Model Scale Ships

beter zo dan 'andersom'.

Gelukkig wel.

Douglas, bekijk het van de positieve kant:

Geen probleem, maar leuk is anders... En echt klagen doe ik niet, ik vertelde alleen dat de knurft van TNT zat te slapen.... Gezien de vervoersmiddelen die voor de deur stonden.

Dan nog de vraag of ie wel had gebeld. Ik zat met het mooie weer met schoonmoeders (ja ik heb echt een leuke) in de tuin te genieten van het zonnetje.

Als de bel gaat, gaat er tenminste 1tje flippen!!! De 2e bel zo gezegd.....De 1e ging niet, dus de 2e ook niet.. Of de man had last van dikke vingers...

Maar goed, het word wel leuke leesstof ;)

Neemt niet weg dat ik zeker weet dat er nu ook een briefje in de bus ligt die doorverwijst naar het postkantoor.... Komt goed uit, ben morgen vrij :banana:.

Dus,

Douglas

des te groter de blijdschap als je hem eenmaal wél in je handen hebt....

Jaaaaaaaaaaa, das waar. Kan niet wachten, Net de vrouw aan de lijn gehad. kan pas opgehaald worden morgen na 13:00 uur.

Hoe moet je die tijd nu weer doorkomen?:grin:

Door foto's te posten van deurbel 2 en 3.

Al eens over nadacht welke vroegtijdige schoolverlater of reclasseringsklant straks na de postliberalisatie Uw nieuwe creditcard in de bus gooit

Ja, maar na 2 minuten werden mijn gedachten weer afgeleid door een Akula die ergens in een doos zit in een postkantoor.

Trouwens een schitterend model inderdaad; ik heb er al veel positieve verhalen over gelezen.

Yep, maar ik moet deze nog wel ''mooi'' bouwen he...

Nu we het toch over deurbellen hebben... Hier is nummer 2 en 3.

De 2e gaat altijd als de 1e gaat. De 3e weet het nog niet.

IMG_0094-1.jpg

IMG_0227-1.jpg

Morgen een foto van de ''doos".

Douglas

hallo
whoa ik dacht een akula maar dit is een water hond
alle heeft toch wel met water te maken en aan het kopje te zien gaat hij ook onder

groetjes raf
leuke wafjes trouwens
ik heb er 5 maar dan heeeeeeeeel kleintjes

Hé Douglas,

Is Deurbel 3 ook in te huren voor SAR diensten? Of moet je dan een heeeeeeel stevige romp hebben .... ;)

(we helpen je maar even om de tijd te verdrijven ..)

Is Deurbel 3 ook in te huren voor SAR diensten?

Ja hoor, maar eenmaal de ''buit'' in de bek loopt ze stug de andere kant op!!!.

Kopje onder geen probleem, hebben ze ook een duikuitrusting voor honden? Paar periscopen op de kop en hopla, geen hond die het ziet :D:D:D

Douglas

Hoi Douglas,

Gefeliciteerd dan, maar wel verdacht die hondenspeeltjes ernaast.... :D

Maarehhh, wat zit er in, wat zit er in, wat zit er in ...... :p :p

wel lache dat een foto maken (en dan ook nog op internet zetten) belangrijker is dan de doos openmaken

;-)

Het zal er wel aan liggen als dat het uit Rusland komt. :rolleyes:

Is nu naar een tolk aan het zoeken. :confused:

Van hoe maak ik een pakketje uit Rusland open :help:
mvg
Frederik:D

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Douglas nog een dag wacht met het openen...
Nog even alles laten bezinken omdat hij eindelijk binnen is! :bday:

Ik ben wel erg benieuwd hoe het er allemaaal uit ziet. :cool:

Succes met de bouw alvast!

