mini-t monster (foto's!)

Alvast bedankt voor je antwoorden.

Ik denk dat ik de Mini-T dan toch maar laat varen. Ik kon hieraan komen via een ruildeal op mijn 1/8 Nitro. Dit doe ik dus maar niet.

Ik lees de laatste tijd ook steeds meer over de LRP Shark Truck. Ik zie dat die al veel alu heeft, beter shocks en volledig kogelgelagerd is. :P Wat zeg je van deze auto? Ik hoop overigens niet dat ik op deze manier je topic vervuil. :oops:

@nusti
dan kun je imo wel beter een m18t nemen dan een rc18t, want van een rc18t kun je alleen nog maar onderdelen halen in de USA. Dan krijg je dure verzendkosten erbij op. Bij de m18t is alles gewoon in Nederland verkrijgbaar en heb je ook hopups van een 3rd party (3racing, atomic) die een stuk goedkoper zijn dan de originele Xray hopups.

de verzendkosten zijn goedkoper in het buitenland dan hier in nederland...als ik bij de border iets bestel kost het me 6 euro. als ik iets bij rcboyz(Amerika) of rcxmini (Japan) kost het me 6 dollar. Bij allebei heb ik het binnen een week binnen en zijn de onderdelen de helft goedkoper. bijvoorbeeld alu stuurblocks bij the border 17 euro, bij rcx mini 11 dollar, allebei van 3 racing. Over invoerrechten maaik ik me geen zorgen, allebei de bedrijven zorgen ervoor dat er een laag bedrag op de bon staat. De echte bon wordt per mail verstuurd.
Het maakt ook echt niet uit of de onderdelen wel of niet in Nederland te krijgen zijn, je moet eestal toch wachten op onderdelen. Als ik iets nodig heb voor mijn mini en ik ga naar de modelbouwwinkel moeten ze het altijd estellenen kost dat ook een week. Er zijn bijna geen modelwinkels die een enorme voorraad onderdelen hebben en zeker niet voor een autootje dat niet zoveel verkocht wordt.

Over de LRP heb ik veel goede verhalen gehoord. ik denk zelf dat je met geen enkele (merk) auto een buil kan vallen. Ik heb de mini-t gekocht omdat ik er redelijk goedkoop aan kon komen, maar vooral omdat er heel veel voor te krijgen is voor een hele goede prijs.

Is een Mini-T ook met een niet-brushless motor een beetje snel te krijgen? Ik wil er namelijk geen 100-en euro's aan gaan uitgeven.

Hoe gedraagt zo'n mini-t zich met de originele motor en alles? Is daar een beetje mee te crossen, of zijn er meteen hop-ups nodig? Zo ja, welke zijn aan te bevelen en hoeveel moet ik daarvoor ongeveer uit mijn ouwe sok toveren? Ik wil gewoon een 1/18 voor de fur erbij hebben om op plaatsen te rijden die te zonde zijn voor mijn TC3 Rallye Converted. Ik ben overigens een beginnend rijder, dus met Mamba's en dergelijke rij ik de zaak toch snel in de soep. Ik ben gewoon benieuwd hoe zo'n klein ding een beetje sneller gemaakt kan worden en wat steviger. Pure snelheid is voor mij daarbij niet echt belangrijk. Ik zou ook graag met zo'n beetle-kap gaan rijden, want die vind ik machtig mooi.

Groeten,
Mischa

ja, die is nog te rijden met de originele regelaar.
Als je een standaard mini-t (rtr) koopt, moet je meteen een set kogellager kopen voor de wielen, standaard zijn dit plastic glijlagers. Voor de wegligging oliedempers en dan ben je al een eind op weg.
Wat eventueel ook een optie is om niet voor de RTR mini-t te gaan maar voor de pro, deze heeft oliedempers, lagers en een betere slipperclutch. Als je zelf al een zenderset hebt, dan hoef je alleen nog maar een motor, stuurservo en een regelaar erbij te halen...Ik weet niet of een 300 motor meteen past. Kan zijn dat je de motor mount een beetje moet uit frezen met een dremel.
Of natuurlijk voor de mini baja rtr. Die is ook erg goed. Deze wordt met een betere regelaar en zender geleverd en heb je ook niet het probleem met de stuurservo...
http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0203

een speed 300 motor is idd de beste keus na de standaart motor. je kan ook 300 motoren vinden met bijv. 17 turns. ik kwam vandaag een handgewikkelde 14T tegen maar die kost toch al gauw 60 euro en dan heb je nog een andere regelaar nodig. zo'n 17T motor is ongeveer te vergelijken met een mamba 5400.

