Miss Clawd IV

Geweldig !

Gefeliciteerd !

en met de hogere koppel heb je geen probleem met de hek-rotor?

Groet, Heli-Uwe

Zonder romp is de heli veel lichter, en heb je er zelden problemen mee.

ALS (en ik ze heel nadrukkelijk ALS) er al problemen mee zijn, dan komt dat pas naar voren als de romp er omheen zit. Maar gezien het feit dat er SpinBlades op zitten, is de kans redelijk groot dat de hekrotor het goed bij gaat houden (Spinblades hebben relatief erg weinig weerstand, en dus een veel lager rotorkoppel bij hetzelfde startgewicht, vergeleken met "gewone" bladen).

Groet, Bert

hmmm,

ik moet toch een meerblad-heli bouwen met handleiding van Bert, bedankt, Bert,
alles maar nieuwe dingen, maar logisch nadat je dat zegt, met gewicht en zo ...

leuk zal zijn een meerblads-heli met benzine,
misschien maar een nieuwe trainer ... droom droom droom

Groet, Uwe

Ach, als je met een beetje gevoel bouwt, komt dat best goed...

mijn mini titan vliegt ook nog steeds in zijn rompje.
proefondervindelijk wel wat zaken ondervonden. Maar dat had je toch niet vanaf een plaatje kunnen zien.

Ik vermoed alleen wel dat de heli van Guyken nog een keer afgesteld moet worden zodra de romp erom hangt.
gedrag van een heli met en zonder romp is wel even anders, waarschijnlijk zullen de gains een beetje omlaag moeten.
zorg dus in ieder geval dat je makkelijk die usb kabel in de vbar kunt pluggen...

Ondertussen nog wat verder .. Pallen gespoten en ook interieur van romp geverfd (was nog niet gebeurd ;)
full

K'heb ook de cijfers wat bijgewerkt (eindelijk goede formaat gevonden)

full

Nu nog wat rivetten kleven ( ja ,kleven bestaat ook ) om de lange winteravonden te vullen :) en als ik het beu ben de mechaniek er weer in :cool:
full

Wordt vervolgd .
Er staat ook nog een Agile 7,2 om de hoek te wachten . :shock:

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo de mechaniek zit weer in de romp :cool:
full

het was meer een wisseling van electronica en rotorkop dan een bouw verslag maar kom hoop dat het jullie toch wat kunnen boeien heeft .
Als het weer nog eens meezit een filmpje als afsluiter .
And now for something completely different ... De Agile 7.2 :shock:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag terug ingevlogen en alles is ok . Vbar doet zijn werk goed . Ik heb de indruk dat er iets meer power vrijkomt en ook wat langere vliegtijden . :p
t' Kistje mag zijn winterslaap doen tot volgende lente :sleepy::bye:

Top dat alles geslaagd is, en helemaal dat je ook nog eens langere vliegtijden haalt.

Operatie succesvol dus!

Volgend voorjaar zachtjes wakker maken....

Groet, Bert

Thx , zondag gaat ie mee naar de helidays in Edingen (Enghien) . Kleine rakker tussen grote Vario collega's maar wie het kleine niet eert ...

Back