Mischien extra rijgelegenheid in Spijkenisse

• Topicstarter Topicstarter mark
  • Startdatum Startdatum
M

mark

Guest
Na enkele tientallen mails heb ik eindelijk antwoord gehad van de lokale partij.

Stukje geschiedenis:

Ongeveer een half jaar geleden kreeg iedereen met kinderen in Spijkenisse een kaartje van ONS(=Onafhankelijk Nieuw Spijkenisse). Daarop mocht de jeugd invullen wat ze graag in hun omgeving zouden willen zien.

Ik had dat kaartje voor de gein ingevuld met het verzoek voor meer modelbouwgelegenheid.

Een maand nadat ik dat kaartje teruggestuurd had werd ik gebeld, op dat moment was ik niet thuis, dus kon ik niet de telefoon aanpakken.

Daardoor is het uitgelopen op mailverkeer. Ik heb +- 15 mails naar Nelleke(= contactpersoon ONS) verstuurd.
Uiteindelijk na veel gezeur en geouwehoer ben ik gister terecht gekomen bij Marco(= raadslid oid, iig hoger dan Nelleke). Die vroeg mij of ik kan laten zien hoeveel mensen geïnteresseerd zijn voor meer modelbouw gelegenheid in Spijkenisse.

Vanochtend heb ik de mail teruggestuurd met de vraag hoe ik dat kan laten zien. Mijn eigen idee is om dat te doen via handtekeningen. Dat lijkt mij het beste en doeltreffendst.

Hieronder mijn plannen voor in Spijkenisse:
Een crawl/trail baan en een elektro circuit.

Ik heb ook enkele dingen aangehaald dat er aardig wat Belgen zijn die zoeken naar een crawl/trail baan, en daarbij wat woorden zoals "internationaal" aangehaald.

Mijn vraag aan jullie is:
Zouden jullie mij willen helpen met dit gebeuren?
Hoe meer mensen, hoe groter de kans.

Ik hoop dat ik op jullie hulp kan rekenen, en dat er extra modelbouw gelegenheid in Zuid-Holland kan komen.

Als laatste over hoe jullie mij (en mischien jezelf natuurlijk) kan helpen.
Ik wacht dus op het antwoord van Marco hoe ik kan laten zien hoeveel mensen geïnterreseerd zijn.

Iig bedank ik jullie al als jullie mijn verhaal hebben gelezen.

Mark,

Een super innitiatief! Ik ben helemaal voor, en zal ook daar waar ik kan graag willen helpen. Zelf heb ik geen ervaring met het opstarten van deze aktiviteiten. Maar hebben andere clubs en de Nomac dat wel. Ik zou je daarom ook willen aanraden om contact op te nemen met de Nomac voor hulp / ondersteuning.

Vraag ook eens rond bij wat clubs, deze zijn het door jou genoemde traject al een keer door geweest en hebben daardoor ervaring, tips en handige weetjes.

Verder zou ik zeggen, laat ze grote evenementen zien. Op Youtube staan genoeg filmpjes van grote evenementen, waarbij ook veel toeschouwers zijn. Een grote enthousiaste menigte ter voorbeeld kan de mensen enthousiast maken. Voorbeelden helpen vaak goed.

Keep me posted.

Groet Robert

Robert,

Hartstikke bedankt voor de tips.
Het idee van de Youtube filmpjes is helemaal een top idee.
Ik zal er zsm een mailtje wagen naar de Nomac en de nodige andere clubs.
Als het goed is, is dit de site van de Nomac:
NOMAC | Nederlandse Organisatie Model Auto Clubs

Nu zit ik nog te wachten op antwoord van Marco, zodat ik kan beginnen met interesse peilen.

Een aantal bigscale leden van de Baanbrekers in Rucphen komen uit Rotterdam en zouden je kunnen steunen. Ik zou dan direct voor een compleet circuit gaan voor alle klasses en daar tegenaan een offroad baan en/of crawlbaan.

Zoek even naar "racing team rotterdam", dan kom je bij hun site uit.

@Roelof,

Is het niet zo dat als je een circuit maakt voor alle klassen(1/5 tot 1/12) dat je voor een 1/5 een klein circuit is, en je met een 1/12 je een half uur per rondje bezig bent?

Mark,

Ik moet het toch met Roelof eens zijn. Het heeft alleen maar voordelen om een circuit te maken voor meer klassen, dan enkel één klasse. Er zijn maar weinig (enkel HFCC en ERCE) waar enkel elektro gereden wordt.

Wanneer je meer klassen hebt, heb je een kans op meer leden, en dus een verhoogde kans om te blijven bestaan. Eigenlijk is het, meer klassen = meer inkomsten, door leden, door evenementen, door wedstrijden door enz. enz.

