Mod1 of Mod2 instellen?

Hoi ik ben Joffre (12) en ben net begonnen met heli vliegen met een lama4 en wil hier zeker mee doorgaan.
Nu wil ik ook gaan vliegen met vliegtuigen (piper cup van multiplex) en wil ik graag weten wat ik het beste aan kan leren mod1 of mod2 instelling. Mijn vader zegt dat hij het kan veranderen op de esky zender.

Ik hoor het wel en groetjes van Joffre

Als je bij een club wilt gaan vliegen (aan te raden): ga daar langs en kijk wat op die club gangbaar is. Anders: geheel eigen voorkeur. De één vindt dit beter, de ander dat. Doe wat jij het prettigst vindt.

De meeste vliegers hebben mode 2 (gas links). Als je ooit anderen met je modellen laat vliegen (bv om je te helpen met afstellen), hebben ze daar wel problemen mee denk ik.

Paul

hey hartelijk bedankt voor de informatie ik denk dat mod2 wel beter gaat dan mod1 ik zal vragen aan mij vader dat hij dat wil veranderen

vriendelijk groet joffre

Bij mode 2 heb je de hele swashplate op je rechterstick, dat is later bij piroettende figuren veel makkelijker dan mode 1.

Het is maar wat je zelf het prettigst vind Bert.

Alleen voor beginners lijkt het mij het handigst als ze mode-2 kiezen. Ze hebben dan de grootste kans op hulp van anderen.

Paul

bij ons op de club is het 50-50

maar als men ook wil helivliegen raad ik zeker mode 2 aan, dan zit je swash op één knupprl

Ikzelf vlieg mode1 en dat bevalt me wel. Het is wat je zelf het fijnst vind.

Ik heb mijn vliegtuigen altijd in mode 1 bestuurt.
Sinds ik heli vlieg bestuur ik alles in mode 2.
Met een vliegtuig is het vaak fijner als je elevator en roll gescheiden hebt omdat je je rolls dan vaak mooier vlak kan houden.
Als je 3D wil gaan vliegen met een heli, is het een voordeel om de cyclic op 1 stick te hebben (mode 2).
Veel 3D figuren maak je d.m.v. combinaties tussen rudder (staart) en roterende cyclic bewegingen.
De juiste timing, balans en uitslagen van de stuurbewegingen zorgen voor de bewegingen met roterende staart die je veel ziet in 3D vluchten (Pyroflip, pyro looping, pyrofunnel etc.).
Als je 3D met vliegtuigen gaat vliegen (hoveren etc.) dan heb je m.i. ook voordelen in mode 2.

Eric

Back