Minibouwverslag van de ATOM 6HV testkit !

Hey,

de ATOM 6 HV testkit is vandaag binnengekomen ! Het ziet er super uit. Ik ben al begonnen met bouwen maar helaas moet ik deze avond nog weg en wordt de bouw waarschijnlijk morgen verder gezet.

Hier al wat pics van het mooie pakketje :)

Helaas heb ik nog steeds geen nieuw fototoestel vandaar dat pics niet zo denderend zijn.

Hier de foto's met wat er in de box zit :

RIMG0002-4.jpg

RIMG0004-4.jpg

De metal tailbox en belt :

RIMG0006-4.jpg

RIMG0007-5.jpg

RIMG0009-1.jpg

RIMG0010.jpg

RIMG0012.jpg

RIMG0015.jpg

RIMG0016-1.jpg

RIMG0018.jpg

Straks volgen nog wat pics van de eerste bouwfase !!

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de atom binnen gekregen en het lijkt wel of de foto's bij mij zijn gemaakt.
Alleen de staart ondersteuning niet.

Yep,

dit is een uitvergrootte ATOM, maar het ziet er super uit. Hier nog wat pics van de bouw van gisteren. Ik heb gisteren de bouw moeten stilleggen omwille van een uitje met vrienden en nu lijkt het of er 10tallen kaboutertjes met kleine hamertjes rondhuppelen in mijn kop, man man man .......

Hier de rest van de pics :

de mounting van de pinion op de motor ziet er super uit, de pinion wordt bevestigd in een alu huizing met een topbearing op de hoofdas, dit om het breken van de hoofdas tegen te gaan.

RIMG0020-1.jpg

RIMG0023-1.jpg

RIMG0026-1.jpg

Zo eerst de landing gear gemonteerd :

RIMG0030-1.jpg

De tail is eigenlijk een exacte kopie van de tail van de 3Dplus, dus echt een peace of cake om die te monteren. Deze keer heeft Compass reeds zelf de "gripflip" gedaan van de tailbladehouders. Normaal gezien zijn de bladhouders standaard gemonteerd voor "trailing edge control". Maar voor een nog betere werking van de tail werd door Compass als "Team tip" meegegeven om de bladhouders om te draaien zodat de de tailblades met "leading edge control" aangestuurd worden.

RIMG0033-1.jpg

De volledige staart gemonteerd :

RIMG0034-1.jpg

Volgende wat ik gemonteerd heb is de maingear en de hoofdas. Eigenlijk is deze heli gewoon af te bouwen zelfs zonder manual, gewoon poepsimpel.

RIMG0035-1.jpg

Hopelijk vandaag nog wat verder bouwen als de koppijn over is ;)

Grtz,
Dirk

Nice !!!

En van eerste keer standaard een bearing support voor de motoras, da's mooi ! in combinatie met die Mod1 maingear is dit ook een garantie tegen gestripte maingears.

Ben benieuwd naar de rest, pak maar rap een aspirientje ;-)

Zie dit topic nu pas! Ziet er ook goed uit ;) Lijkt erg veel op die van Walter :rolleyes:

Zou je de staartbuis eens willen meten vanaf het frame tot aan staartas?(mssn beter vanaf het schroefgat in een bladhouder naar de staartas toe) Valt me wel op dat de boomsupport ontzettend ver naar achter zit.

95mm staartblaadjes?

Laatst bewerkt:
Het aspirientje heeft gewerkt maar een beetje laat ;) Hier zijn nog een paar pics van de motor met de pinion en ik heb nog de servo's geplaatst en de gyro gemonteerd, de links zijn ook geplaatst.

RIMG0001-5.jpg

RIMG0002-5.jpg

RIMG0003-5.jpg

RIMG0008-2.jpg

RIMG0021.jpg

Grtz,
Dirk

Hey guys,

ik heb net van onze Duitse vrienden gehoord dat ze met de stock set-up en 3300 mah 25 C lipo's. Ze hebben daar 5 minuten "mild 3D" mee gevlogen en hebben slechts 1850 mah terug in de lipo's geladen. Dus dat belooft !

Hier al enkele pics van de nieuwe canopy's waaruit Compass zal gaan kiezen om te mee te leveren met de nieuwe ATOM 6HV

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Grtz,
Dirk

Nog een paar pic's van de afgewerkte heli, de servo leads zijn wat beter aangebracht !

RIMG0002-6.jpg

RIMG0003-6.jpg

RIMG0006-5.jpg

RIMG0004-6.jpg

RIMG0008-4.jpg

RIMG0007-6.jpg

RIMG0001-6.jpg

En een video van de eerste "rustige" maiden van de 6HV :

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Dirk,

Best wel mooi, maar had je de draden niet aan de binnenkant van het frame kunnen laten lopen?

vind het er een beetje rommelig uitzien.

Verder lijkt me het een mooie heli, heb die filmpjes van die duitser en amerikaan nog gezien, zag er mooi uit.

Remon

Back