Mini Hawk als pylon racer

Laatst in dortmund messe een min hawk gekocht.
Nu kan ik er een hotliner van maken met een 3548-1100kv motor op 4S.
Zo vlieg ik met de multiplex blizzard ook.

MAAR ik wil meer snelheid dat trekkracht dan moet ik waarschijnlijk meer voor een hoge KV inrunner gaan toch ?

l567q687a5Q[/media] Haw hotliner with mega 16/20/2 and 4S - YouTube

Deze vliegt met een mega 16/20/2

Als ik er nou eens een MEGA 16/25/2 F5d in stop
mega16-25-m.jpg

The Mega 16/25/2 F5D is a conventional (inrunner) brushless motor with a 480 size, 28mm diameter case.

The Mega 16 F5D is designed for direct drive use in pylon racing models. When used with 11.1v RAY 2200 or 3300 LiPo batteries and a Graupner CAM Speed 5.5 x 4.3 propeller, the current draw is around 35A.

Use 5S for International F5D competition.

Weight: 114g
Dimensions: 28 x 46.4mm
Shaft Diameter: 3.2mm
No Load Speed: 2650rpm/1V
Maximum Current: 50A
Resistance of armature: 7.5 mohm
Number of Poles: 6
Number of Winds: 2

16/25/2 F5D - Buy online from Puffin Models>

Zou dit lekker snel gaan ?

Nog een vraag.
Er staat altijd,b.v. bij deze max 50 amp maar zie genoeg filmpjes etc met 85 amp.
Kunnen deze motoren meer aan dan staat vermeld.
Ik zie namelijk vaak setupups welke ver boven de specs belast worden bij kwaliteit inrunners

Laatst bewerkt door een moderator:
Veel toeren en kleine propjes is een achterhaald concept. Na het WK van 2010 zie je een duidelijke ontwikkeling in de richting van stille setups met iets grotere props met meer spoed. De exacte specs daarvan weet ik niet maar daar is genoeg over te vinden.

Veel lezen F5D Pylonrennen mit Elektromotor of hier F3 Speed - Speedcup

Dit zijn de electro pylonhoek en de F3 speed hoek op het rc-network forum. De Duitse collega's zijn al vele stukken verder in die ontwikkeling. Gerben vloog trouwens in Dalfsen zijn viper met zo een dikke setup met vertraging en "grote" klapprop. En ik denk dat hij daarmee ruim sneller is dan de gevestigde F5D pylon jongens uit Nederland. En het is nog eens lekker stil.........

Hoi TC,
Ik denk dat Tjarko al een stukje verder op weg is dan mij, heeft al heel wat ervaring met F5D en F5D limited.
Ik vloog in Dalfsen met een Kira480-34 met 5.2 vertraging en een 10x20 prop, op 5S 1800mAh Flightmaxx 40C. Radar gemeten op 275-280kmh in vlakke vlucht.

Guus, zoals in andere draadje vermeld: hoeveel herrie mag je lokaal maken? Direct drive binnenlopers maken een takkeherrie, 35.000rpm+ met 4.5"propjes..

Gerben

F5D limited setups

Ik heb in Limited veel met een CARSON T10 op 2S met 6x7 prop gevlogen.
20.000 RPM, ca 450 W, zo'n dikke 200 km/u haal je dan wel.
Dat is nog een aangenaam geluid.
Een TurnLeft blijft dan nog net heel.

Geen idee of zo'n minihawk 1000 W continu aan kan.
Met een 1200 KV motor op 5S met APC 7x7 - 7x10 kun je dan kijken wat je nog kunt vliegen. Er zijn wel wat outrunners die dat doen, en er is ook een dikke (36 mm) MEGA ACN waar ~800W wel mee kan.

300 km/u vindt ik niet makkelijk, tenminste continue en redelijk dicht bij de grond. Heb ik 4 jaar op geoefend om het een beetje te kunnen.
De eerste keer limited F5D vergeet je nooit. Dat was maar met ca 200W op een Turn-Left. Ik vloog rondjes "afmeting half belgie" i.p.v. een pylon circuit..Dat overkomt iedereen de eerste keer.

Een 7x10 op 20.000 RPM is nog net acceptabel qua geluid op mijn veld.
Zit je denk ik tegen de 80 dBa op 7m.

Boven de 30.000 RPM, maakt echt heel veel geluid, ook de kleine propjes.

Tjarko

Op het veld zijn de standaard regels van pas dus dacht 80 db.
Een takke herry vind ik ook niets dus dat wordt max 20.000.

Kom ik toch weer uit op een buitenloper van 3548 welke ik ook voor mijn multiplex dogfighter wil gebruiken.
Hiervoor heb ik een ander draadje lopen waarbij ik een top motortje zoek.
beste-outrunner-motor

Even geen HK stuf maar echt goed spul met veel power.

2 motoren dus.

Voor de Mini Hawk max 35 mm doorsnee, dit is moeilijk te vinden.
De meeste betere motoren hebben 37 of zelfs 37,5 mm doorsnee,
Het kan wel passend gemaakt worden als je de koeling uitsparing volledig uitfreesd maar dit wil ik liever niet.

Draadje
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/183456-Mini-Hawk

attachment.php

attachment.php

Voor de multiplex dogfighter past 37 mm wel dus daar ben ik wel uit, hier doe ik waarschijnlijk een hyperion in.

Nu nog een motor voor de MINI HAWK

wensen
Doorsnede max 35 mm (dit is de must)
lengte ongeveer 48 mm
gewicht onder of ongeveer 200 gram
as doorsnede 5 mm
power 800 watt (met gemak)

Buiten de HK heb ik deze motor nog niet gevonden bij de betere merken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back