Mini H blackout

Lijkt meer alsof de camera stuk is, hoe zou anders de osd info doorkomen?
Inderdaad. Als je OSD informatie (van een OSD in je quad, niet van je bril/scherm) ziet, dan is het eerder je FPV cam die kapot is of het beeld njet meer bij de OSD krijgt. Als je sneeuw/blauw beeld ziet, dan is je VTX waarschijnlijk kapot.

Als je echt gevlogen hebt met je VTX aan zonder antenne kan het ook zijn dat je VTX nog wel werkt, maar met veel minder bereik. Ik heb ook nog een IRC VTX liggen die zendt (zonder antenne, antenne connector is afgebroken), maar slechts 100 meter bereik geeft.

Die liquidtape/plastidip werkt inderdaad goed en mits een paar lagen aangebracht is het prima te verwijderen, ook van solderingen. Maar het ziet er inderdaad niet mooi uit..

Op het osd zit een rode led
Die knippert als er geen video signaal binnenkomt van de cam
Hij brandt constant als dat wel zo is

Cam inderdaad denk ik ook: anders geen osd info

Ja dat was het het lensdopje!... Nee was het maar zo simpel :) ik heb net weer geprobeerd. Als ik met de instellingen speel van de fatshark contrast/belichting dan krijg ik wel beeld maar heel donker en zwart wit!... Ik heb de lens gisteren wel ontkoppeld om zo beter te kunnen zien als er een kabeltje los zit... de aansluiting kan er maar op een manier in dus zie daar de fout ook niet.

Laatst bewerkt:
De kans is groot dat 45sec vliegen met beeld zonder antenne de vtx een klap heeft gehad en kapot is of deels. De cam kan ook nog: zie mijn opmerking over de knipperende rode led op het osd
Een verkeerd kanaal kan ook nog: stond op 7 bij mij ;)

Laatst bewerkt:
De led brand constant. Zowel op de vtx als op de osd. Ik heb ook alle kanalen geprobeerd.
Ik zal vanavond nog eens er mee pielen. Ik gebruik wel een andere lipo een 2s 1000mah... zou dat het kunnen zijn?

De kans is groot dat 45sec vliegen met beeld zonder antenne de vtx een klap heeft gehad en kapot is of deels. De cam kan ook nog: zie mijn opmerking over de knipperende rode led op het osd
Een verkeerd kanaal kan ook nog: stond op 7 bij mij ;)

Laatst bewerkt:
Lipotje wat waar ik nu mee test is maar 7,4 volt misschien is dat het probleem..

Lipo - draad zat wel heel erg los na zachtjes trekken was i helemaal los. Misschien wel door de crash gekomen.

a48bace935f8ca062e3e4929017a47b0.jpg

Lipotje wat waar ik nu mee test is maar 7,4 volt misschien is dat het probleem..

Lipo - draad zat wel heel erg los na zachtjes trekken was i helemaal los. Misschien wel door de crash gekomen.
7.4 is net te weinig voor een pz0420 cam van sc2000. Keer een ivdeo gezien waarin geyesy werd tot hoeveel/weinig volt die wertke en volgens mij rond de 7 of 8 volt. Dat zou donker beeld verklaren.

Edit: PZ0420 voltage test: http://youtu.be/pPFvtQunois

Dan moet dat het zijn! Fiew laat het me een les zijn geweest! Alleen de lipo was dus (hoogst waarschijnlijk) het probleem! Die defect gegaan is tijdens de crash.. zou je als laatste denken na een crash! Gelukkig maar!

Bedankt iedereen voor het mee denken! Top!

7.4 is net te weinig voor een pz0420 cam van sc2000. Keer een ivdeo gezien waarin geyesy werd tot hoeveel/weinig volt die wertke en volgens mij rond de 7 of 8 volt. Dat zou donker beeld verklaren.

Edit: PZ0420 voltage test: PZ0420 voltage test - YouTube

Dat meen je niet! Een 3S quad met 20A minimaal verbruik op een dergelijke lipo?

Had het einde kunnen zijn van een mooie quad en een hoopje as als gevolg

Nee ik heb alleen gevlogen met jou lipo dude! Alleen het testen na de crash deed ik met de 2s om te zien als er nog leven in zat. En omdat ik niets anders heb liggen. :rainbow1:

Dat meen je niet! Een 3S quad met 20A minimaal verbruik op een dergelijke lipo?

Had het einde kunnen zijn van een mooie quad en een hoopje as als gevolg

Dan moet dat het zijn! Fiew laat het me een les zijn geweest! Alleen de lipo was dus (hoogst waarschijnlijk) het probleem! Die defect gegaan is tijdens de crash.. zou je als laatste denken na een crash! Gelukkig maar!

Bedankt iedereen voor het mee denken! Top!
Ik vermoed dat heyudude de FPV cam dus direct op de LiPo aangesloten heeft. Dan even onthouden dat je niet zomaar op 4s over kan. Dat vindt dat type FPV cam volgens de specificaties niet leuk. Dan moet je die camera anders voeden, via een 12v step-up achter je Immersion VTX bijvoorbeeld, heb je mooie 'schone' voeding.

Kleine update:
Ik heb de losse lipo draad hersteld en vast gezet. De quad gaat weer aan en alles lijkt te werken behalve het beeld.. Ik heb nog steeds zwart beeld. Wel OSD en ik kan in het menu navigeren met de bijgeleverde afstand bediening. Alle lampjes branden verder ook op de VTX en de camera. Denken jullie dat de VTX stuk is of toch de camera? Immersion 600mw wordt ook erg warm na 5 minuten.

Ik vermoed dat heyudude de FPV cam dus direct op de LiPo aangesloten heeft. Dan even onthouden dat je niet zomaar op 4s over kan. Dat vindt dat type FPV cam volgens de specificaties niet leuk. Dan moet je die camera anders voeden, via een 12v step-up achter je Immersion VTX bijvoorbeeld, heb je mooie 'schone' voeding.

Nee ;) wat ik bouw doe ik goed...
Dus de cam is via de pdb en een stepup aangesloten!! Dus altijd 12V

@johnny We hebben al gezegd hierboven: cam kapot OF vtx. Dus...

pz0420 cam van sc2000, Is deze ook in NL te koop? Vind geen shop in NL via google als ik zoek op "pz0420 sc2000" of heeft er iemand een liggen ;)

denk eerlijk gezegd dat het niet je cam is wat stuk is maar je vtx

woont er niemand bij je in de buurt waar je ff een andere cam kan proberen ?

dadelijk nieuwe cam en nog geen beeld , of nieuwe vtx en is het toch je cam ;)

Back