MMpro, geen power bij de lage toeren

Jep bij het BK vandaag was er ook iemand waarvan de sensorkabel stuk was gegaan en daarom niet goed meer werkte.. Soort gelijk wat jij voor hebt.

Nog niets gevonden, en nog geen reactie uit USA.
Nee, er wordt niets heet.
Zonder sensor kabel gaat het 't beste.

Nieuwe aanwijzing, gele ledje blijft knipperen. Zou betekenen dat ie de neutraal positie niet goed heeft. Ik heb de aanwijzing uit het boekje al opgevolgd, neutraal positie op de zender versteld, zowel richting gas als richting brake.
Heb de dead band ook al in de verschillende standen gezet, van normal, naar large en weer naar small.
Accu heb ik ook uitgesloten 5900mah * 50c moet voldoende zijn voor zo'n beetje alles wat je wilt laten rijden :-)

Heb je geen andere zender om te proberen?

Mijn MMP is eindelijk uit de douane :banana: dus nog een paar daagjes en dan kan ik je vertellen of ik het ook heb.

Dat is normaal tegenwoordig op de MMPro met de laatste softwareversie. Doet ie bij mij ook.

Dit zou de BRCA Zero Timing profile moeten zijn, als hij met een constante frequentie knippert. Maar dat is een kwestie van het juiste programma er in laden.... Wanneer je een modified of Super Stock programma er in laad knippert hij niet voor "0" graden BRCA profiel.

Groet Robert

Ik heb 't opgegeven. Esc open gehaald, met het blote oog niets te zien. Alles zit netjes vast. Motor opengehaald, idem.
Heb naar Castle gebeld, en zij gaan 'm vervangen. En ik hoef de mijne pas op te sturen, als ik de nieuwe in huis heb, zodat ik wel verder kan rijden. Klinkt dat als service of niet?

Laatst bewerkt:
Dit staat erover op de site van cc, firmware 1.26:

Dat zeg ik ;-)

Ik heb 't opgegeven. Esc open gehaald, met het blote oog niets te zien. Alles zit netjes vast. Motor opengehaald, idem.
Heb naar Castle gebeld, en zij gaan 'm vervangen. En ik hoef de mijne pas op te sturen, als ik de nieuwe in huis heb, zodat ik wel verder kan rijden. Klinkt dat als service of niet?

Wouw dat is zeker nette service! Hopen dat het een oplossing biedt.

Groet Robert

vandaag de boel binnen gekregen en ingebouwd. Toen testgereden en helaas ik heb precies hetzelfde probleem. Bij wegrijden een soort stotter bij de start waarna hij er knallend vandoor gaat. TERING wat gaat dat er hard vandoor zeg. na 10 minuten vol accelereren en remmen was de tekin 43 graden. Das ook mooi lijkt mij. Wel viel mij op dat de spanning op de regelaar maar 5,3volt was terwijl ik hem toch echt op 6v ingesteld had met de castle link. Zou daar het probleem niet vandaan kunnen komen? dat de spanning onder de 5v zakt bij starten? dan trekt hij namelijk de meeste stroom. Ik kwam ook een filmpje op youtube tegen die het ook had maar die had het niet op 3s en wel op 2s dus mss een stroomprobleem?

edit: ik zie net op de site van spektrum dat de ontvanger wel 9,6 volt aan kan dus ga vanavond even proberen de bec hoger in te stellen.

Laatst bewerkt:
de internal BEC moet je maar snel vergeten. Die zorgt inderdaad voor problemen. Heb zelf een external bec geinstalleerd.wel balen dat jij hetzelfde euvel hebt.

Heey mannen, heb de MMP in combinatie met een Novak 4,5 HV 550 motor. Ik merkte tijdens de rallycup dat bij de start (vol gas) de auto haperde. Heb toen thuis gekeken naar het probleem en ik constateerde dat mijn ontvanger uitviel bij het vol gas geven uit stilstand (lampje van de ontvanger valt uit en gaat na enkele seconden weer aan), wat komt door het terugzakken van de spanning.

Heb wat geexpirementeerd met verschillende condensatoren en met een 2200 uF 10v condensator is het probleem helemaal verdwenen. Voor de mensen die niet weten wat een condensator is: Buffer om spanninsdipjes op te vangen.

Ze zijn ook gewoon kant en klaar te koop:
Spektrum Voltage Protector (SPM1600): Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology

Groeten Robbert

ik zoek het idd in zoiets ja. Bij mij komt het alleen maar voor als ik flink gas geef en niet als ik em laat kruipen. Mijn slipper liep ook los na de eerste run en toen was het probleem volledig weg, ook bij volgas. Wat goed te verklaren is want dan vliegt hij gelijk in een hoger toerental en is ook de hoge piek weg. Ik ga effe beetje probere met de bec spanning en anders denk ik idd een condersator er tussen.

De link werkt niet helaas, wat je nodig hebt is gewoon een elco condensatortje van 10 tot 16 volt en een capaciteit van 2200 tot 4700 uF. Je kan ook een condensatortje van 25 volt of nog hoger nemen maar dat is overbodig omdat je hem in je ontvanger steekt die ongeveer 6 volt aan zijn kanalen levert.

Ik ga er een kopen van 4700 uF dan weet ik in ieder geval dat ik genoeg capaciteit heb. Spektrum verkoopt deze standaard, LRP verkoopt ze van 2200 uF en dat voldoet ook al. Zorg wel dat je de plus en min goed soldeert aan je stekkertje anders krijg je waarschijnlijk een wit wolkje uit je ontvanger.

ik heb nog even getest buiten met de bec op 7 volt en geen verschil. Wat wel veel uitmaakte was dat als ik de punch naar beneden gooide het probleem sterk minder werd.

ik heb net een 6800 uf elco condensator samen met een los servo stekkertje besteld bij conrad. Verzendkosten waren duurder dan de spullen.

ik heb nog even getest buiten met de bec op 7 volt en geen verschil. Wat wel veel uitmaakte was dat als ik de punch naar beneden gooide het probleem sterk minder werd.

ik heb net een 6800 uf elco condensator samen met een los servo stekkertje besteld bij conrad. Verzendkosten waren duurder dan de spullen.

Punch helpt inderdaad aanzienlijk, met de condensator merkte ik direct verschil en kan je gewoon volgas wegrijden! Voor dit soort kleine dingen is op internet bestellen niet ideaal, tenzij je natuurlijk geen electrowinkels in de buurt hebt. Daar kost een elco condensatortje ongeveer een euro.

Laat even weten of je probleem is verholpen na het installeren;) Groeten Robbert

Vandaag effe getest met een batterijpakketje in de ontvanger geplugd en toen was er geen stotter te bekennen. Alleen maar pure POWER!!!!!

Dus verwacht absoluut dat de condensator gaat werken.

Back