Mistery ships!?

Hallo,

Ik heb 2 foto's op mijn website van de Smit Hunter waar nog andere schepen bij op staan wie weet de namen van deze schepen.
Komen ze:
foto_16.jpg

De linker is de Smit Rotterdam, maar hoe heet het rechter schip?

foto_20.jpg

Wat zijn de namen van het slepertje en duwertje?

Greetings,
Luit

Hoi,

Vergane glorie op de foto.
De Smit Hunter is niet meer, en als de rechter sleper de SeaHorse is,
waar het wel erg op lijkt, is dat ook een sleper die niet meer is.
Althans die wordt op dit moment gesloopt :cry:

Kijk even op http://www.tugspotters.com voor meer info over deze boot.

groet,
Ronald

Mistery

@ Hans,
Waar de foto's vandaan komen weet ik wel (heb ze zelf ergens weggeplukt) maar het gaat mij om de namen van de schepen op de foto's.

@ Ronald,
Je zou weleens gelijk kunnen hebben dat dit de Seahorse is, en inderdaad ook naar de eeuwige sleepwateren gegaan.

Greetings,
Luit

Sorry, maar ik dacht dat je met de naam van de fotograaf en via de beheerder van de site een stapje verder zou kunnen komen.

Groetjes Hans.

Vergane glorie op de foto.
De Smit Hunter is niet meer, en als de rechter sleper de SeaHorse is,
waar het wel erg op lijkt, is dat ook een sleper die niet meer is.
Althans die wordt op dit moment gesloopt

Als je de sleper op de foto vergelijkt met de foto's die Droopy'ke op zijn topic over het afscheid van de Sea Horse( http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8197 ) heeft gezet, dan vertonen die inderdaad wel erg veel overeenkomsten met de sleper op de foto.

En eh... die andere op de foto hoeft van mij voorlopig nog niet gesloopt te worden :wink: .

Groetjes Danny.

Ik heb me vergist, het is niet de Sea Horse :oops:
Kijk maar naar de ramen op de brug, en de mast voor de brug.
De brug heeft op de Sea Horse drie ramen en op het fotootje zijn het er volgens mij 5 of 6.
En de Sea Horse heeft geen voormast en de boot op de foto wel.

U hoort nader :?

ciao, Ronald

Ik heb me vergist, het is niet de Sea Horse
Kijk maar naar de ramen op de brug, en de mast voor de brug.
De brug heeft op de Sea Horse drie ramen en op het fotootje zijn het er volgens mij 5 of 6.
En de Sea Horse heeft geen voormast en de boot op de foto wel.

Nu je het zegt, er klopt inderdaad iets niet. Er zijn veel overeenkomsten, maar toch is het de Sea Horse inderdaad niet.

Het lijkt mij in ieder geval wel een sleper van URS, want op de schoorstenen kun je het geel-blauw-geel logo van URS zien staan.

Dus ben ik even op de site van URS gaan kijken (ik dacht dat het de Boxer of Fighter was), maar daar is geen sleper te vinden die er op lijkt (de Boxer en Fighter zijn het ook niet, want ook die hebben die mast op het voorschip niet). Dus de sleper is waarschijnlijk niet (meer) van URS.

Ironisch genoeg staat de Sea Horse nog wel steeds op de site :cry: :cry: .

Groetjes Danny.

De eerst naam die bij te binnen schiet bij dit model sleper is de Alphonze Letzer, idd van de URS

Ok mensen het was even speuren,
maar de enige URS boot die er voor in aanmerking komt is de Wrestler.

Nu nog het duwertje en het andere slepertje die de Smit Hunter naar de sloop hebben gebracht.

U hoort nog.

ciao,
Ronald

mistery

Yo,

Die Ronald is echt "the King of Mistery-ships" volgens mij :lol: :wink:
Als je nu dat slepertje en duwertje vind, dan ben je de "Master and Commander" :wink:

Greetings,
Luit

die duwboot op de onderste foto lijkt me de Titan..

toevoeging: effe een foto erbij zetten

titan&rosita.jpg

Back