2 jaar geleden ben ik begonnen met heli vliegen, met een mini titan 325.met paddles.
Ben geen hard-core heli vlieger, want doe ook met vliegtuigen vliegen. Daarom lekker de tijd genomen om het me eigen te maken. Van 3D vliegen houd ik niet, dus het is meer rond vliegen en simpele figuren.
Afgelopen weekend een goblin 570 ingevlogen.
Dat vliegt dan toch ineens wel heel anders dan een mini titan met paddles.
Aangezien ik de mini titan erbij wil houden, om hiermee de volgende stappen te maken. Wil ik kijken of deze kwa vlieg gedrag dichter bij de goblin gebracht kan worden.
In de 2 jaar heb ik enkele mini titans erbij gekocht voor onderdelen.
Daarvan wil ik er 1 ombouwen naar FBL.
Dit is het idee:
- Frame gelijkhouden aan de mini titan
- De kop van mikado nemen http://shop.mikado-heli.de/VBar-Ele...=&a=article&ProdNr=04310&t=7568&c=5223&p=5223
- Servo's van savox
De bovenstaande dingen staan eigenlijk wel vast.
Maar heb dan nog een paar twijfel puntjes:
- De standaard motor, zou die voldoen?
- De standaard regelaar, zou die voldoen?
- Als FBL controller, een graupner hott GR18 ontvanger
De ontvanger als FBL controller heeft als reden, de plaats is beperkt op de heli. Dit scheelt een extra component en dus ook bekabeling.
De regelaar. De ace40 doet zijn ding op de mini titan die ik heb. Het nadeel, alles werkt met piepjes om hem in te stellen. Eigenlijk geef ik dan al het antwoord, dat er een andere op moet, die eenvoudiger in te stellen is.
De motor twijfel ik nog aan. Of die voldoende pit heeft.
Heb gezien dat er ook mensen zijn met een scorpion 2221-8 erop. Maar aangezien ik geen 3D werk doe, is het mogelijk weer overkill.
2 voorwaarden blijven er dan over.
- De heli moet op 3S blijven werken
- Een andere moderne heli aanschaffen is niet aan de orde. Heb teveel mini titan onderdelen liggen, dat ik het daarmee wil realiseren.
Wat denken jullie als je dit leest?
Ben geen hard-core heli vlieger, want doe ook met vliegtuigen vliegen. Daarom lekker de tijd genomen om het me eigen te maken. Van 3D vliegen houd ik niet, dus het is meer rond vliegen en simpele figuren.
Afgelopen weekend een goblin 570 ingevlogen.
Dat vliegt dan toch ineens wel heel anders dan een mini titan met paddles.
Aangezien ik de mini titan erbij wil houden, om hiermee de volgende stappen te maken. Wil ik kijken of deze kwa vlieg gedrag dichter bij de goblin gebracht kan worden.
In de 2 jaar heb ik enkele mini titans erbij gekocht voor onderdelen.
Daarvan wil ik er 1 ombouwen naar FBL.
Dit is het idee:
- Frame gelijkhouden aan de mini titan
- De kop van mikado nemen http://shop.mikado-heli.de/VBar-Ele...=&a=article&ProdNr=04310&t=7568&c=5223&p=5223
- Servo's van savox
De bovenstaande dingen staan eigenlijk wel vast.
Maar heb dan nog een paar twijfel puntjes:
- De standaard motor, zou die voldoen?
- De standaard regelaar, zou die voldoen?
- Als FBL controller, een graupner hott GR18 ontvanger
De ontvanger als FBL controller heeft als reden, de plaats is beperkt op de heli. Dit scheelt een extra component en dus ook bekabeling.
De regelaar. De ace40 doet zijn ding op de mini titan die ik heb. Het nadeel, alles werkt met piepjes om hem in te stellen. Eigenlijk geef ik dan al het antwoord, dat er een andere op moet, die eenvoudiger in te stellen is.
De motor twijfel ik nog aan. Of die voldoende pit heeft.
Heb gezien dat er ook mensen zijn met een scorpion 2221-8 erop. Maar aangezien ik geen 3D werk doe, is het mogelijk weer overkill.
2 voorwaarden blijven er dan over.
- De heli moet op 3S blijven werken
- Een andere moderne heli aanschaffen is niet aan de orde. Heb teveel mini titan onderdelen liggen, dat ik het daarmee wil realiseren.
Wat denken jullie als je dit leest?