Mini Springer Tug de "Jumper"

Sam mischien is het een idee om even naar dongen te rijden naar de cranenbroek is een soort mega bouwmarkt maar dan alles voor veel minder geldt is een uur van houten als ik me niet vergis.

Sam mischien is het een idee om even naar dongen te rijden naar de cranenbroek is een soort mega bouwmarkt maar dan alles voor veel minder geldt is een uur van houten als ik me niet vergis.

Als je dan benzine kosten gaat rekenen...

Je kan het doen als je heel veel nodig hebt, maar ik denk ook niet dat ouders even 2 uur in de auto gaan zitten.

Het is daar misschien wel goedkoper, maar vergeet niet dat alle waar naar zn geld is!

Kortom, je bent beter af bij je lokale bouwmarkt of hornbach.

Ja, maar hij is programmeerbaar, en daarmee kan je normaal gesproken de rem uitzetten. Dat wordt genoemd in het bijbehorende filmpje, maar helaas zijn er geen files beschikbaar. Hopelijk zit er een beschrijving bij de regelaar.

Groet,

Ad Bakker

Dat is iets waar je niet op moet rekenen. Het enige waar ik tot nu toe een handleiding bij had was de 2S lipo saver, om uit te leggen bij welke spanning welke kleur led ging branden. Ontvangers, regelaars komen meestal zonder handleiding.

Ik heb hier drie van die regelaars, bevallen goed.
Je kan de lipocut off aan en uit zetten en de remfunctie regelen.
Zal meteen even de link naar de gebruiksaanwijzing hier geven.
http://www.r2hobbies.com/manuals/rcvp3310005.pdf
Het is een iets ander type maar de functie,s kloppen volgens mij wel
Ik heb hier de beveiligingen af staan ivm met nich accu,s ook de remfunctie staat af.
er word gezecht dat de regelaar op de rem staat in neutraal bij de climbing mode.

Ik heb hier drie van die regelaars, bevallen goed.
Je kan de lipocut off aan en uit zetten en de remfunctie regelen.
Zal meteen even de link naar de gebruiksaanwijzing hier geven.
http://www.r2hobbies.com/manuals/rcvp3310005.pdf
Het is een iets ander type maar de functie,s kloppen volgens mij wel
Ik heb hier de beveiligingen af staan ivm met nich accu,s ook de remfunctie staat af.
er word gezecht dat de regelaar op de rem staat in neutraal bij de climbing mode.

Hebben ze ook een beetje goed regelbereik? Bij goedkope regelaars zie je wel eens dat ze niet langzaam stationair willen lopen, en meteen op een redelijk hoog toerental beginnen.

De "climbing mode" is "brakes on" en de "practice mode" de "brakes off". Hier de manual, en ook nog een filmpje:

Hint: zoek het zelfde product op in het International Warehouse. Daar staan wel files en een forum.

Groet,

Ad Bakker

Laatst bewerkt door een moderator:
ja filmpje had ik ook al voorbij zien komen alleen doet hij daar niks op de zender met achteruit.. dus weet ik nog steeds niet of ie achteruit kan :(

De beschrijving zegt "forward/break/reverse" dus daar hoef je je niet ongerust over te maken.
Als antwoord op een vraag werd gezegd dat deze in "practice mode" dus met uitgeschakelde brake geleverd wordt. Dus waarschijnlijk hoef je niets te doen.

Groet,

Ad Bakker

Hebben ze ook een beetje goed regelbereik? Bij goedkope regelaars zie je wel eens dat ze niet langzaam stationair willen lopen, en meteen op een redelijk hoog toerental beginnen.

Ik heb hem tot nu toe alleen in een speedboot gebruikt.
Daarmee kan ik rustig wegvaren, of het verloop mooi gelijkmatig blijft, geen idee.
Nummer twee ligt klaar om in de sandscorcher te worden gebuikt.
Maar de reactie,s op het tamiyaforum zijn positief over deze regelaar.
Misschien werken deze goedkope goed omdat het brussed regelaars zijn ?
Eerlijk gezecht weet ik niet of daar kwa gebruik grote verschillen tussen zijn.

bij m'n nu kapotte regelaartje van 4 euries kon wel heel mooi geleidelijk van een laag naar hoog toerental lopen totdat hij stuk ging en nu alleen nog vol gas geeft..

Nee, ook voor borstelmotoren zijn er flink kostbare regelaars, dus dat zal het niet zijn.
Op het HobbyKing forum (onder de Discussions tab onderin de productbeschrijving) zijn er nogal wat klachten, maar bij sommige klagers kan je wel vraagtekens over hun kundigheid hebben. Veel autogebruikers ook, die klachten hebben over het niet goed werken van de brake functie. Dat speelt hier dus niet.

Groet,

Ad Bakker

Ik heb hem tot nu toe alleen in een speedboot gebruikt.
Daarmee kan ik rustig wegvaren, of het verloop mooi gelijkmatig blijft, geen idee.
Nummer twee ligt klaar om in de sandscorcher te worden gebuikt.
Maar de reactie,s op het tamiyaforum zijn positief over deze regelaar.

Vaak zit er een probleem in het onderste regelgebied bij goedkopere regelaars, dat is niet zozeer gebonden aan de technologie, brushed of brushless, maar aan of de fabrikant daar aandacht aan heeft gegeven, of meer is gelegen aan dat er zoveel mogelijk ampères door de regelaar kunnen, aangezien ze in een speedboot/auto vaak worden gebruikt als "softstart" om zo snel mogelijk volgas te gaan. Maar in een werkschip vaar je veel minder volgas, en is het beter om ook soepel regelen in het middengebied en laag stationair te hebben.

Ik ben zelf nu deze aan het testen: RC 240A Brushed Speed Controller ESC for 1 10 Car Truck Rock Crawler | eBay

Heeft geen mogelijkheid om de rem uit te schakelen, zo lijkt het, al staat er wel bij dat hij ook voor crawlers is, maar in ieder geval wel een goed soepel regelbereik, van laag tot hoog.

Back