mini z

En dan heb ik nog niet verteld hoe je moet binden... sorry.

Gastrim omhoog ingedrukt houden en dan zender aanzetten. Trim ingedrukt houden tot Led dimt.
Nu Bindknop op auto ingedrukt houden en auto aanzetten. Als led op auto gaat branden, bindknop loslaten en wachten tot deze na gedimd oplichten weer vol oplicht. Zender en auto uitzetten en nu kun je beiden aanzetten. Binding geslaagd.

Wel even uitvoeren op een plek waar geen andere 2,4 GHz apparatuur staat. Dus andere zenders, maar ook Wifi, UMTS, etc. uit de buurt houden.

Resetten van de zender doe je dus door de gastrim omlaag ingedrukt te houden en zender aan te zetten. Na 3 sec. trim loslaten.
Thanx nu goed.....

Ik koop ook alles bij de Koe. Om twee redenen: voor mij lekker dichtbij en goede service. En dat moet iedereen gaan doen, kopen bij de locale hobbyshop. Punt!

Ik probeer dingen lokaal te kopen. Dat gezegd zijn de prijzen in NL soms absurd. Heb het meer dan eens meegemaakt dat de winkelprijs in bv Duitsland onder de NL groothandelsprijs zit... en dat voor een Nederlands merk.

Dat neem ik de winkeliers niet kwalijk, maar het geeft wel aan dat er iets niet goed zit op die markt.

Ik probeer dingen lokaal te kopen. Dat gezegd zijn de prijzen in NL soms absurd. Heb het meer dan eens meegemaakt dat de winkelprijs in bv Duitsland onder de NL groothandelsprijs zit... en dat voor een Nederlands merk.

Dat neem ik de winkeliers niet kwalijk, maar het geeft wel aan dat er iets niet goed zit op die markt.
Je moet geen appels en peren vergelijken. In Duitsland is het BTW tarief nog steeds 19%. Verder is modelbouw daar veel groter dan hier, waardoor winkels veel groter kunnen inkopen. Hier koopt een winkel alles per stuk of per paar in Duitland of andere grote landen kopen de winkel met 20, 40 of wel 50 tegelijk.

En geloof me in zit ook in de handel en als je groot tegelijk koopt krijg je veeeeeeel meer korting. Veel winkel waar je koopt hebben alleen een webshop dus geen kosten aan een winkel pand, personeel, enz enz enz enz.

Ik koop ook in 99% van de gevallen bij een Nederlandse winkel maar kan me voorstel dat anderen dat liever niet doen...

Nu de dollar erg laag staat wordt kopen in bv Hong-kong toch minder interessant.

Maar iedereen koop lekker waar je wil.

Ik koop ook alles bij de Koe. Om twee redenen: voor mij lekker dichtbij en goede service. En dat moet iedereen gaan doen, kopen bij de locale hobbyshop. Punt!

Tja, als ze dan ook eens spul op voorraad zouden hebben in nl, zodat je niet 2 weken meot wachten op je spulletjes. (wat hier in de buurt het geval is.)
mja, als ik dan toch al 2 weekjes moet wachten, kan ik het met dezelfde wachttijd en voor minder geld in het buitenland halen.
Dus ja, dan is de keus ook weer snel gemaakt. (want snelle levering is eigenlijk de enige reden om spul in nederland te halen, is die er niet, wat blijft er dan nog over aan motivatie om extra geld uit te geven? ) Dit is nu trouwens wel iets beter geworden. Heb m'n Mr-03 in enschede gekocht, en gezien ik daar eigenlijk alleen maar rijdt met 't ding, koop ik daar ook de banden etc.
Heb ongeveer de helft van alle auto's die ik heb. (en het zijn er eigenlijk teveel) in nederland gehaald. Maar soms is me het verschil ook gewoonweg te groot.

Laatst bewerkt:
Kijk, dat is nu het kip en het ei verhaal: omdat iedereen opeens volop in het verre oosten gaat bestellen, kunnen de winkelier het hier nauwelijks bolwerken en kunnen daarom geen voorraad aanleggen. Daarom ook mijn oproep, koop bij de LHS. Want als die verdwijnen, wordt de hobby niet meer toegankelijk voor nieuwe instroom. Je kunt niet van een leek verwachten dat deze alles online gaat bestellen. Al zijn er genoeg die dat wel doen, kijk maar naar alle topics met domme vragen....

