Mobius 1080p spycam

Altijd lastig te zeggen. De een vindt een groothoeklens veel fijner en de ander een standaardlens. Eigenlijk komt het toch neer op persoonlijke voorkeur.

Voordeel van de groothoeklens is dat je meer ziet, maar afstanden inschatten wordt lastiger.
Voordeel van de normale lens is dat alles natuurgetrouw is, nadeel is dat je gewoon eens tuk minder overzicht hebt.

Ik raad je aan om gewoon eens op youtube te kijken wat je prettig lijkt. Je kan ook een standaard lens mobius kopen en een losse groothoeklens, dan kan je wisselen en kijken wat je het meest prettig vindt.

Inderdaad, geel (ook al ziet hij er oranje uit)
Dat verklaard een hoop, begrijp niet goed waarom het gele led twee keer terug kwam, misschien iemand anders met zn poten er aan gezeten :P
Bedankt voor de uitleg!

Geen probleem, graag gedaan! In het begin is het allemaal ook niet even duidelijk, eenmaal eraan gewend is het een eitje. Let erop dat je in msetup.exe nog even "lens B" kiest. Helaas heeft de fabriek bij de laatste batch bedacht dat het handig is om alle firmware op "Lens A" te laten staan. Als je dit niet veranderd zal alles vrij blauwig zijn kwa kleur.

Hallo,

Heeft iemand een idee hoe ik video's van de mobius naar een ipad of iOS toestel kan verplaatsen/kopiëren?
Ik heb al geprobeerd met iTunes, maar dan krijg ik een foutmelding.

Alvast bedankt,
mvg Edward.

Enige echt goede manier om je bestanden op een iphone of ipad te krijgen is gebruik te maken van iets als Dropbox of een andere cloud oplossing.

Dus bestand van pc naar dropbox en daarna op je ipad weer openen en bewaren.
Eventueel via email versturen en dan de mail weer openen op je ipad kan ook maar dan zit je meestal met max omvang van de email

Hallo,

Heeft iemand een idee hoe ik video's van de mobius naar een ipad of iOS toestel kan verplaatsen/kopiëren?
Ik heb al geprobeerd met iTunes, maar dan krijg ik een foutmelding.

Alvast bedankt,
mvg Edward.

Je kan met westransfer grote bestanden via mail sturen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zet de videofiles op het netwerk via mijn PC en met de Remote File Browser app zet ik ze op een iOS apparaat.

maarten opladen met een lader kan je dat eens uitleggen
welke lader, wat voor kabel ,vind via usb niet echt lekker gaan

Je kunt de mobius met elke 5v usb lader die zo op het lichtnet kan laden.
Hij moet wel voldoende mw leveren: de ipad lader is perfect bv

Laatst bewerkt:
Ik laad de mobius ook soms met de ipad lader wel met een andere kabel natuurlijk maar het werkt idd heel goed.

Ja hoor, kan inderdaad in principe met elke lader. Ik raad aan om wel een lader te gebruiken die minimaal 1A kan leveren. Een andere leuke optie voor wanneer je onderweg ben is om een power bank (extern batterij pack) te gebruiken. Ik heb er laatst een aantal ingekocht en getest en werkt echt super.

Let er trouwens op dat, wanneer je de Mobius laad, je wel even op het aan/uit knopje drukt na het aansluiten zodat ALLEEN het groene lampje nog brandt. Als de gele brand zal het laden met een 500ma stroom amper gebeuren en met een 1000ma stroom langzaam zijn; de Mobius staat dan namenlijk gewoon nog aan in de film modus en verbruikt dan stroom.

zijn daar speciale kabeltjes voor dan of gewoon mini usb naar 2 stekkers rood zwart
hoeveel mw kan ik hem laden dan bv een robbe 5 lader gaat het groene lampje dan
ook uit als hij vol is .

Het is gewoon een standaard mini usb kabeltje inderdaad, kan met elke kabel. De Mobius regelt zelf z'n stroom afname, als de Mobius uit staat (alleen groene lampje dus aan!) zal de stroom rond de 500mA zitten. Heb je de mobius tegelijkertijd aanstaan dan loopt dit op richting de 1A.

Over je Robbe lader durf ik niet zoveel te zeggen...als er een lampje brand op de lader indien er stroom loopt zal deze idd uitgaan als de Mobius vol is. Het groene lampje van de Mobius zelf gaat trouwens ook uit wanneer de Mobius vol is (dit is dus de indicatie dat het laden klaar is).

Als ik de mobius in de horizontale as 90 graden kan draaien dan past alles een stuk beter op de quad. Nadeel is dat ik dan geen breedbeeld maar "hoogbeeld" heb. Iemand enig idee of ik de lens met sensor fysiek 90 grade draaienen kan? (Moet eerlijk zeggen, openschroeven om t te proberen voelt als iets te riskant) Als t mogelijk is dan kan de ik mobius op zn zij zetten en nog steeds met de juiste aspect ratio opnemen.

Nee, dat is niet mogelijk met behoud van een originele behuizing. De sensor zit namenlijk direct aan de lens vast en in de behuizing geklemd. De lens+sensor draaien zal ervoor zorgen dat het niet meer past. Je zal dan dus ook een aanpassing moeten maken aan je behuizing. Je kan het natuurlijk proberen, een losse behuizing is heel betaalbaar.

Denk er wel aan dat je garantie vervalt als je zoiets doet.

Back