Mini Titan - Speed controller

Hallo allemaal,

daarstraks was ik eigenlijk voor het eerst loopings aan het doen met de Mini Titan, maar telkens als ik hem erin trok, zakte hij in toeren.
Volgens mij ligt het aan de settings van mijn regelaar, want in mijn zender staat de Idle Up als volgt: 100 - 97 - 95 - 97 - 100

Bijna maximum overal dus..

Wat ik mij afvraag is eigenlijk welke setting ik het beste kies in de regelaar als Throttle type (in de phoenix 35)?

Is dat:

-Auto Calibrating Throttle
-Fixed Throttle
-Governor mode LOW
-Governor mode HIGH

Dus welke mode kan ik het best kiezen?

Piet

ik heb de govener uit staan en dan 100-90-85-90 -100 en ik heb een constant toerental. misschien ligt het dat je te veel pitch hebt? Of een slechte accu?

ik heb de govener uit staan en dan 100-90-85-90 -100 en ik heb een constant toerental. misschien ligt het dat je te veel pitch hebt? Of een slechte accu?

Ik heb een heel constant toerental, en pitch heb ik 10° + en -, dus ook niet te veel.
Accu is ook nieuw, maar de governor kan je niet uitzetten, je moet kiezen tussen 1 van die 4 dingen..

Ik ken de Phoenix controller niet...
Maar normaal is het volgens mij zo dat als er altijd een governor actief is, dan moet je gascurve vlak zijn.
Je moet ook wat ruimte geven aan de Governor om naar boven te kunnen regelen.
Dus rond de 80% vlak zou het proberen waard zijn.
Heb je te weinig headspeed bij 80%, dan zou je een groter tandwieltje kunnen overwegen..
Maar 13 tandjes ?? zou eigenlijk voldoende moeten zijn voor een strakke looping.
Buiten het technische gedeelte, Als je wat meer geoefent bent zal je merken dat je het toerental steeds beter vast houd in dat soort bewegingen.

Eric

De Phoenix-governer kan dus wel uit, zie de 4 keuze's...

Zoals in de handleiding staat, kies je voor heli's de fixed endpoint setting voor vliegen op de curve. Maar staan de andere settings goed? De motortiming is best kritisch heb ik gemerkt met de TT buitenloper, als je daar iets mee experimenteert kun je verbetering merken. Ik vlieg geen Phoenix op de Titan, maar op andere heli's wel en daar merkte ik flink vermogensverschil met het wijzigen van de timing. In de handleiding staat welke timing voor welke motor het beste uitkomt. De Titan motor is voor de volledigheid een 12-polige buitenloper.
Met de curve die je vliegt zal je trouwens altijd indikken, 5% verschil tussen 0 graad en 10 graad is veel te weinig om het verschil aan vermogen op te vangen.

Groetjes en succes,

Ton.

Ik heb hem op Fixed Throttle gezet, zodat ik mijn curves zelf kan aanpassen.
Gisteren heb ik nog wat loopings gedaan en ze gingen vrij vlot, soms, als ik hem dan op zijn kop trek, krijgt de staart een 'tik'..

Piet

Back