MMPro in combie met een Velineon Motor probleem

motorsports

Forum veteraan
Vandaag een probleem tegen gekomen tijdens het rijden:

Wilde gaan rijden, verse Lipo erin en alles aan, de eerste paar meters ging goed , totdat ik wilde remmen, geen rem meer.Toen de auto eenmaal tot stilstand was , gaf ik weer gas, toen begon de motor te stotteren, net alsof er geen power was , dit gebeurt ook in reverse.Wat is nu de oorzaak ? de motor heeft het begeven of de ESC?

De setup :

ESC:MMpro
Motor : Velineon 3500
Lipo : 3S 5000Mah
Zender : Spektrum 2,4Ghz
als de auto van de grond is en ik geef gas is er geen probleem zowel vooruit als achteruit , op de grond , dus weerstand, stotteren.

Viel wel op dat de motor behoorlijk warm was , na een paar meters
Voordat ik nu wat ga bestellen , graag beetje advies .

De motor of ESC op een andere ESC / Motor proberen gaat niet , ook een ander model geheugen geprobeerd hetzelfde resultaat , alsmede de ESC op fabriekswaarde , als een nieuwe lipo ook geen resultaat

Laatst bewerkt:
als hij gedemagnetiseerd is kan je er idd een nieuwe rotor inzetten, zou wel ff w88 op reacties/aanvullingen van anderen

Heb je toevallig de software geupdate? of de regelaar op een andere accu type ingesteld bv 2s 4s of nimh?

Is de Spektrum ontvanger nog goed?

Je kan proberen de motor open te schoeven en schoon te maken en de lagers te controleren.

Zitten de montage schoeven nog vast? of is er een ander probleem met de aandrijving (tandwielen diffs)

Laatst bewerkt:
firmware V1.26 , ander profiel gekozen op de zender, zonder de motor rolt hij goed ook met de wielen los van de grond, enige wat opvalt dat de esc zeer snel warm wordt (fan gaat draaien) , en de accu draden warm zijn na 4 mtr rijden....

Je moet echt de motor en esc op andere moter esc testen.
Desnoods op monster mamba ik weet dat je diehebt.
Wordt solderen.
Maar dan weet je het wel.
Zoals ik vanmiddag al zei je motor 90% zeker dood.
Vond echt jammer dat je niet kon rijden.
Deze week de slash++ maar maken.
Hopen dat ik dan de maxx of sav heb

haha dit had ik ook;).
als je er zondag 17 april bent @ plas laagraven met castle link kan ik dit voor je verhelpen. het gestotter komt door je motor timing. je moet even kijken wat er gebeurt op de hoogste timing en op de laagste. waar die het het beste op doet die moet je houden. je motor word te heet door de verkeerde timing. als dit niet helpt dan doen we mijn vxl motor er wel even in zondag. is kijken of het aan de esc ligt;)

Laatst bewerkt:
haha dit had ik ook;).
als je er zondag 17 maart bent @ plas laagraven met castle link kan ik dit voor je verhelpen. het gestotter komt door je motor timing. je moet even kijken wat er gebeurt op de hoogste timing en op de laagste. waar die het het beste op doet die moet je houden. je motor word te heet door de verkeerde timing. als dit niet helpt dan doen we mijn vxl motor er wel even in zondag. is kijken of het aan de esc ligt;)

ehh ga niet wachten op 17 maart ....:(

en de timing is het niet ,die heb ik al veranderd alsmede de firmware , ik ga voor een defecte motor.....

Laatst bewerkt:
wat ga je trouwens doen met de defecte motor?
als je em weggoit mag je em weggooien in mijn handen:)

helaas , die hou ik zelf , kan bij zijn broertje ;),

rotor? hmm, ik heb de wikkelingen doorgemeten en heb toch verschil in ohm , ja ik kan dan alleen een rotor bestellen kost ongeveer de helft van een nieuwe komplete motor, maar met de kans dat ook de wikkelingen niet helemaal 100% zijn. Castle heeft geen oplossing gegeven , ja de ESC opsturen en laten nakijken, met de kans dat het toch weer de motor is .

Ik gok op de motor ,dat ondanks de spec's opgave fabrikant , 3S op den duur te veel is, daarom straks de power op 70% instellen van ESC.Kan altijd nog een keer een rotor bestellen, als het de motor/rotor is.

wordt vervolgd ......:cool:

hmm heb nu beetje problemen met mijn motor. Wil misschien als k straks weer wat geld heb met een 60 amp ezrun esc en vxl motor rijden. Verkoop je er misschien 1?

Back