Op een Circuit als Real 80, wordt 1:5, tot 1:10 gereden. Op Mach zien we ook 1:8 tot 1:12. Dit zijn twee grote clubs, die ook menige grote wedstrijden hebben mogen organiseren. De leden daar klagen absoluut niet over de "lange rondetijden" die men moet rijden met een Elektro. Ik denk dat die klachten ook absoluut niet aan de orde zijn! (Gewoon een zwaardere verplaatsing steken ;-))

Nadeel van Nitro klasses is dat er veel meer vergunnings werk bij komt kijken. Geluidsoverlast is vaak een " hot item" bij de gemeente, en voor nieuwe / jonge clubs een struikelblok

De site van de Nomac klopt :) verwacht niet meteen antwoorden, soms zit er enige vertraging in, ook al wordt daar hard aan gewerkt door de Nomac, en zit er zichtbaar verbetering in!

Groet Robert

Laatst bewerkt:
Robert,

Over Real 80 en Mach ben ik nog nooit geweest, en deze info wist ik niet.
Bedankt daarvoor.

Ik had 10 minuten geleden een mailtje naar Nomac gewaagd, dat mailadres begon met secretariaat. Dat was het enige mailadres dat ik kon vinden.

Nu maar wachten op antwoord, en hopen dat het positief blijft.

@Roelof,

Is het niet zo dat als je een circuit maakt voor alle klassen(1/5 tot 1/12) dat je voor een 1/5 een klein circuit is, en je met een 1/12 je een half uur per rondje bezig bent?

Nee hoor, electro en bigscale rijden ongeveer dezelfde rondetijden op een groot buitencircuit, alleen de 1:8 en 1:10 brandstof kent snellere rondetijden. Daarnaast wordt er al jaren geen 1:12 meer buiten gereden, iig niet als een raceklasse.
Maar het vergroot de aanhang en de interesse.

Roelof,

Dan zijn leuke weetjes.
Dat wist ik niet, dan is dat dus ook geen probleem.
Maar waar kan ik de minimale breedtes voor het circuit vinden?
Niet dat zoiets voorlopig van belang is. Maar hoe meer info hoe beter.

En hoe groot is een circuit ongeveer waarop alle klasse's kunnen?
100x75 excl. pitstraat?

Op www.efra.ws kan je de 2009 handboek downloaden, daarin staan veel maatgevingen waar een circuit en rijderstelling aan moet voldoen, de NOMAC hanteert deze regels voor vooral de brandstof circuits.

Roelof,

Ik kon het niet vinden op de EFRA site????

Wel even verder gezocht, dit zijn de gegevens van de RACO 2000 in Utrecht, een relatief groot circuit:

<TABLE width="75%" align=center border=0><TBODY><TR><TD colSpan=2>On-road circuit</TD><TD colSpan=2>Off-road circuit</TD></TR><TR><TD>Lengte</TD><TD>320 meter</TD><TD>Lengte</TD><TD>260 meter</TD></TR><TR><TD>Breedte</TD><TD>4m60 - 5m50+</TD><TD>Breedte</TD><TD>4m</TD></TR><TR><TD>Oppervlak</TD><TD>asfalt</TD><TD>Oppervlak</TD><TD>kunstgras ondergrond

</TD></TR></TBODY></TABLE>

Hier rijden ze 1:8 - 1:10, en ik dacht ook 1:5, maar dat weet ik niet zeker, het zou wel passen iig.

Groet Robert

nou het zou wel fijn zijn om een off-road cicuit te krijgen in spijk.

lekker dichtbij.

zou leuk zijn een mooie baan voor slashes/ buggy's en trucks.
hoeft geen kunstgras te zijn, kan er ook gewoon een dirt baan van maken zoals
bij ons op MVB.

keep me posted.

gr. marc

@Alex,

Tsja, dat is zo, maar volgens Marco is er zat ruimte in Spijkenisse.

[mod] Postings van DG 1983 en de reacties daarop verwijderd.

Voor de andere heren: denkt u een aan de regel over winkelbesprekingen?
Ook niet even "tussen neus en lippen door"...
Dus ook die reacties even verwijderd.
[/mod]

Ik ben helemaal voor.

Off road in Rotterdam EO is niet echt veel te vinden
met uitzondering van Bergschenhoek.

Ben benieuwd wat hier uit komt.

Ik heb dus maar een andere partij aangeschreven.
Van ONS heb ik niets meer vernomen, 5 mails gestuurd, en hier wordt niets mee gedaan.

Nu heb ik TON aangeschreven, nu maar weer hopen.

Back