M'n eerste DLG in de prak, en toch geluk gehad !

Ja, 't is ook een beetje tegenwicht geven aan die gekke "tante-alus forever" uitingen...

Ja, 't is ook een beetje tegenwicht geven aan die gekke "tante-alus forever" uitingen...

Oh ohhh. ;-)

Net nog even een avondzwiepje gedaan.....heerlijk hoor dat je op 29 April nog tot 21:00 kunt gooien....
Helemaal weer tot rust na een dag vol stress. Wat is het dlg-en toch goed voor een mens !

azumy4en.jpg

Net nog even een avondzwiepje gedaan.....heerlijk hoor dat je op 29 April nog tot 21:00 kunt gooien....
Helemaal weer tot rust na een dag vol stress. Wat is het dlg-en toch goed voor een mens !

azumy4en.jpg

Inderdaad, helemaal mee eens..........
Ik vind er alles in terug dat is miste in de jaren dat ik al in de modelbouw zat.
Het doet me, hoe gek het ook klinkt, ontzettend veel denken aan zeilen. Het gevoel, gebruikmaken van de natuur (wind bij zeilen, thermiek bij DLG).

En dan die kick die je krijgt als je echt een tijd omhoog blijft, gewoon helemaal te gek. Als ik op een zeilboot zit en ik zie de windvlagen over het water scheren en als je er eentje oppikt ga je gigantisch hard over het water....zelfde kick!

Ok, genoeg gelul van een oude vent. Maar ik wou het ff kwijt......

Sja, lekker is het iig !!

Ik heb de uiteinden van mn rolroertjes op de ballodalg met tape vastgezet...en geen flutters meer....en gelijk dus 5 meter hoger te gooien...remmen gaat nu wat lastiger...mgoed...das geen probleem

.... lekker.

etrerter.jpg

Hi,

Wat flutter en remmen betreft kan dit misschien een oplossing zijn:
anti-flutter-tape-jes
Heeft mij eens geholpen.
Flutter weg en toch vol kunnen remmen!

Laatst bewerkt door een moderator:
sowhee.....vandaag met zn drietjes staan zwiepen op mooiberg.....het ging echt als een raket omhoog zeg......vet !!! Slijm zelfs zo hoog dat ik zn kist nauwlijks meer zag ! En dan vol in de remmen....en dan kwam de kist nog nauwlijks naar beneden.. toppie :D

Sja, lekker is het iig !!

Ik heb de uiteinden van mn rolroertjes op de ballodalg met tape vastgezet...en geen flutters meer....en gelijk dus 5 meter hoger te gooien...remmen gaat nu wat lastiger...mgoed...das geen probleem

.... lekker.

etrerter.jpg

Idd een effectieve manier om die flutter te verhelpen, bij de meeste kisten helpt het ook bij het draaien, de ailerontippen vastplakken. Ook de reden dat ik dat bij 1 van mn tantalussen had gedaan.....behalve de positieve effecten van hierboven, had het helaas ook tot het logische gevolg dat de servo's te zwaar belast worden en uiteindelijk vroegtijdig sterven. Een langzame, pijnlijke dood van mijn servo's, gezien de barsten in het huis, afgebroken tandjes en een riante speling op de draaias. Wellicht is het tape wat Crins voorstelde een beter idee als je perse de tippen vast wil zetten. :rolleyes:

twerkt perfect, vanmiddag net voort eten toch weer ff twee zwiepjes gemaakt van 5 minuten, en zonder flutter :D Ook het zw punt weer 3mm naar achter....vliegt ie nog weer iets beter !

Laatst bewerkt:
Sow, vandaag lekker twee altimetertjes in de post !!!!! En ze werken ook nog (ff indoor getest, buiten regent het)

toilet.jpg

begane grond....naar zolder lopen....terug naar 1e verdieping....140 seconden op toilet gezeten..... je kan zelfs zien (pijltje) dat ik op het toilet ga zitten !!!! BIZAR!... en daarna weer de trap af en op de grond !

Kek zo'n toiletloggertje!!!!

Laatst bewerkt:
Vanochtend even het loggertje getest....hier om de hoek, wel was het gras kniehoog, dat helpt niet met zwiepen, je kan geen vaart maken. Toch niet gek...met een beetje mazzel haal ik net geen 40 m . En goed te zien dat je op 20 meter af en toe een soort upwindje kan pakken...waar ik vervolgens ook gelijk uitgeknikkerd werd...hahaha!

LEUKE HOBBY !!!!! :D

untitled.JPG

Back