Kijk, dat is nu het kip en het ei verhaal: omdat iedereen opeens volop in het verre oosten gaat bestellen, kunnen de winkelier het hier nauwelijks bolwerken en kunnen daarom geen voorraad aanleggen.

Prima dat je het een kip en ei verhaal vind, maar daar word het voor mij niet anders van. Ik heb er zelf geen trek in om 1,5x zoveel voor exact hetzelfde te betalen, voor exact hetzelfde, met dezelfde levertijd.

Heb net een setje alu velgen voor de Mr-03 besteld ergens. (weet niet eens waar die shop zit.. 8-O ) Betaalde nu 9 dollar voor 4 velgjes. als ik die in nederland haal, ben ik 40 euro kwijt, voor exact dezelfde dingen.
Dus ja, verwijt maat wat je wilt, maar dit soort prijsverschillen kun je gewoon niet goed praten. (heb meer als 75 dollar besteld, dus geen verzendkosten.)

Als het verschil nu een paar euro is, prima, wil ik het best hier halen. Maar de verschillen zijn in sommige gevallen gewoon veels te groot.

Prima dat je het een kip en ei verhaal vind, maar daar word het voor mij niet anders van. Ik heb er zelf geen trek in om 1,5x zoveel voor exact hetzelfde te betalen, voor exact hetzelfde, met dezelfde levertijd.

Heb net een setje alu velgen voor de Mr-03 besteld ergens. (weet niet eens waar die shop zit.. 8-O ) Betaalde nu 9 dollar voor 4 velgjes. als ik die in nederland haal, ben ik 40 euro kwijt, voor exact dezelfde dingen.
Dus ja, verwijt maat wat je wilt, maar dit soort prijsverschillen kun je gewoon niet goed praten. (heb meer als 75 dollar besteld, dus geen verzendkosten.)

Als het verschil nu een paar euro is, prima, wil ik het best hier halen. Maar de verschillen zijn in sommige gevallen gewoon veels te groot.

En ook geen inklaringskosten, afhandelingskosten, douanerecht, omzetbelasting en accijns... Dit zijn standaard kosten die bij invoer van buiten de EU betaald moeten worden en daarna mag de winkelier zijn winst pas berekenen. We kunnen het hem dus niet aanrekenen dat de producten te duur zijn.

En daarbij mag je geen producten zelf importeren als het merk zelf een importeur in het land heeft, is namelijk ook nog een schending van het merkenrecht. Probeer als Duitser bijvoorbeeld geen Tamiya te bestellen en binnen laten komen van buiten de EU direct naar Duitsland. Je bestelling wordt geheid onderschept en vernietigd.

Tuurlijk heb je best wel gelijk, ik kijk ook verder dan mijn neus lang is, ik kan het geld ook maar 1x uitgeven. Maar waar zit de fout? De Nederlandse overheid! Het is dus een verwijt aan hun adres en zeker niet aan jou.

Laatst bewerkt:
Daar geef ik je gelijk in, maar ergens moet je eens grens trekken vind ik. Ik gun de nederlandse winkeliers van harte dat ze wat geld verdienen, dat is het punt niet.
Iig, voor zover het met goed fatsoen kan.
Maar zoals ik in m'n voorbeeld al aan geef, die velgjes betaal ik nu 9 dollar voor, ipv 40. Ook een echter diff voor m'n Mini-z AWD heb ik nu voor 15 dollar (zit je ook op 35~40 euro hier.) Bij dit soort verschillen kan ik mezelf alleen maar achter de oren krabben.

Ik bedoel er eigenlijk alleen maar mee te zeggen dat je het niet helemaal zwart wit kunt zien. Tuurlijk, kopen in nederland is beter, maar ergens meot je wel een grens trekken.

En daarbij mag je geen producten zelf importeren als het merk zelf een importeur in het land heeft, is namelijk ook nog een schending van het merkenrecht. Probeer als Duitser bijvoorbeeld geen Tamiya te bestellen en binnen laten komen van buiten de EU direct naar Duitsland. Je bestelling wordt geheid onderschept en vernietigd.

Ik schrok wel een beetje van deze bewering, en heb daarom even gegoocheld. Voor wat ik daarover tot nog toe heb gevonden geldt dit alleen voor producten die je wil doorverkopen. Als handelaar of winkelier dus. Maar dan moet wel aangetoond kunnen worden dat het parallel invoer betreft.

