mini zwevertje balsa met zijde

Dag Heren,
Ik heb, gewoon omdat het me zo leuk leek, een zwevertje gemaakt met een radiografisch setje van zo'n indoor kstje.Spanwijdte ongeveer 75 cm. De tekening van deze kst heb ik van de ''the plan page.com'' gehaald.Het is een semi schaal model van een schweitzer trainingszwever voor de amerikaanse luchtmacht, tenminste dat staat op die site...Profiel heb ik iets ''hol'' gemaakt. Heeft ni echt super eigenschappen maar vliiegt heel leuk. Na ongeveer 40 gewone elastiekjes open geknipt en aan elkaar geknoopt te hebben, gewoon garen eraan geknupt, en een lierstartje is de eindconclusie dat het werkt!!:D:DZelfs thermiek gehad en buiten bereik geraakt(gaat vrij vlot met die prul..) Kwam uiteindelijk met de roeren vol up en links naar beneden, precies in een gedeelte met lekker hoog gras, geen schade!:DIk wl er graag n foto van posten, maar weet ni precies hoe...:oops: wil iemand me er ff mee helpen?

Je kunt ook hier op het forum foto's plaatsen. Ga in de bovenbalk naar "MBF-Community", "Afbeeldingen en foto-albums". Daar kan je een fotoalbum aanmaken en er foto's naar uploaden.

thanx voor de hulp, hier alvast een foto van mn mega zwever;)

lekker oldskool! ;) leuk
het is niet het formaat dat telt, het is wat je er mee doet!

en wat de besturing betreft?
als je een "degelijke" zender hebt, kan je mss van hobbyking of andere plekken een micro ontvangertje vinden?
eventueel ook micro servotjes als deze niet voldoen?

dan is de kans nog klein dat je buiten ontvangstbereik valt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vincent, leuk dat je hier ook gaat posten man!!!
Ik ken specialpainter.nl dus....al ken ik zijn vader beter. Die bouwt ook wel aardig

AJM1.jpg

En ik hoor nogal eens wat Vincent zoal uit zijn mouw schudt dus dat wordt smullen.....

met de paplepel....

Vincent, leuk dat je hier ook gaat posten man!!!
Ik ken specialpainter.nl dus....al ken ik zijn vader beter. Die bouwt ook wel aardig

AJM1.jpg

En ik hoor nogal eens wat Vincent zoal uit zijn mouw schudt dus dat wordt smullen.....
Thanx arjan, maar nu leg je de lat gelijk weer zo hoog voor me...;)Ik heb ook nog zo'n klein motorzwevertje gemaakt met schuim vleugeltjes en een balsa beplankt rompje...foto komt eraan. het is wel echt op de hand gebouwd dus n beetje krom enzo, maar deze vliegt geweldig!Na ongeveer 20 min kom ik ermee terug,anders is mn accutje leeg....Groet!

Waarom is dat plaatje zo klein eigenlijk...in je fotoalbum is het veel groter.
Ik zie nu pas wat een leuk ding het is. Zit er een sleepkoppelingetje in? Ik heb een prima sleper voor dit soort lichte dingen.

full

Vince, ik weet dat jij anders bouwt dan je vader maar de resultaten zijn wel spectaculair.
Ik leg de lat helemaal niet hoog, ik weet dat wat jij soms in een avondje puur op artistiek gevoel in elkaar lijmt geweldig vliegt. Mooi schaal bouwen kan iedereen :-) Al vind ik deze zwever ook niet slecht.

zwever

Ik zie nu pas wat een leuk ding het is. Zit er een sleepkoppelingetje in? Ik heb een prima sleper voor dit soort lichte dingen.

full

Vince, ik weet dat jij anders bouwt dan je vader maar de resultaten zijn wel spectaculair.
Ik leg de lat helemaal niet hoog, ik weet dat wat jij soms in een avondje puur op artistiek gevoel in elkaar lijmt geweldig vliegt. Mooi schaal bouwen kan iedereen :-) Al vind ik deze zwever ook niet slecht.
Geen idee waarom ie zo klein is, meschien past ie ze aan op vliegtuigformaat:D:DHier heb i knog n foto;

sleepkoppeling

full

Ik kan er een sateprikker insteken aan de zijkant van de neus, als de sleper gas dicht doet en linksaf gaat, en de zwever rechts, valt de sleeplijn vrij.Tenminste in theorie..... heb op youtube diverse filmpjes gezien dat dat lukt!:rolleyes:

Als je nou op "reply" drukt in plaats van op "quote" krijg je ook niet steeds alle tekst van het voorgaande bericht er bij.

Over je foto, ik weet niet hoe je die in je bericht zet maar het moet zo zijn

[IMG]www.modelbouwforum.nl/media/102171/full[/img]

Dan wordt hij gewoon zo
full

Ik zie het al jij gebruikt de kleine afbeelding, daar staat een "t" helemaal achteraan. Je moet de link van de grote afbeelding kopieëren.
[IMG]www.modelbouwforum.nl/media/102160/full[/img]

Back