Mini Springer Tug de "Jumper"

Jongens. Je kunt gewoon BPR boekjes kopen hoor.
Daar staan tekeningetjes in met hoe het moet.
Bij de watersportwinkel en bunkerstations liggen ze negen van de tien keer op de toonbank.

Of je gaat naar de betere boekhandel: ISBN 978 90 6110 225 0
Trefwoorden: Binnenvaartrecht/ vaarreglementen.
 
Ze schrijven het toch.
In het nederlands zelfs.

Dat klopt, maar ze hebben het dan over een pure zeilboot, zonder motor. Dat in de volksmond alles met een zeil een zeilboot wordt genoemd, ook als er wel een motor aanwezig is, waardoor de uitspraak niet lijkt te kloppen, maakt dan niet zoveel uit. ;)

Maar daar ging het niet over, eigenlijk, de vraag was of toplicht en heklicht werd gecombineerd, en dat lijkt dus wel degelijk te mogen in bepaalde omstandigheden.
 
Vaak wordt dan in de praktijk de voeding van de boordlichten en het rondschijnend toplicht apart gemaakt, op die manier is het ook bruikbaar als ankerlicht.
Grt rob
 
Hoi Sam even een vraagje,
Heeft de Jumper er last van dat z,n kont dieper in het water wordt getrokken met slepen?
En dan voor de ervaren sleepbootmensen hoe kan of moet je zo,n effect voorkomen?
Natuurlijk kun je het vlak net boven de waterlijn nog op laten lopen naar de spiegel, zodat als de kont wat zakt er meer opwaartse kracht komt, een geveegde kont dacht ik dacht ik dat dat genoemd werd.
Maar misschien is de plaatsing van de sleepbetting hier ook belangrijk bij.
Ik doe maar een gok :confused:

Grt Rob
 
z,n kont dieper in het water wordt getrokken
zo,n effect voorkomen?

Gewoon niet zo achterlijk hard varen. ;)

full

Onze eigen verlichting
(groen zit er wel, maar kreeg ik vanaf dek net niet in beeld)

full

en die van de buren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik geef je als tip: richt een schijnwerper(tje) vanvoor aan de kop! zodat je, als je 's nachts vaart, toch nog kunt zien of er een tak ofzo in het water drijft.
heb ik ook op m' n Nederland en het vaart een stuk geruster LOL
 
Het is deze regelaar geworden met achteruit. zal wel woensdag ofso binnen zijn.


Ik heb deze regelaar inmiddels ook in huis, en wat is dat ding soepel bij de lage toeren! Je kan een auto-motor, die volgas ruim over de 20000 toeren gaat onbelast, dus hoge kV heeft, gewoon zo langzaam laten draaien dat je de toeren kan tellen. Ik heb alleen vraagtekens bij de lipo-protection, volgens deze handleiding http://modelhobby.republika.pl/manual/manual_HK_car45.pdf zou die aanspringen bij 5.6 volt, wat op 2.8 volt per cel neer zou komen. Dat is wel erg aan de lage kant.
 
idd vind het zelf ook echt een fijn dingetje. is zelfs stukken beter dan eentje van 50 euries.. en ja de lipo safe is idd nogal laag. daarom ook maar zo'n lipo safertje direct op de balance plug erbij gedaan.

maar zeker een aanrader!
 
Ze zouden die LiPo saver instelbaar moeten maken, zoals bij de EZrun brushless regelaars. Die kun je zelfs in stappen van 0.2 volt instellen van 2.6 volt naar 3.4 volt per cel.
 
Back
Top