miramare

hooi ik was gisteren in pijnaker bij quartel en daar zag ik de zeilboot miramare van graupner en kosten daar 236.50 euro daar kom nog bij ballast 25 euro beslag 63 euro en 2 servo's a + -60euro .Weet iemand hoe deze boot vaart of er iemand over gehoort ik hoor het graag want ik vind het een heel mooie zeilboot die en nog enigsins te betalen maar weet er niets van ,vandaar dit berichtje :lol: en is de prijs normaal of niet ik wacht jullie antwoorden af en ben zeer benieuwd :lol:

inderdaad...

Inderdaad Rob, bij micromagic.nl kun je zo'n bootje al voor 105 euro kopen, twee-kanaals zendertje d'r bij en klaar ben je...

Vooral als je nog helemaal geen ervaring met zeilen hebt is dit misschien een betere optie voor je.. voordat je zoveel geld uit gaat geven.

Robert

Dus moet ik hier uit op maken dat julie niets van de miramare weten ??? :( dat micro gebeuren is leuk voor een slootje 8) .ik vaar op surfplassen dus niet op slootjes en ik had gelezen op het forum dat je beter met een 1 meter boot kan beginen dan met een klijner bootje en jullie zegen het tegenover gestelden ???? :evil: wat is nou waar :roll:

1. Ik denk dat je bij bepaalde mensen op moet passen als je praat over het feit dat je met een micromagic alleen maar leuk is voor slootjes...

2. En beginnen met een 1 meter boot? Ik kan het verkeerd hebben maar dat lijkt mij geen echte "beginnersklasse" ....

3. Of ik wat van de Miramare weet? nee... ik heb hem niet...

Robert

ik heb het niet verzonnen hoor sorie kijk maar(
Moderator

Status: Offline
Geplaatst: Vr November 01, 2002 10:52 pm Onderwerp: De grootte van een zeilboot

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Justin

Over het algemeen is een 1-meter-boot een goede keus.
Met een kleinere boot heb je al gauw problemen als het harder waait dan windkracht 2. Weliswaar is het makkelijk vervoeren, maar je wilt toch ook zeilen als het niet zo bladstil is?
Met de 'grote' Yamaha heb ik tot windkracht 6 vrolijk rondgezeild.
De Seawind kan iets minder hebben, mede door de slechtere sluiting van het luik. Tamiya heeft ook een 'kleine' Yamaha uitgebracht, een bootje van ongeveer 60 cm lengte, maar dat presteert duidelijk minder: Windje 3 is het maximum!
Qua transport zijn de 1-meter-boten over het algemeen geen probleem: de mast is makkelijk demontabel en meestal kan de kiel en het roer er ook makkelijk af. (Dat laatste varieert overigens van model tot model)
Maar pas op: eenmaal aan het zeilen geslagen ben je binnen no-time verslaafd! Het is vééél leuker dan met een (electro-)motorboot varen, je bent steeds met de wind aan het stoeien.

Sterkte met je keuze!
Roel.

8O :lol:

1 meter klasse vs. Micro Magic

Op de Zeildag in Biddinghuizen heb ik de Micro Magic voor het eerst zien zeilen en was zwaar onder de indruk.
Het is een kleine mug, maar zeilt als de beste.
:lol: Als er één zeilboot waar voor z'n geld is, is het die MM wel!
Als je op groot kickt: ja, dan is een 1 meterboot mooi.
Als je op scherp en hard zeilen kickt, is de MM ook een hele goede keus, met een aantal voordelen:
Een grote kennisbank over het model (www.micromagic.nl)
makkelijk te vervoeren, zelfs op de fiets
Zeer goed bestand tegen zwaar weer
Goed waterdicht
Kortom: een lekker bootje!
Roel (die (nog) geen MM heeft.....) :cry:

Ja leuk roel die Micro Magic ieder een is er vol van :) .
Maar ik wil toch wat meer weten over de miramara van graupner als iemand daar ooit van gehoord of gezien heb of heeft :lol: :hammer:

Wellicht dat Powerpete iets meer weet?
En anders de HMBC; stel hen eens een vraagje via hun site.
Ik kan je helaas niet helpen aan meer bijzonderheden... :oops:

:oops: Ik moet bekennen dat ik ook aangestoken ben met het mm vierus en dat ik in bezit ben van de mm 62 (the magic rebel) in de bekende mm lijst :lol: maar blijf zeer benieuwd naar ervaringen met de Miramare :lol:

Back