MKS DS 9660 servo probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
- Ik ben mijn Trex 500 ESP(die hier al een tijdje opde kast staat) opnieuw aant programmeren,dit omdat hij bij de laatste vlucht raar vlieggedrag vertoonde.

Er zitten op de Swash MKS DS 9660 servo`s op.
Als ik nu (natuurlijk met throttle hold erop) de heli op tafel zet en de pitchstick in het midden zet om de bladen zuiver 0 graden te kunnen afstellen,zie ik dat alle 3 de swashservo`s bij b.v. roll of nick niet netjes terugkomen naar hun 0 positie..............
Het is net of de potmeters in de servo`s vuil zijn...................

Mijn vraag is.....wat is hier aan de hand????

Of zijn deze servo`s aan hun einde en is het tijd voor een setje Align DS510??

Laatst bewerkt door een moderator:
Flybar zit erop, ik begrijp dat je wilt zeggen als hij b.v. flybarless is dat de servo`s de swash willen corrigeren naar hun 0 positie(3 assige gyro).

Maar het zit puur in de servo`s, heb net ff de heli opgepakt en bij een beetje schudden liepen de servoheveltjes al weg??????

Heb net ff gekeken inde zender of er b.v. mixen aan staan,alleen HR3 staat aan voor de 120 graden aansturing tuimelschijf.

Ik had bij de laatste vlucht op de roll en nick servo wel beetje subtrim ingesteld (anders kreeg ik de servoheveltjes niet netjes 0 graden)

Deze subtrim heb ik nu op op die 2 servo`s op 0 gezet en de boel mechanisch afgesteld (dacht eerst dat het weglopen door de subtrim kwam)

Laatst bewerkt:
Het zit in de servo`s lees ik net op Helifreak.com:

Guys, we recive a vew sets of the MKS 9660 servos, but they have the worst gearplay i ever see on a servo!!
Shure at least 3 times more then my 1 Years old JR Z3650 MG.

I actually cant belive this will do a good Jop in 3D banging around.
Very disapionted, like MKS pointing this one out to be sooooo great servos.........

Dus wordt ff op internet winkelen voor setje Align DS 510...........

Laatst bewerkt door een moderator:
zeker op een heli met flybar, horen de servo's gewoon helemaal niets te doen als jij de sticks niet aanraakt...

Deze servo`s zijn nadat ik ze vervangen heb door de align`s getest en werkten prima en te koop aangeboden.
Ze zijn gekocht door iemand op dit forum, hij heeft ze in zijn heli gezet en is er bijna mee gecrast.
(kwestie van gebruikte servo`s blind vertrouwen,niet eerst uittesten,maar gewoon in een heli proppen en vliegen maar.......)
En na een maand mij dreigende PB tjes sturen (dat hij op alles wat ik op dit forum schrijf negatief ga beinvloeden) dat er 1 servo niet goed is............................

Mensen mensen, hoevaak heb ik wel niet wat gekocht wat niet eens deed!!!!! rechtstreeks in de kliko ermee.........

Als jij servos hebt die niet normaal functioneren ga je ze toch niet te koop aanbieden! Als ik iets 2e hands koop ga ik er van uit dat alles werkt. Als er dan al gebreken zouden zijn, moet de verkoper hier duidelijk in zijn.
Dat deze koper hier op terug komt is zeer begrijpelijk, ik zou dit ook niet pikken. Blijkbaar is het nu goed gegaan. Zou jij verantwoordelijk willen zijn voor een gecrashte heli, omdat je kapotte servos hebt verkocht?
Ik mag hopen dat je de koper in elk geval enigszins tegemoet komt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back