Mis circus circus hydroplane

Hallo allemaal.
Daar ik na na jaren dan de stap heb genomen om deze circus circus unlimited hydroplane te gaan bouwen. foto
Maar in de tijd dat ik zelf nog vaarde v boten 3,5 6.5 en 15 cc OPS was toen de plan om er ook een 11 cc motor er in te zetten, maar omdat op de plek van waar ik wil gaan varen mogen geen brandstof motoren.

ik heb twee vragen
is er nog beslag verkrijgbaar voor de boot.
En wat zou er in moeten aan electro matt

Jan .... klusje voor jou.

Gerard zoekt dus de electrische tegenhanger voor een 7PK nitro-motor.

Electro dus 5,2Kw ... Hmmmmmmmm Cola-blikje size :?:

Goedemorgen!

5,2KW? Weet je dat zeker?

Hoe groot wordt de boot?

Voor dat soort vermogens kom je niet meer uit met een Chinese motor...
Een Lehner 2280/8 op 12S Lipo met een 240HV regelaar maakt toch gauw €1200,00 á €1500,00.
Dan komt er nog een (of meer) potente lader(s) bij.

En dan vaart er nog niks...

@ Gerard; doe er even een 's' bij anders miss je de boot...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Maat

Hallo
Even een bericht van mij
de hydroboot is een 1325 Kit Lengte 43 ins beam
power 60-67 CU IN

Hopelijk heb je wat aan de maten.

Groet
Gerard

Hallo Gerard,

Dus als ik het goed begrijp, wordt de boot 109cm lang en 60cm breed?

Niet om het één of ander, maar als je de tekening hebt, zou ik die verkleinen en dan een hydro bouwen die 80-90 cm lang wordt, dan wordt het motoriseren ervan een stuk betaalbaarder!

Als je het geld er voor over hebt, dan moet je het uiteraard zelf weten, maar zo'n grote hydro electrisch op tempo brengen gaat je een klein vermogen kosten, zie mijn eerdere voorzichtige schatting.

Als je hier werkelijk mee doorgaat, wil ik wel wat concretere voorstellen qua motorisering, accu's, regelaar en hardware doen.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
alternatief voor een lehner: plettenberg

als je de bouw doorzet, open dan wel even een bouwverslagje. Dit soort monster boten zijn altijd leuk om te zien!

Back