ik heb een nieuwe Xerces, nu een van nog geen 50 cm.. de depron weegt in totaal 12 gram.. ik vroeg Winfried een kleinere te maken omdat de UMX extra met vlieggewicht van 32 gram zo leuk vliegt..
de setup heb ik ook compleet.. ik was bezig de hardware van de extra 300 UMX los te kopen.. bleek een UMX bij Ruud/ Rplanes maar 90 euro te kosten.. deze besteld en 3 dagen later binnen. nu heb ik dus een spektrum setup van 20 gram compleet met roerhoorntjes, ontvanger,regelaar, motor. prop en 4 servo's. wel jammer dat de brushless versie nog niet leverbaar is. als uitbreiding op de spektrum setup nu een ap05 brushless en regelaar van 1 gram besteld in hongkong. ik hoop het komende wedstrijd klaar te hebben.
Hey Jan, mooi ding man! Ben benieuwd of er een mooi programmatje mee te vliegen is. Maar ik wist niet dat de Extra bij ruud op vooraad was, moet ik er ook maar een gaan halen :lol: Tot Rotterdam!
Jan, heb je de AR-6400LBL ontvanger ook overwogen? Die kost zo'n 60 euro, en daar zit al een Brushless regelaar van 3A ingebouwd, inclusief 2 long throw servo's. De overige servotjes kun je dan bij HC bestellen...
@Jitze, die regelaar is niet bruikbaar, is uitsluitend voor 2s lipo. ik gebruik nu de UMX setup met 1 lipo en helaas brushed motortje. dit motortje geeft de UMX vet vermogen dus kan deze xerces ook hebben.. @ sleur, héhé, dat is de bedoeling.. bij mij in de garage het kampioenschap vliegen..
de eerste probeersels met een airbrush, heb dat ding al een tijd maar nog nooit wat mee gedaan. en de donor voor de besturing ernaast,
Jan, bedankt voor de uitleg! Ik probeer zaterdag ook naar de wedstrijd te komen, dus hoop hem daar even te zien vliegen.
zo, voor vandaag hou ik het voor gezien.. de servo's zijn gemonteerd. ik ben benieuwd of ze de krimpkous aansturing trekken of dat ik dat nog moet wijzigen.
Vet vermogen? Net genoeg zal je bedoelen, 'vet' kan je het vermogen iig niet noemen. Een fatsoenlijke rollende looping heb ik zelfs Derk er niet mee zien doen. (vol rol geeft te veel weerstand om ook nog verticaal omhoog te gaan.) Maar wel een erg leuk project!
33,22 gram ex lipo.. 37,28 inc vliegklaar gewicht inclusief de lipo. hehe, klaar. mocht voor het weekend de brushless nog binnen komen gaat die er nog op! ben benieuwd of de uitslagen voldoende zijn..
Deze is volgens mij 48cm span, dat is 60% van de grote. Theoretisch: 0,6x0,6=0,36 Dus deze heeft 0,36x het vleugeloppervlak van de grote. 37,3 gram / 0,36 = 103.6 gram, dus hij qua vleugelbelasting komt hij overeen met een 104 gram wegende gewone. Hoe het uiteindelijk vliegt? Geen idee