Mini-z wegligging

• Topicstarter Topicstarter miniz
  • Startdatum Startdatum
M

miniz

Guest
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een Mini-z MR02met (nog) standaard motor:mrgreen:
Ik rijd voornamelijk op laminaat en linoleum, gewoon omdat ik niks anders voor handen heb!
Het probleem is alleen dat de auto, zelfs met standaard motor al gigantisch spint.Op volle snelheid rijden wil dus niet, want de mini-z gaat geheid dwars.
Nu heb ik iets zachtere banden besteld en gebruikt, wordt iets beter.
Ook het motor tandwiel aangepast, zodat de auto wat trager start, maar nogsteeds veel glijden....Nu heb ik weer andere banden besteld, te weten foam banden en ik hoop dat dit beter gaat.

Heeft er nog iemand ideeen over hoe de wegligging van de achter wielen nog verder verbeterd kan worden op de bovengenoemde ondergronden?
Is dit probleem minder met een AWD-versie?

Graag hoor ik iets van jullie!

Alvast bedankt,;)

Richard

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Snowmansion,

Bedankt voor je reactie en je tips:D
Ik zal de banden die jij hebt ook nog eens bestellen.
Ik heb een RM? (motor zit helemaal achterop)

Ken je de dNano? Ik vraag me af of je met die auto ook dat spinnen zult hebben.

Richard

call me Sander.

Ja klopt je moet ff kijken naar de shores vd/banden. 30V 20 A bv.
De D'nano ken ik ook heb hem zelf nog in handen gehad, maar dat kwam door een verkeerde levering. Maar ja ik vond die ook net echt wat te klein. Het zou alsnog kunnen dat die D'Nano uit de doos ook overstuur heeft zeker op wat gladdere vloer..

Op wat voor baan rijd je (afmetingen)? Als het niet veel groter is dan een 3x3 zou ik denk ik de standaard motor er op laten zitten. Gaat best hard nl op zo een stuk.

Je hebt je auto al volledig gekogellagerd?

Laatst bewerkt:
Sander,

Ik rijd niet echt op een baan, blaas wat door de woonkamer en op zolder.
Ik heb de auto niet kogelgelagerd.Jij wel? en waar heb je die kogellagers besteld?Scheelt dit veel?
The Border RC?

Heb gister ook een ander diff. en andere kristallen besteld, door best veel storing.Ombouw naar 2.4 GHz. is me wat te prijzig, kun je net zo goed een compleet chassis bestellen.

Gr.

Richard

Ja ik heb de auto wel gekogellagerd. En wat ik gehoord heb scheelt dat wel veel en is het ook een aanrader om te kopen hij rijd zeer smooth. Het is maar een 7 euro dacht ik. Dat zou ik echt doen!

Ja storing is best vervelend idd bij 2.4 Ghz wat minder. Wat je zegt idd zo'n conversion kit is het i.m.o. niet echt waard qua prijs.

Dnano heeft een voordeel, er kan een 'gyro' op, dit voorkomt tot op zekere hoogte het slippen ! Werkt best aardig.

Maar ik heb beide mini-z's gehad en nu dus de Dnano, qua slippen maakt het elkaar niet zoveel. Dnano is iets beter controleerbaar omdat ze iets minder hard gaan.. In verhouding natuurlijk niet.. auto is kleiner dus lijkt sneller..

Welke je ook neemt, zou gaan kijken naar een tapijt, of als je het goed wilt doen een MCPtrack.

Bedoel je niet een RCP track? Maar goed dat spul is wel machtig duur zeg..Maar ja dan heb je ook wel wat...

En idd die D'nano is echt echt heel klein.

Sorry, RCP track idd :-)

Ik heb hem direct uit de US laten komen.. maar idd goedkoop is anders. Maar heb er nu al een heleboel lol van gehad !

Het zal wel goedkoper zijn idd daarvandaan. Zag de prijs staan op de kyosho website..kost je een vermogen als je echt een baan wilt hebben.. :| maar goed.

Er wordt nl een wedstrijdje georganiseerd op 12 juli in amsterdam. Ik doe ook mee. Interesse? Richard /Snoebel?

Laatst bewerkt:
Back