Na veel lezen en kijken onlangs gestart met een eigen VTPR ontwerp als experiment: de "Spade" v0.1.
Specs:
Spanwijdte: 900 mm
Gewicht: 250 gr
Profiel: KF3
Pendelhoogteroer
Bedoeling is om de rolroeren met flap functie die aan de throttle stick te koppelen om het symmetrische vleugelprofiel zowel in normale als in rugvlucht welving te geven.
Constructie:
romp: 3 mm + 6 mm + 3 mm depron gelamineerd
vleugel: 3 mm + 6 mm + 3 mm depron gelamineerd
Stabilo: 6 mm depron
Om voldoende stijfheid te verkrijgen komen er in de romp 4 3x1 koolstof liggers over de volledige lengte. Voor de vleugel 2 3x1 koolstofligger (boven en onder). Waarschijnlijk zal het model op strategische plaatsen (of zelfs helemaal) ingetaped worden.
Ik heb geen ervaring met hellingzweven, laat staan VTPR. Acrovliegen met gemotoriseerde depron kistjes lukt daarentegen vrij aardig.
Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom
Specs:
Spanwijdte: 900 mm
Gewicht: 250 gr
Profiel: KF3
Pendelhoogteroer
Bedoeling is om de rolroeren met flap functie die aan de throttle stick te koppelen om het symmetrische vleugelprofiel zowel in normale als in rugvlucht welving te geven.
Constructie:
romp: 3 mm + 6 mm + 3 mm depron gelamineerd
vleugel: 3 mm + 6 mm + 3 mm depron gelamineerd
Stabilo: 6 mm depron
Om voldoende stijfheid te verkrijgen komen er in de romp 4 3x1 koolstof liggers over de volledige lengte. Voor de vleugel 2 3x1 koolstofligger (boven en onder). Waarschijnlijk zal het model op strategische plaatsen (of zelfs helemaal) ingetaped worden.
Ik heb geen ervaring met hellingzweven, laat staan VTPR. Acrovliegen met gemotoriseerde depron kistjes lukt daarentegen vrij aardig.
Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom

Laatst bewerkt door een moderator: