mini titan rudder probleem

• Topicstarter Topicstarter lochter
  • Startdatum Startdatum
L

lochter

Guest
heej mensen.
misschien kan iemand mij meer vertellen over mijn probleem.
heb een mini titan gekocht zit een gyro op van acer tg6100m
maar op mijn zender ook acer zit een switch voor gyro gain.
als ik die aan zet gaat er een rood lampje branden dus.
maar het probleem is dus.
als ie aan staat gaat me staart van links naar rechts swiepen.
mij is vertelt dazt ik op de gyro de gain moet afstellen maar dan lukt het nog niet blijft swiepen kan iemand mij vertellen wat ik niet goed doe????

alvast bedankt gr ferry

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je staart "kwispelt" als een hond dan moet je de gain op je Zender naar de - zijde draaien.

Hoop dat je er wat mee kunt.

op zender kan ik niks instellen wel ontvanger???
op ontvanger heb al bij gestelt of het wordt erger of ietsjes minder maar het gaat niet weg als het minder wordt wordt ie ook lastiger te besturen of gewoon slecht te besturen.
weet iemand er een oplossing voor plz help me

Laatst bewerkt door een moderator:
das jammer dat niemand me verder kan helpen krijg het maar niet opgelost.
plz help me out whit it.
alvast bedankt voor de reacties

Kan je helaas niet verder helpen, mijn "ervaring" (welke ervaring?) is zo minimaal.

Suc6 met de oplossing vinden.
Heb je ook al eens op Google gezocht?

Zet je woonplaats even in je profiel erbij...
Misschien dat iemand bij je in in de buurt er dan eens naar wil kijken.

Wat je bij sommige zenders ziet is dat de gain via een Aux kanaal geregeld kan worden met een schakelaar, bijvoorbeeld Gear. Zo is dat bij de MX12.
Door nu de schakelaar van je af te zetten wordt de waarde op +100 gezet. Dit zou dan heading hold zijn. Door de schakelaar naar je toe te halen wordt de waarde -100. Alles boven de 0 is dus heading hold, alles onder 0 is rate mode.
Als het goed is kun je op de zender de waarden instellen van 0 tot +100. Door nu deze waarde te verlagen (dit kun je doen wanneer je de schakelaar van je af zet) kun je het zwiepen van de staart verminderen. Hoeveel is afhankelijk van je heli, de tail blades en de servo.
Hetzelfde kun je doen voor de rate mode (door de schakelaar naar je toe te halen).
Zo werkt het altans bij mijn configuratie.
Kijk ook even in de handleiding van je zender en je gyro. Let ook op hoe je gyro aangesloten is.
Succes.

Willem.

Volgens mij zit er een gain op die TG6100m op je mini titan. Die zou je dan iets naar de min moeten draaien

mini titan rudder probleem

thx voor de info maar de zender kan ik niks op instellen is een acer niet al teveel functies.
alleen op de gyro is een tg6100 van acer zelfs daarop kan ik hem niet stil krijgen als ik hem naar de - draai de gain.
blijft nog zwiepen.
iemand nog een suggestie om het op te lossen.
alvastbedankt

ik draai hem dan helemaal naar de - zijde en nog is het niet weg het zwiepen.
gr ferry

Als je hem helemaal terug draait zal het ook niet werken. als je eens met stapjes gaat en steeds kijken of het minder/meer is geworden.

Back