laurens
Forum veteraan
Ik heb nu al een tijdje een nieuwe heli, een Trex500. Nadat ik hem heb zien vliegen bij D3D Valkenburg was ik overtuigd dat dit een erg goed vliegende heli was, zeker voor het formaat van de heli. Dit is nog het formaat makkelijk mee te nemen, overal te vliegen en ook nog redelijk betaalbaar.
Na wat rondzoeken ben ik op de volgende setup uitgekomen:
Trex 500 CF inc bladen, met standaard ESC en motor
AR7000
401/9257
Hitec 5245 op swash
6s2200 mah Zippy-H
Rlohr gyro en battery mount
Dit is de setup waar ik nu al anderhalve week mee rondvlieg, 24 vluchten nu. De hoverstabiliteit komt bijna in de buurt van een 50er heli, erg indrukwekkend! Maar zodra je de pitch voluit gooit gaat hij er nog harder vandoor, erg fijn.
Nadelen die ik tot nu toe tegenkom zijn de gyro, die piroette niet altijd even constant genoeg om lekker piroettend rond te vliegen. Ik heb carbon staartblaadjes gekocht, maar die maken niet genoeg verschil. Als volgende stap heb ik nu een Spartan in bestelling staan, hopelijk is die voor modelvliegkamp binnen, dan kan ik daar er nog veel mee vliegen.
Ook was na een aantal vluchten midden in de vlucht opeens een washout mixarm van de heli gevallen. Waarschijnlijk na 75% van de vliegtijd, want de laatste minuut vloog hij iets zwabberig. Erg apart, want eigelijk heb je helemaal geen flybarcontrole meer, en heb je praktisch een flybarless model. De armpjes zijn nu alu, en de seesaw is gelijk meebesteld (nog niet gemonteerd, komt later wel).
Ondertussen ben ik ook een beetje aan het rondkijken wat er nog meer op gaat:
Alu tailcase, geruild voor een hatori uitlaat (plastic voldoet even goed)
Nachtbladen, van NightGraphiX (nog wel even sparen zeg...)
Airthunder accu's (2 accu's is niet genoeg)
Kortom een erg leuke heli! Hopelijk komt er binnenkort nog een filmpje online hiervan.
Na wat rondzoeken ben ik op de volgende setup uitgekomen:
Trex 500 CF inc bladen, met standaard ESC en motor
AR7000
401/9257
Hitec 5245 op swash
6s2200 mah Zippy-H
Rlohr gyro en battery mount
Dit is de setup waar ik nu al anderhalve week mee rondvlieg, 24 vluchten nu. De hoverstabiliteit komt bijna in de buurt van een 50er heli, erg indrukwekkend! Maar zodra je de pitch voluit gooit gaat hij er nog harder vandoor, erg fijn.
Nadelen die ik tot nu toe tegenkom zijn de gyro, die piroette niet altijd even constant genoeg om lekker piroettend rond te vliegen. Ik heb carbon staartblaadjes gekocht, maar die maken niet genoeg verschil. Als volgende stap heb ik nu een Spartan in bestelling staan, hopelijk is die voor modelvliegkamp binnen, dan kan ik daar er nog veel mee vliegen.
Ook was na een aantal vluchten midden in de vlucht opeens een washout mixarm van de heli gevallen. Waarschijnlijk na 75% van de vliegtijd, want de laatste minuut vloog hij iets zwabberig. Erg apart, want eigelijk heb je helemaal geen flybarcontrole meer, en heb je praktisch een flybarless model. De armpjes zijn nu alu, en de seesaw is gelijk meebesteld (nog niet gemonteerd, komt later wel).
Ondertussen ben ik ook een beetje aan het rondkijken wat er nog meer op gaat:
Alu tailcase, geruild voor een hatori uitlaat (plastic voldoet even goed)
Nachtbladen, van NightGraphiX (nog wel even sparen zeg...)
Airthunder accu's (2 accu's is niet genoeg)
Kortom een erg leuke heli! Hopelijk komt er binnenkort nog een filmpje online hiervan.