Misubishi lancer EVO Brushless!!! 268 total horsepower

NedCar in Born doet niks aan ontwikkeling, dit wordt nog wel gedaan door een oude NedCar afdeling in Helmond. Maar ik denk bijna altijd in opdracht van een auto-producent.
NedCar Born kan alleen maar autotjes in elkaar zetten, alleen wel op een dergelijke manier dat ze 2 (of meer?) verschillende types op 1 lijn kunnen bouwen.

Rick
 
Nee hoor Gerard, ontwikkelingen op dat gebied gebeurt niet bij Nedcar te Born. Zij doen idd alleen maar modellen van andere merken assembleren. Toen het nog gedeeltelijk Volvo en overheid was werd er wel nog iets gedaan aan ontwikkelen, maar niets op nieuwe technologieën.


ps vorig jaar zijn er daar al 1200 man ontslagen en enkele maanden terug alweer 700 man de straat op. Ik ben benieuwd wanneer de volgende lichting eruit moet. De Smart Fourfour verkoopt niet en de Colt loopt bijna tegen het einde van de productierun. Dus als er niets neiuws komt is het dadelijk dag met je handje voor Nedcar.
 
Vip-er zei:
Het optrekken van 0 -100 gebeurt in 8 seconden.. Dat is niet iets wat echt snel is.. dus om daardwerkelijk snel op te trekken en te accelereren wil blijkbaar niet :S Of ze hebben hem beperkt.

Of hij is gewoon heel erg zwaar...(heel veel lichte li-ion's zijn bij elkaar toch best wel gewichtig...vergeleken met 60 liter benzine)

Even uitzoeken:

De Mitsubishi Lancer Evolution MIEV heeft een topsnelheid van maar 180 km/u. Daarmee moet hij zijn volledig benzinegestookte broeders laten voorgaan. Deze Evo is echter voorzien van elektromotoren ín de wielen die van de MIEV een heuse elektrisch aangedreven auto maken, en dus geen hybride. Onder de ruimte voor de passagiers zijn lithium-ion-batterijen geplaatst en voor- en achterin de auto zitten omvormers.
In elk wiel zit een elektromotor die 50 kW levert. In totaal heeft hij dus 200 kW, wat overeenkomt met 270 pk. Het maximale koppel per motor is 518 Nm. Mitsubishi claimt dat de Evo MIEV in 8 secoden van 0 naar 100 gaat. Het gewicht is van deze bijzondere Evo is 1.590 kilo en de actieradius is 250 km.
Voordat deze Evo MIEV (dat staat voor Mitsubishi In-wheel Electric Vehicle) het levenslicht zag, is er al eens een Colt EV gebouwd. Mitsubishi denkt dat in 2010 het eerste volledig elektrisch aangedreven voertuig op de markt gaat brengen. Het zal dan gaan om een kleine stadsauto die is bedoeld voor korte stukken.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4128

En een organische EVO weegt normaliter zo'n 1400 kg. Het verschil valt me dus nogal tegen (of mee).
 
Hoi hoi,

Overheid moet een sturende functie hebben in deze ontwikkelingen. De techniek is idd zo ver om volledig electrisch te gaan. Gevolg... Maatschappij en economie gaat volledig naar de knoppen. Het gehele wegennet/benzinestations/autohandel/enz.enz. is zo in de maatschappij verweven, dat te snelle veranderingen wel héél veel kapot maken.
Dan is die fossiele :wink: brandstofzuiper geen dubbeltje meer waard en vele andere extreme gevolgen.

Even leuk om te vermelden... er is ook een nieuw type zonnecel ontwikkelt. Deze splitst water in waterstof en zuurstof met behulp van zonlicht. Tevens is er een nieuw type brandstofcel ontwikkelt. Deze brandstofcel gebruikt geen platina als katalysator, echter een goedkope bakterie. Deze bakterie kan het kunstje ook nog eens met zuurstof erbij (in tegenstelling tot platina). Ook deze nieuwe brandstofcel heeft een beter rendement dan de oude bekenden.
De combinatie van deze nieuwe ontwikkelingen zet dus zonlicht om in eletr. En doet dat nog eens bijna anderhalf keer zo goed als de tot nu toe beste zonnecellen, voor een fractie van de prijs. Tevens is de energie die opgewekt wordt ook tijdens stilstaan makkelijker (lichter) op te slaan (geen zware akku's, echter waterstoftankje).

D.w.z. in de nabije toekomst (dichterbij dan je denkt) tank je nooit meer. Je auto staat altijd klaar voor gebruik en hij doet dit schoner dan ooit tevoor.

Niet electrisch rijden wordt idd door de overheid vooruit geschoven naar 2010. Waarschijnlijk wordt deze data nog wel aangepast (vooruitgang is toch niet te voorkomen, en moet ook niet). Toch zullen ze (gelukkig maar) er alles aan doen om dit zo goed mogelijk in te passen, en dat houdt helaas voor electrische auto's in dat ze nog even worden uitgesteld.

Ik ben blij dat ik niet die sturende functie heb, en hierover moet beslissen 8) .


Stof tot nadenken, groetjes A.
 
Back
Top