Mini Titan

• Topicstarter Topicstarter Nick1992
  • Startdatum Startdatum
N

Nick1992

Guest
Hallo forum leden,

Ik wil over een maand ofzo een mini titan E 325 aanschaffen met cobra canopy.
Ik haal dan eerst de heli met motor en regelaar, maar dan moet ik nog een geschikte zenderset servo's en gyro hebben.

en accutje en lader natuurlijk.

Maar ik moet eerst even van de Futaba FC-28 "af".

Dus, iemand tips/ervaringen??

Alles is welkom.

Ik weet niet voor hoeveel ik mijn FC-28 verkoop maar ik hoop zo'n 600 euro voor de Titan set uit te kunnen geven.

En het mooiste zou zijn een zenderset waarmee ik ook mijn Hirobo nitro kan vliegen.

Nick

2.4Ghz is een beetje "the way to go", dus in ieder geval een 2.4Ghz set. Dan komt nog je Hirobo om de hoek kijken. Er vanuit gaande dat je 7 kanalen gebruikt (nick, rol, pitch, gas, staart, governor, gyro) moet je dus een 7-8 kanaals setje hebben. De Titan kit ex accu's kost iets van 200, 4 accu's bij HK rond de 40 euro, hou je 360 over voor je TX/RX kit. Een Spectrum DX7 of een Futaba FF7 passen daar goed in, moet je alleen nog een ontvanger kopen voor je Hirobo maar dan is die ook gelijk 'geupgrade'. Dan nog 3x cyclic servo en gyro/servo combi, bij elkaar ook zo'n 150-200 euro... Word een krappertje, 600 euro.

Maar waarom de FC28 dumpen dan? Is een van de beste stoeptegel-zenders...

Laatst bewerkt:
2.4Ghz is een beetje "the way to go", dus in ieder geval een 2.4Ghz set. Dan komt nog je Hirobo om de hoek kijken. Er vanuit gaande dat je 7 kanalen gebruikt (nick, rol, pitch, gas, staart, governor, gyro) moet je dus een 7-8 kanaals setje hebben. De Titan kit ex accu's kost iets van 200, 4 accu's bij HK rond de 40 euro, hou je 360 over voor je TX/RX kit. Een Spectrum DX7 of een Futaba FF7 passen daar goed in, moet je alleen nog een ontvanger kopen voor je Hirobo maar dan is die ook gelijk 'geupgrade'. Dan nog 3x cyclic servo en gyro/servo combi, bij elkaar ook zo'n 150-200 euro... Word een krappertje, 600 euro.

Maar waarom de FC28 dumpen dan? Is een van de beste stoeptegel-zenders...

ik ben gewend de zender gewoon vast te houden en met duimen vliegen.

met duim en wijsvinger kan ik echt niet.
daarom zoek ik een kleinere die ik met een koord om de nek ofzo toch kan besturen zoals ik gewend ben.

De DX-7 is een prettige en betaalbare zender. Kan je zonder problemen gebruiker voor je doel.

Let bij de MT even op dat je de houders voor de servo's wat moet uitvijlen om er goede servo's in te zetten. De aangeraden servo's passen wel zonder aanpassing maar de tandwielen zijn bij de eerste de beste crash ook meteen stuk. Een paar fatsoenlijke HS-65MG servo's (Hitec) zijn prima op de swash.

Eventueel losse alu servohouders kopen zodat je meteen de goede hebt.

Ga je overigens voor de nieuwe MT of de eerste versie?

De DX-7 is een prettige en betaalbare zender. Kan je zonder problemen gebruiker voor je doel.

Let bij de MT even op dat je de houders voor de servo's wat moet uitvijlen om er goede servo's in te zetten. De aangeraden servo's passen wel zonder aanpassing maar de tandwielen zijn bij de eerste de beste crash ook meteen stuk. Een paar fatsoenlijke HS-65MG servo's (Hitec) zijn prima op de swash.

Eventueel losse alu servohouders kopen zodat je meteen de goede hebt.

Ga je overigens voor de nieuwe MT of de eerste versie?

wat is de nieuwe en wat de eerste?

alu servo houders kan dan ook wel, is het meteen goed.

toch wil ik kijken of ik de FF-10 kan betalen. :)
fijner dat die 10ch is.

Nick

Back