Misschien is dit een tip!

Van mijn zoon heb ik een rol glas vlies behang gekregen. Dit is een materiaal wat oa. gebruikt wordt voor het overtrekken van plafonds. Het is dun, strerk en licht en bovendien water vast. Lijkt mij een zeer geschikt materiaal om boot rompen mee af te werken en kan volgens mij ook in andere takken van de modelbouw worden toegepast. Zelf heb ik er nog geen ervaring mee opgedaan, maar anderen misschien wel. Heeft U dit weleens gebruikt, schrijf hier Uw ervaringen.

Groetjes Hans.

Dat glasweefsel ook wel 'scan'genaamd is volgens mij niet echt geschikt voor modelbouw.Het wordt namelijk niet zo hard als de kunsthars.Het beschadigt vrij snel,het blift toch wel op een bepaalde manier zacht,en er zitten figuurtjes in.Het is dus niet glad en strak.
gr Marcel

In dat geval kan je idd beter een glasweefsel kopen bij bijv Poly-Service. Werkt gladder af, impregneert beter, en is makkelijker plooibaar.

Glasweefselbehang heeft een binder, welke de rol netjes recht houdt, maar welke de vezel slecht impregneerbaar maakt voor kunstharsen.

Back