mini-wing

eric_laermans

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
Gisteren begonnen aan een mini-wing. 2x 5mm Depron, enigszins gestepped (KF-style). Beoogt wordt een zwevertje te bouwen dat makkelijk boven blijft aan de helling en ook nog 's een leuke snelheid kan realiseren. Vleugeloppervlakte: 16,6dm², beoogd gewicht ongeveer 185gr, dus een vleugelbelasting van 11gr/dm².

De neuslijst heb ik nog niet in vorm geslepen, is er iemand die suggesties heeft? De elevons zijn meegetekend en zijn 40mm x 4mm x 280mm (3mm depron, hier en daar beplankt met 1mm triplex).

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk projectje Eric.
Nog geen kriebels om iets te bouwen dat het ook goed in de thermiek doet? Kom anders een keertje bij Cumulus langs om eens te zien waar we binnen de club mee zweven. Zaterdag belooft mooi weer te worden!
Max

@Max dat lijkt me een prima idee! Wat is een mooi tijdstip? Ben erg benieuwd naar clubprojecten. Gr. eric

We zijn er meestal rond 13.00 uur tot ca 16.00 uur.
Max

P.s. Vlieg jij mode 1 of 2 ?

Laatst bewerkt:
Inmiddels de wing getest als zwever... Jammer genoeg de servo's te ver naar achteren en daardoor is onnodig veel gewicht nodig aan de voorkant om dat te compenseren... Dan maar licht motoriseren:

full

... en zoals vandaag bleek, zware LiPo erin. 2200mAh 3s en 30gr lood waren juist voldoende. Vliegt erg leuk, ideaal voor de eco-sparsam-Klasse.

Ja, onderzijde moest nog iets verstevigd worden. Vurenhouten latje 'ingedekt' met depron verricht prima werk.

full

Dit was de eerste testvlucht met het zwaartepunt te ver achter. Meestal is dat verre van ideaal, zoals te zien op deze video :-). Ik was dus niet echt in 'control', maar deed eventjes alsof.

Good save Eric :) En na wat aanpassingen vloog hij best mooi leek mij zo?

Is idd leuk 'kofferbak'-modelletje... Verbruik tijdens kwartiertje vliegen: 1350mAh (van de 2200mAh). Ben nog steeds erg onder de indruk van de dogfighter... niet een modelletje dat je eventjes bij HK koopt, maar een op en top uitgebalanceerd model van MPX.

Ehm ja.. met een MPX koop je eigelijk de verzekering dat het goed zal vliegen..
Maar ja.. dat kost dan ook een paar x zoveel als eenm HK vliegtuigje ;)

Tot slot nog een impressie van het bezoek aan MVC Cumulus:

Back