Mini H blackout

Misschien dat de laatste nieuwe firmware nog beter is, maar met de gene van rond februari had ik er nog last van.
En nee, mijn beeldscherm is in orde.

kan natuurlijk ook :D:D bietje FETTIG geworden
Hahaha LOL:D

Niet aan beginnen.
Beeld word rond de randen wazig en bij een frontale crash sloop je alles (ervaring :rolleyes:)
Misschien dat de laatste nieuwe firmware nog beter is, maar met de gene van rond februari had ik er nog last van.
En nee, mijn beeldscherm is in orde.

Wat je zegt klopt een beetje, geloof dat we het daar in een PB ook eens over gehad hebben:

Er is een hele oude batch van de groothoeklens module geweest waar wat problemen mee waren, zie dit filmpje bijv in de linkerhoek: [media=youtube]D0gGA3Z1REw[/media]

Maar: die problemen zijn al heel lang opgelost en alle wide angle lenzen zijn nu tot in alle hoekjes super scherp...! Zie o.a. de filmpjes van Danny maar ook van allerlei andere gebruikers met een wide angle lens Mobius. Vermoedelijk heb jij een van de eerste Mobiussen met groothoeklens gehad. Overigens zit er uiteraard gewoon garantie op de lens als je bij een Europese verkoper koopt, niks te vrezen dus.

Het is inderdaad wel waar dat de Mobius kwetsbaarder wordt door de uitstekende lens. Als je daar echt bang voor bent kan je of zelf iets fabriceren of op shapeways een 3d printje bestellen van 7 euro: Mobius Action Cam - LENS SAVER by bophoto on Shapeways

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nu een normale mobius besteld, dan heb ik er helemaal geen last van dat de lens uitsteekt :D

Denk dat dat kleine plaatje de klapper die ik maakte ook niet overleeft had :mrgreen:

Wonder dat je Mobius uberhaupt nog filmde ondanks een crash waarbij je het hele lensglas gesloopt hebt gekregen...dat glas is echt super sterk en dik! Waarom heb je niet gewoon alleen de lens of lens module vervangen? dan was je voor max 25 euro klaar...

Had ik gedaan.
Had 2e hands een lens overgenomen.

Maar, omdat de 1e lens de behuizing ingeduwd was is de print beschadigd geraakt volges mij.
Het heeft nog een aantal vluchten gewerkt, maar toen begon ie regelmatig uit te vallen, en op een gegeven moment (avond voor de races :( ) deed ie helemaal niks meer.

Daarom is die lens protector dus zo handig....(ik verkoop hem zelf niet, kan echt alleen via shapeways)

Door die lens adapter komen de krachten in principe alleen op de behuizing van de mobius, schade is dan hooguit een nieuwe behuizing (kost een paar euro). Het zou kunnen dat je onwijs veel pech hebt en met een heel klein rond en hard iets alleen exact de lens raakt....maar de kans daarop is wel minimaal. Als je een vliegstijl hebt waarmee je veel risico loopt op frontale crashes zou ik echt die protector aanraden. Zal ook eens overleggen met de fabriek of ze niet iets moois kunnen ontwerpen, misschien wel de lens protector al direct op de behuizing oid..:) To be continued...!

Ik probeerde dit:

Maar ik vloog met minimaal 65km/u tegen de ijzeren paal, dat overleeft ie sowizo niet volges mij :mrgreen:
Zelfs een van de bell's van de motoren zat een deuk in :rolling: (en de rest van de FQ05 had niks :D )

Maar als ze de ruimte tussen lens en behuizing opvullen met een metalen ring of zoiets kan ie al een heel stuk meer hebben

Daarom is die lens protector dus zo handig....(ik verkoop hem zelf niet, kan echt alleen via shapeways)

Door die lens adapter komen de krachten in principe alleen op de behuizing van de mobius, schade is dan hooguit een nieuwe behuizing (kost een paar euro). Het zou kunnen dat je onwijs veel pech hebt en met een heel klein rond en hard iets alleen exact de lens raakt....maar de kans daarop is wel minimaal. Als je een vliegstijl hebt waarmee je veel risico loopt op frontale crashes zou ik echt die protector aanraden. Zal ook eens overleggen met de fabriek of ze niet iets moois kunnen ontwerpen, misschien wel de lens protector al direct op de behuizing oid..:) To be continued...!

Je kan er toch 100 laten maken en dan voor 10-15 euro op je site zetten?

Er zijn zoveel leuke minis, van goedkoop tot duur... Kijk eens bij de bouwverslagen daar staan meen ik al 4 of 5 soorten mini's.

Hmm, ik kom die blackout nu wel heel vaak tegen, maarre, zoals bruce het zegt, die $150 is het dus echt wel waard? :cool:

FQ5 is een mooi klein en goed frame voor een mooie prijs met een goede service van Mark.

Blackout is ook een mooi frame maar te duur vind ik plus lange wachttijd qua verzenden.

Ik zelf ben voor de HK550 heliplaten gegaan(3 stuks) met zelf gemaakte armen van 3mm carbon (ook afgewerkt door Mark)
Gisteravond dus de maiden gedaan en vliegt ook erg lekker.

Voordeel van dit frame is dat je veel ruimte hebt.

Ik zal straks nog wel even wat foto's plaatsen van mijn frame

Blackout is ook een mooi frame maar te duur vind ik plus lange wachttijd qua verzenden.

We zijn gewoon erg verwend met de prijzen van HobbyKing, als je er goed over na gaat denken is het gewoon een erg nette prijs voor een heel leuk frame.

Er zijn natuurlijk genoeg andere goedkopere alternatieven, het is maar net wara je naar op zoek bent.

Voor mij was het unique selling point van de mini h blackout dat er een geintegreerd PDB inzit en standaard een anti vibratie mountje voor de Mobius. Bij mij is alles overigens zonder BTW/inklaringskosten aangekomen, inderdaad binnen 7 dagen na verzending (moest wel een tijd wachten op de motoren en het frame)

Voor mij was het unique selling point van de mini h blackout dat er een geintegreerd PDB inzit

Typisch... dat is voor mij net de enigste reden dat ik hem niet zou kopen. Mocht er een klein scheurtje in een van de aders zitten dan kan je het hele frame vervangen voor een prijs die ver uitstijgt ten opzichte van een frame zonder geïntrigeerd PDB.. Even lijmen met Epoxy kan ook niet altijd ..

Gewicht voordeel is dan wel weer ideaal met een geïntrigeerd PDB.. maar daar kan ik wel overheen komen.

Back