mini-z uitdagingen

• Topicstarter Topicstarter dtenniglo
  • Startdatum Startdatum
D

dtenniglo

Guest
Fanaten,

Ik rij sinds een maand met een mini-z MR-02 ex MM
Echter heb ik erg veel problemen om de auto in z'n achteruit te krijgen.
Hebben hem al bijgetrimd op de zender maar hier wordt het niet beter van.

Iemand een suggestie?

Verder zou ik willen vragen wat jullie zouden adviseren mbt de motormounts.
Wat rijdt het makkelijkst/snelst. Een LM/RM/of toch MM?

Gr,

Danny

Persoonlijk vind ik de RM het makkelijkst en snelst rijden.

Wat betreft de achteruit:
Al geprobeerd de zender/auto opnieuw te binden etc. ?

Niet op Rob letten, die gaat met een schoenendoos nog snel rond :turn-l:

Ik heb voor de endurance in Deventer een LM klaargemaakt op 98mm (dus eigenlijk een MM met wrijvingsdemper) en daar rijdt mijn dochter nu wedstrijden mee. Je ziet haar nu steeds beter gaan. Ik vind het nog steeds de meest stabiele configuratie. Een RM heeft snel last van stuiterende achterzijde.

De achteruit: als je tegen de kant rijdt, heb je meestal niet geremd. De elektronica wil eerst dat je remt, voordat je achteruit kunt gaan, iets waar je aan moet wennen. Bij de oude MR-02 zat daar een lange wachttijd tussen, de EX is al sneller en als het goed is, kun je de wachttijd zelfs op nul zetten via de programmertool.
Zet de trim in eerste instantie in de basisstand: optrimmen tot de motor begint te lopen, terugtrimmen tot je de motor net niet meer hoort en daarna 8 stapjes terugtrimmen.
Reageert de achteruit nog moeizaam, kun je proberen met de trim een paar stapjes omhoog of omlaag te trimmen. ook zoals Rob aangeeft opnieuw binden, zou ik zelfs eerst de zender resetten. Hier hoe je dat moet doen:[172355] mini-z-2
Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel allebei.

Ik ga dit nog even proberen. Wat is verstandiger om te doen....
Mijn MR-02EX om gaan bouwen naar een LM (en zo ja wat heb ik dan nodig)
Of kan ik beter direct een MR-03 LM kopen......

Verschil tussen MM en LM steun is niet erg groot, behalve dat je een andere achteras nodig hebt. In theorie zit bij de LM de motor minder opgesloten, vandaar dat deze graag wordt gebruikt. Wil je lekker tunen, kun je beter een aluminium LM steun en diff kopen voor jouw EX. Wil je lekker rijden, zoals in de Mini-Z Wintercup (Mini-Z.nl - Welkom) volstaat de standaard EX al prima, maar een MR-03LM gaat mogelijk beter omdat daar al een wrijvingsdemper op zit.
Dus de MR-02EX kun je goedkoper tunen dan dat je er een nieuwe MR-03 voor aanschaft. Je kun je zelf beter afvragen wat je zelf leuker vindt, want per definitie is een MR-03 niet beter dan een MR-02EX

In ben zelf achter gekomen dat zender resetten ook helpt alleen moet je dan ook je stuuruitslag opnieuw instellen dus vergeet dat niet :) 1: zender uit 2: trottle trim achter uit ingedrukt houden 3: zender aanzetten en alles ingedrukt houden ( aanknop loslaten trim niet) en wachten tot blauw lichtje er weer is en done :) vaak helpt dit wel alleen moet je dan wel weer opnieuw wennen aan de instellingen op de zender maar dat kan je natuurlijk zelf trimmen

Gr Matthijs

Back