Verder ben ik het met Klamath eens. Als ik toch moet wachten totdat de spullen bij de LHS binnen komen (die ook vaak zijn bestellingen opspaart), dan bestel ik het net zo lief rechtstreeks. Krijg ik ook niet het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Maar tegenwoordig bestel ik wel veel bij onze locale webshop. Die heeft mijn merk goed op voorraad, en tegen dezelfde prijzen als dat ik ze elders vandaan moet halen. Die heeft de wens van de klant dus goed begrepen

Maar tegenwoordig bestel ik wel veel bij onze locale webshop. Die heeft mijn merk goed op voorraad, en tegen dezelfde prijzen als dat ik ze elders vandaan moet halen. Die heeft de wens van de klant dus goed begrepen

Ditto met de de winkel in enschede, vind het door de voorraad dan ook een prettige zaak.

Ik schrok wel een beetje van deze bewering, en heb daarom even gegoocheld. Voor wat ik daarover tot nog toe heb gevonden geldt dit alleen voor producten die je wil doorverkopen. Als handelaar of winkelier dus. Maar dan moet wel aangetoond kunnen worden dat het parallel invoer betreft.

Klopt, dit is de regeling voor parallelimport. Bovenstaande bewering komt van de Duitse Tamiya importeur zelf. Er blijken in Duitsland voorbeelden te over waar spullen in beslag zijn genomen. Misschien wel omdat er toevallig meerdere spullen in zaten waardoor de verdenking van doorverkoop aanwezig is. In België wordt alles onderschept waar geen CE keurmerk op zit, of zelfs een zendersetje in zit. Ook MBF staat vol met voorbeelden.

Ik zelf vind het een spelletje en heb me er ook dikwijls schuldig aan gemaakt. Ik kan n=nog een extremer voorbeeld geven: Kyosho zuiger/cilinder/drijfstangsetje kost hier rond de 90 euro. In Japan betaalde ik ervoor, inclusief verzendkosten 15 euro... (heb ik het over 6 jaar geleden)

Maar kijk even naar de stelling van [C4], want waarom denk je dat er een Mini-Z baan in Haarlem ligt en zelfs 2 in Enschede? Die zijn niet gesponsord door een Chinese of Amerikaanse webshop...

RIGHT!!
Marten maar door mij en mijn vertegenwoordiger van Kyosho

Klopt kyosho zelf doet bar weinig.
nu is het wel zo dat de vertegenwoordiger meer wil verkopen en daardoor een baan neer legt + winkelier (The border) als jij geen mini-z zou verkopen omdat iedereen de rotzooi uit het buitenland haalt doe je dat toch ook niet meer.

in Deventer heeft een lid de baan privé gekocht en de lokaale hobby shop heeft uitbreiding set gekocht.

het is ook kwestie van gunnen kijk het voorbeeld van die velgjes klopt wij draaien ze zelf van allu maar als je 35 euro moet tikken voor echt kyosho velgjes en in HK maar 7 dollar vraag ik me af of het het zelfde merk is.
ze zijn goed in namaken helaas is de kwaliteit niet het zelfde.

Gr.[c4]

In mijn ogen is het probleem dat sommige importeurs er sowieso een leuke marge opgooien waardoor het voor een NL-winkelier erg lastig is te concurreren met het buitenland. Maar nog erger is het verschil binnen Europa!!

Een mooi voorbeeld is Tamiyapart 54166 F104 alu motormount, kost in Duitsland 20,50 Euro incl.19% BTW en bij de duurste Duitse shop 26,99. In Nederland durft men er met 2% extra BTW gewoon met droge ogen 31,20 tot 35,20 voor te vragen....komt volgens mij uit dezelfde container en valt binnen dezelfde Europese Unie toch?

Ja en nee, is ook de kracht van de massa. Tamiya is hierin een apart verhaal, met importeur op importeur. Maar ik weet zeker, dat als je als winkelier in 1 keer 100 stuks van dat onderdelen besteld (wat een Duitse webshop makkelijk kan doen) er een compleet andere prijs aanhangt dan de winkelier die er noodgedwongen maximaal 5 kan bestellen, omdat zijn afzetmarkt te klein is. Weer dat kip en ei verhaal, maar Nederland is ook erg klein...

Back