mislukte hydrofoam

• Topicstarter Topicstarter ruben107
  • Startdatum Startdatum
R

ruben107

Guest
hallo

ik had men eigen hydrofoam gebouwd.
maar de eigenschappen vallen mij heel erg tegen, ik hou hem niet in de lucht.
tot nu toe is het bij kleine schade gebleven, maar ik denk dat ik een beginner toestel nodig heb.
maar nu wil ik graag een beginnertoetstel waar men elektronica van men hydroplane in kan, zodat ik niet weer veel moet uitgeven.
ik woon bij water dus het liefste een vliegtuig die kan landen en starten op water.

dus ik zoek een beginnertoetstel waar de elektronica ( motor lipo servo's enz.) van men hydroplane in kan, en die kan starten en landen op water.

groetjes ruben

Een beginnerstoestel dat kan starten en landen op het water? Hmm, lijkt me niet zo handig hóór, je bent tenslotte nog een beginner en de kans is vrij groot dat bij de eerste de beste poging om te landen je toestel in het water duikt en je vaarwel kunt zeggen tegen je electronica. Ik denk dat het beter is om als beginner toch maar op het vaste land (voorlopig) te oefenen ;)

Een goed beginnerstoestel is de Easystar, deze kun je kaal (zonder electronica) voor iets meer dan 50 euro kopen in modelbouwzaken (vooral in Duitsland). Dit toestel is zeer crashbestendig en is tevens makkelijk te repareren indien hij crasht.

Belangrijk: maar voordat je überhaupt begint aan deze hobby raad ik je aan om je in te schrijven bij een lokale modelbouw (vlieg)club, het klinkt een beetje cliché maar de leden aldaar kunnen je ondersteunen bij deze hobby, zowel in kosten, zowel in vooruitgang. Bij zo'n club zul je zeker weten veel sneller leren vliegen dan gewoonlijk, uitzonderingen daar gelaten.

Maar als dat allemaal niet mogelijk is, en indien je ook geen geld wilt uitgeven aan een Easystar, dan kun je altijd nog proberen zelf een goedkoop beginnertoestelletje te bouwen... bijvoorbeeld een plankje of een delta. Dit zijn doorgaans simpele 'vleugels' gebouwd uit depron (lijkt op schuim) en moeilijk kapot te krijgen zijn (althans de mijne).

Aaaah mensen kinders toch!!!

Hou toch eens op om iedere levende ziel die ook maar een beetje interesse
toont in RC vliegen gelijk te verwijzen naar een club...
Word er soms zo moe van hé, lijken hier soms wel een stel zwarte kousen
prekers die bij iedere kans gelijk een voet tussen de deur steken...
Als je kinderen op straat ziet voetballen dan ga je ze toch ook niet
direct naar een voetbalclub preken ?

Ruben, schaam je niet, ik denk dat zelfs veel middelmatige piloten het moeilijk
vinden een hydrofoam in de lucht te houden.

Ik denk dat je je hydrofoam uit Depron hebt gebouwd ?
Als dat zo is er is zowiso hier op het forum een leuk beginners toestelletje
dat denk ik wel aan je wensen kan voldoen.
je kan met dat ding beginnen met alleen roer en hoogte, later zelfs rolroeren
toevoegen, en als je helemaal eigen bent met het dingetje dan kennen
er zelfs drijvertjes onder.

Dan heb ik het over DIT DRAADJE hier op het forum,
en als je het originele draadje wilt zien op RCGroups, dat is DIT DRAADJE

t491119-14-thumb-101MSD-DSC03603_DSC03603.JPG
t491118-46-thumb-101MSD-DSC03720_DSC03720.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Aaaah mensen kinders toch!!!

Hou toch eens op om iedere levende ziel die ook maar een beetje interesse
toont in RC vliegen gelijk te verwijzen naar een club...
Word er soms zo moe van hé, lijken hier soms wel een stel zwarte kousen
prekers die bij iedere kans gelijk een voet tussen de deur steken...
Als je kinderen op straat ziet voetballen dan ga je ze toch ook niet
direct naar een voetbalclub preken ?

ok, is een beetje oubollig aan het worden, maar is wel in de meeste gevallen de beste raad die we kunnen geven. Dit was overigens mijn antwoord in het draadje van de hydrofoam waar Ruben dezelfde vraag stelde.

mezelf zei:
Ruben, wat ik uit jou 2 postjes begrijp is dat jij geen vliegervaring hebt. dan is de hydrofoam de slechtste manier om te beginnen met deze mooie hobby. Het is een heel kritische vlieger waar sommige ervaren vliegers nog problemen mee kunnen hebben. Om het vliegen te leren zul je toch een bepaald traject moeten volgen voordat je rijp bent voor die hydrofoam. Het makkelijkste model om het vliegen te leren is de easystar en je kan de apperatuur van je hydro hiervoor gebruiken. Daarna de minimag of de twinstar en dan mischien de hydro weer proberen, tegen die tijd ben je wel enkele maanden verder.

Theo ik heb je een PB gestuurd,
ik zal geen discussie starten in Rubens draadje...

Back