M'n Eerste Nitro buggy

Beste RC'ers

Ik ben van plan een RC buggy aan te schaffen.
Schaal: 1:8 of 1:10
Model: Buggy
Brandstof: Nitro
Budget: Rond de 200 euro (compleet met zender etc)

Het liefst wil ik een model dat ik zelf in elkaar moet zetten met instructies als bouwpakket. Mijn doel om met dit autotje is niet eens om er veel mee te racen maar meer om wat te knutselen te hebben en er wat van te leren.

Nu viel mijn oog op dit pakket: Condor Zelfbouw Rc Nitro Kit 1/10st schaal - Acme Condor Onderdelen

Behoorlijk compleet en goed betaalbaar.
Maar naar een tijdje te gesnuffeld te hebben over de forums lees ik dat je beter een auto van een bekender merk kunt hebben in verband met reparaties.

Maar ik kan verder ook geen alternatief vinden voor rond de 200 euro niet RTR.

Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren.

alvast bedankt voor de moeite!

Je geeft zelf het antwoord eigenlijk al. Voor die prijs zul je niet veel vinden. Alternatieven in die prijsklasse zijn er gewoon niet. Vaak is het zelfs zo dat je MEER betaald om hem in elkaar te mogen zetten ten opzichte van een RTR.
En ja, ik ben er van overtuigd dat je beter een bekender merk kunt nemen want heb je ook al navraag gedaan over de verkrijgbaarheid van de onderdelen? En dan bedoel ik niet het antwoord van de verkoper dat hij alles kan leveren want dat zeggen ze allemaal. Kijk eens naar ervaringen die andere mensen met dit model en de leverancier hebben.
Verder zou ik toch eens wat beter zoeken hier op het forum want ik kan bijna niet geloven dat je niks kunt vinden want ik weet zeker dat ik dit model van de week al een paar keer tegen ben gekomen.

Nitrotek onderdelen zijn goed leverbaar, mijn buurman heeft een nitrotek monstrertruck (bug crusher nitro) en heeft tot nu toe alles binnen 2 dagen na betalen binnen als het op vooraad was, of een weekje als het niet op voorraad was.

@ BadBert
De auto waar het om gaat is geen Nitrotec maar een Acme-Tech. Zo komen waarschijnlijk wel van de zelfde leverancier dus die heeft blijkbaar goede service.

Nu de gebruikerservaringen nog van de auto zelf.

Klopt, zelfde leverancier :)

Kwaliteit is ook hetzelfde (je ziet ook dat eigenlijk alles er hetzelfde uit ziet), deze is overigens voor de prijs goed!

Voor de compleetheid idd nu iemand even hier reageren die deze buggy al heeft ;)

mijn ervaring van nitrotek is(mijn broer heeft een truggy op nitro gehad van hun) dat ze volgens mij niet echt goede auto's hebben, de onderdelen hebben ze wel van de meeste auto's, die leveren ze ook snel maar ik zou geen auto u
auto kopen daar.

mvg,robert

Bedankt voor de adviezen!

Helaas was ik hier al een beetje bang voor dat die nitrotek er iets te leuk uit zag voor het geld maar goed.

Ik heb erg veel moeite met het vinden van bouwpakketen ze zijn bijna allemaal RTR. Ik wil in principe mijn budget nog wel een 100 euro opschroeven maar dan nog is het moeilijk iets voor dit geld te vinden.

Weet iemand misschien nog iemand een optie?

Je kunt natuurlijk ook een RTR kopen er die helemaal uit elkaar halen en opnieuw opbouwen. Dat klinkt raar maar dat heb ik ook gedaan puur om het feit dat ik zeker wilde weten dat alles goed zat. Bij de meeste auto's zit een perfecte handleiding bij en voor 300 euro heb je bijvoorbeeld ook al en Hong-Nor net als ik hihi.

Foutje sorry.

Ik las de vraag van Mrtorch(van de topic starter) maar ik jullie reacties nog niet.Op dit forum komen de antwoorden bovenaan de vraag te staan.Het forum wat ik gewend ben is het net anders om,dan komen de antwoorden onder de vraag(van de topic starter) te staan.....vandaar....oeps

Hallo,

Ik ben zelf in het bezit van een Acme Condor. Voor het geld is het een grappige auto maar na wat zoekwerk op internet kom ik er achter dat het toch niet zon hele goede auto is. Ik heb zelf erg veel problemen om de auto rijdend te houden zonder dat hij uitvalt. Op andere topics van deze auto op dit forum zul je er meer over vinden. Ik heb zelf al meer dan de auto uitgegeven om hem fatsoenlijk te krijgen.
Schokbrekers waren met 2 weken kapot. De Pro en de SE versie zijn voorzien van alu onderdelen die sterker moeten zijn. Wel zit dezelfde motor erop, met dezelfde afstel problemen. Een collega van mij heeft er ook een en die krijgt em stationair niet goed.
De site van nitrotech is wel goed. snelle levering en goede service
Ik had beter deze kunnen kopen denk ik maar die zag ik vd week pas staan
Toemen Modelbouw - Shop Detail

gr

Back