Groeten,

Joris

hallo

of die doos zit zo stevig dicht geplakt dat hij ze niet open krijgt
groetjes raf

Hé Douglas,

Jij lacht je natuurlijk nu het schompes .... dat wij in de stress raken omdat er nog geen foto's van de inhoud van de doos geplaatst zijn! :rolling::rolling:

Maarehhh, wat zit er in, wat zit er in, wat zit er in ...... :razz: :razz:

Hey pietje ongeduld.... Er is wel meer dan alleen het........ Ach beetje pesten kan geen kwaad hé.

Maar goed, de pret begon al met het ophalen bij het postkantoor. De vrouw achter de bali was wel benieuwd wat er in de doos zat. :confused:

Het antwoord "het is groot, zwart en rond, en je kan er niet op zitten" kon ze niet echt waarderen. In tegenstelling tot haar collega's, die lagen dubbel van het lachen......

Bij thuiskomst een foto gemaakt van de "doos" om julie te pesten. Daarna zonder gebruiksaanwijzing de doos opengemaakt om te kijken wat er in zat.

En dat viel niet tegen. Alles mooi en netjes ingepakt. Maar daar heb ik dus geen foto van, gek hé. De 2 schalen waren omgekeerd in elkaar gestoken en vervolgens helemaal ingepakt in bolletjes plastiek. In de romphelften zaten ook de andere etchdelen, roeren en periscopen. Verder een complete tekening en op verzoek een extra setje decals. (waarvoor ik niets extra voor hoefde te betalen!)

Een simpele staandaard van schuim erbij zodat je meteen het model op standaard kan bekijken... Tevens een goede mal voor het maken van de definitieve standaard.

Mijn eerste indruk was WHOW, die is mooi!!! Een mooie gedetaileerde romp, zowel boven als onderschaal. De onderschaal is minder fraai afgewerkt op de rand waar de bovenhelft passend op gemaakt moet worden.

Bij het passen van de 2 delen was mij al 1 ding duidelijk. De onderschaal moet voorzien worden van een 3 a 4tal spanten zodat deze de goed breedte krijgt net zoals de bovenhelft. De delen passen zonder spanten niet op elkaar..... Met als gevolg dat je een kier krijgt zowel voor als achter.

Als je als beginnende modelbouwer dit ziet schrik je je rot, maar voor een gevorderde modelbouwer is dit echt geen probleem. Daarom heb ik even snel spantjes gemaakt en de delen op elkaar gezet met behulp van plakband, zodat de vorm weer even kan gaan ''zetten''.

Dan de andere delen, die zijn gewoon goed! de etch delen zijn echt mooi...
De decalset kan je opbrengen en deze mag je niet overspuiten met blanke lak!

Tot zover de uitleg, nu wat foto's. Wel is het zo dat ik deze gemaakt heb vanochtend 04:20 uur, voordat ik naar mijn werk ging. Gisteren even gewacht tot ik de doos kon ophalen, daarna in de auto gesprongen om even uit te waaien op de zeilboot.....

Ik zal vandaag een nieuwe topic starten van de deze Akula met uitgebreide foto's.

IMG_0295.jpg

IMG_0300.jpg

IMG_0299.jpg

Douglas

Jij lacht je natuurlijk nu het schompes .... dat wij in de stress raken omdat er nog geen foto's van de inhoud van de doos geplaatst zijn! :rolling::rolling:

Ha, ja het was erg vermakelijk ja...

Denk je dat het model 20 juli varend te zien in de Galderse meren?

Ja hoor, geen probleem.:cool: Tssssssssss wat denk je wel...

ps hij heeft alleen voor het uitpakken al twee dagen nodig gehad

Maak er maar 5 minuten van hoor, zo traag is ik niet.......:puppydogeyes:

Maar goed, ik zo weer naar huis, genieten van de Akula :music::banana::banana::banana: ben er blij mee...

Oh ja, bijna vergeten. Heeft er iemand een PVC plaat over. Wil er graag 3 a4 stuks spanten van maken van 13,5 cm. 5mm dik zou leuk zijn.... 2 ronde schijven is genoeg, die deel ik door 2 zodat ik 4 spanten kan maken.

Douglas

Laatst bewerkt:
Back