Mini turbine 50mm???

Zo :O zijn er filmpjes van die van 23mm...

Ben echt benieuwd, hoop eigenlijk wel heel erg dat het waar is en dat hij over een paar weken te bestellen is. dan koop ik hem denk ik toch wel meteen.

Wat? 1kg uit zo'n kleine ding? Geweldig :) Nog iets kleiner en we gaan echt indoor turbine vliegen :)

Ik zie alleen bij die open foto geen diffussor. Is die er wel? kan toch haast niet zo klein? :)

Nee Herman , hij bouwt alles zonder diffusor , is inderdaad niet nodig, maar eh ,het is een vakmannetje hoor , je snapt soms gewoon niet dat hij dat draaiend krijgt.

Zo :O zijn er filmpjes van die van 23mm...

Ben echt benieuwd, hoop eigenlijk wel heel erg dat het waar is en dat hij over een paar weken te bestellen is. dan koop ik hem denk ik toch wel meteen.

Nee ,deze zul je nooit op de markt zien .
Niki is precies als ik ,bouwt gewoon wat , en als het wil draaien , dan is het even leuk ,maar zoekt ie weer een andere uitdaging.
Het is absoluut niet zijn bedoeling om dit te gaan verkopen .

Hallo Martin (frema)

Dat van jou kennis uit Italië ziet er heel anders uit dan het "buisje" van Lisand.

Juist wat ik wilde zeggen.

grt,
Ben

Nog 3 uur en 15 minuten en dan is de donderdag voorbij,, ik blijf aan de buis,,,,eehhhh het scherm en wacht geduldig af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, iets maken wat loopt is nog niet eens zo'n heel groot probleem maar iets maken wat goed presteerd en betrouwbaar is en een lange levensduur heeft is wel erg knap. Martin lambert is al lang bezig en heeft veel kennis. Hij levert daarnaast nog erg goede service (zo lees ik teminste overal) en dat is een goede combi. De prijs is hoog maar de kwaliteit ook.

Het is wel erg stil........ zou ie nog leven?

en dat is nou juist het GROTE probleem van turbines. neem nou maar die kolibri van lambert. ding past op een funjet zo klein. Maar kost alsnog ff 2499 euro.

Vind het erg jammer dat we niks horen van lisand.! hoop stiekem dat het toch wel waar is voor 360 euro. Al is het dan maar voor de heb, om af en toe ff aan te zetten en er naar luisteren haha

Helaas moet ik jullie melden dat de Flea ,zo de nano bee eigenlijk hete , waarschijnlijk niet op de markt zal komen .

Hij was bedoeld voor het Amerikaanse leger voor drones , maar die hebben het afgeketst.

De motor draaid wel ,maar absoluut geen 2.5 kg ,want dat weet ik al.

Ik zal aan Felipe vragen of ie het motortje meeneemt naar Jetpower , en dan kijk ik wel of ik hem even mag lenen.

Ik heb nog even meegeholpen met dit kleintje ,maar Felipe heeft met de komst van de Kolibri eigenlijk een beetje de intresse verloren .

Ook is er een onderdeel niet meer verkrijgbaar , en kost het te veel tijd om dit zelf te maken .
De kosten voor het maken kwamen alles bij elkaar hoger uit dan wat ie voor de motor wou vragen.

Het turbine wiel is nog steeds een gefreesde versie ,en ook de ngv is voor een deel gefreesd en voor een deel gevonkt.

Helaas ,maar ik zal kijken of ik dit kleintje kan bemachtigen ,en dan zien jullie hem wel een keer.

Gd94022.jpg

Groetjes,

Martin.

oh ja nu we toch met dit soort dingen bezig zijn .

Er zou een nieuwe kleine ,en dan bedoel ik heeeel kleine turbine van Jetcat tentoon gesteld worden op Jetpower.
Of het nu een gerucht is ,of waar is , ik weet het niet.
Iemand meer info?:confused:

:rolling:schips schips op . maar frema al bezig om de flea na te maken ?

Nee ,zover ben ik nog niet ,maar die flea is maar 2mm kleiner dan mijn 40rs dus zo boeiend vind ik dat nu ook niet.
Ik ben wel met de tweede 40rs begonnen , zodat ik straks als ze allebei klaar zijn , de puller er rond kan bouwen.
Ik heb wel de compressor van de kolibri dus dat zou nog een keer kunnen,maar dan maak ik hem 50mm ipv 55mm

Als ze dat zelfs nog voor jou verborgen houden dan weet niemand het buiten de fabriek ;-)

Ja ,daar zit wat in.
Ik zag op rcu een draadje erover.

Maar het zijn mischien allemaal geruchten .
We zullen wel zien.

Ja zoiets was ik dus ook met de 40rs van plan , gewoon in de jetcat kleuren spuiten ,en er een p40se van maken ,met zwarte starter in de neus , maar het is me toch afgeraden.
Ik zou hem meenemen naar jetpower vorig jaar ,maar ik heb het maar niet gedaan:mrgreen:

Back