Lol in het kwadraat!
Jongens, jongens, wat ik heb ik afgelopen week een lol gehad met de minus. Hij was mee naar de Wasserkuppe. Nou ja, eigenlijk hebben we bijna alleen op de Weiherberg gevlogen, met uitzicht op de Wasserkuppe.
Ik heb best vaak met de minus gevlogen. Beide vleugelsets zijn gebruikt, maar de acro het meest. Wat is het toch een leuk ding. Het is druk sturen, maar je kan zo leuk langs de helling op en neer scheuren. Hij is vreselijk wendbaar, binnen een halve meter keer je om. Loopings, barrel-rolls, snap rolls (ook negatief! erg leuk), alles gaat met een noodgang. Het allerleukst zijn de spins. Beetje hoogte pakken en dan met zo'n 3 slagen per seconde naar beneden vallen. Dikke pret.
Als ik met de minus vloog stond ik alleen maar te schateren van het lachen, zo leuk. Als ik met een grote grijns terug liep naar de anderen wist men al genoeg.
Het rompje is wel een keer doorgebroken, het blijft lastig een vliegtuigje van nog geen 100 gram en 70 cm te controleren tijdens een landing achter de helling bij windkracht 4-5. Maar wat secondenlijm doet wonderen, 10 minuten later vlieg je weer. De staart blijkt een zwakke plek. Die is meerdere malen gebroken net voor de staartvlakken. De staart is ter plekke best dun, slechts 2 plakjes balsa tegen elkaar. Als ik nog eens een ander rompje bouw (ik heb nog materiaal liggen voor een hele nieuwe romp) wordt die plek zeker verstevigd met een stripje carbon of wat roving.