Hey nusti naast de revo delen we ook de mini-t liefde.
De hobby ligt momenteel nog stil maar ik heb binnen kort wat meer tijd.
Heb de mini-t maar weer is te voor schijn gehaald. (voornamelijk de katten plagen momenteel)
Heb je wat ordernummertjes voor me, scheelt mij weer zoeken ;-)
Wil mijn redelijk standaard mini-t toch wat upgraden.
De bandjes doen het trouwens prima voor het geld.
Ik had ze namelijk v.d zomer zelf ook gekocht via e-bay.
Had alleen wat problemen bij de montage.
Heb de dremel er bij moeten gebruiken..
Maar staan wel leuk onder de humer kap, moet die alleen nog spuiten...

leuk autotje!:D die wielen en die kap staan goed bij elkaar! :)
leeft ie nog?
ben wel benieuwd hoe het nu is :)

philip

Die wagen die leeft nog steeds en rijd nog goed. Ik ben er namelijk de nieuwe eigenaar van. Heb tot nu toe alleen een nieuwe lipo moeten kopen, en wat dingetjes die verslijten door het rijden moeten vervangen. Mijn dochtertje rijdt zeer veel en graag met dit wagentje.

hee wat goed....fijn om te horen dattie nog goed bevalt en nog zo goed rijd. Maar wat wil je, het was behoorlijk bulletproof gebouwd.

hee wat goed....fijn om te horen dattie nog goed bevalt en nog zo goed rijd. Maar wat wil je, het was behoorlijk bulletproof gebouwd.

Dat klopt, ik heb nog even een vraagje over die trinity bandjes die er bij zaten, passen die op de standaard asjes?
Mijn vader heeft er ook een gekocht en die wilt ook van die bandjes erop.

Ps ik zag dat je met de truggy-cup heb meegedaan, doe op MRCZ ("vlissingen") ook mee?

Zeer vette kap. Mooie auto hoor ! 8O

Wat ik mij nu afvraag: Heeft zo'n Mini-T nou last van het feit dat die motor helemaal achterin het chassis hangt? Ik sta namelijk voor de keuze zo'n ding aan te schaffen, maar twijfel nog tussen de Mini-T en de M18T van X-Ray. Deze laatste heeft 4WD en de motor in het midden geplaatst. Ik zou hier graag wat meer over weten.

Gaat een Mini-T met een iets snellere motor (geen brushless) niet erg snel wheelies trekken?

Hoe is de performance van de Mini-T off-road? Zou ik de 4WD gaan missen? Ik wil dus puur off-road gaan rijden met het ding. Een vriend van mij heeft een nitro-buggy, en ik wil ook af en toe met hem off-road gaan, vandaar. Lijkt me leuk om met de 1/18 rondjes om zijn Nitro te draaien.....

Hoe eenvoudig is het om een Mini-T zo om te bouwen dat ik hem met mijn 40MHz zender kan besturen? Ik zou er het liefst een synthesizer ontvanger in plaatsen, maar ik weet niet of dat kan en past.

Groeten,
Mischa

als ik jou was zou ik voor de m18t gaan, met 4wd kom je toch net iets sneller uit de voeten vooral off-road. trekt waarschijnlijk ook niet zoo'n weely's ( mini-t wel, heb zelf al 2 stuks gehad met mamba 8000 kv en 11,1 v lipo )

Nee een m18(m)t trekt niet zo makkelijk een wheely. Of je moet echt je diffs helemaal vast zetten en een brushless erin...

klopt, is toch ook net goed, wheely's maken is in het begin wel alllemaal leuk maar je wilt na de hand ook je power goed kunnen omzetten in alle wielen... ( op de grond )

Dat klopt, ik heb nog even een vraagje over die trinity bandjes die er bij zaten, passen die op de standaard asjes?
Mijn vader heeft er ook een gekocht en die wilt ook van die bandjes erop.

Ps ik zag dat je met de truggy-cup heb meegedaan, doe op MRCZ ("vlissingen") ook mee?

die trinities passen gewoon op de standaard assen, ik heb de achterwielen wel iets opgeboort geloof ik..., je moet wel even opletten dat als je ze besteld dat je voor de voorielwen de versies kiest met lagers erin...

Bij MRCZ ben ik er bij....

Back